Hej!
Är helt färsk på denna sida och undrar om någon har tips till mig som är intresserad att köpa en Porsche 944 med 2.5 L motor (163 h). I vilken prisklass bör jag kolla på om jag vill ha en bruksbil utan onödiga reparationer (dyra), jag menar allmänna råd för den som inte alls är mekanisk kunnig.
Jag har själv tänkt mig runt 40000 kr
Vore tacksam för svar!
Intresserad av att köpa en porsche 944- köpråd?
-
- NA-Poster
- Posts: 4
- Joined: 2007-05-09 23:50:32
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: sthlm
- Contact:
- Erol
- Moderator
- Posts: 4332
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
40-45.000:- är väl en rimlig nivå om du tittar på de tidiga 944:orna.
Dock så ska du nog räkna med att det kan bli lite reperationer och underhåll då bilarna
är 20-25 år gammla.
En bil som är till salu som jag vet skall vara i bra skick är denna:
http://www.blocket.se/vi/11640108.htm?ca=12_s
Mvh Erol
Dock så ska du nog räkna med att det kan bli lite reperationer och underhåll då bilarna
är 20-25 år gammla.
En bil som är till salu som jag vet skall vara i bra skick är denna:
http://www.blocket.se/vi/11640108.htm?ca=12_s
Mvh Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
-
- NA-Poster
- Posts: 4
- Joined: 2007-05-09 23:50:32
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: sthlm
- Contact:
Har ni några synpunkter om dessa bilar??
http://www.blocket.se/vi/11873884.htm?ca=11_s
http://www.blocket.se/vi/11838540.htm?ca=11_s
http://www.blocket.se/vi/11864866.htm?ca=11_s
http://www.blocket.se/vi/11873884.htm?ca=11_s
http://www.blocket.se/vi/11838540.htm?ca=11_s
http://www.blocket.se/vi/11864866.htm?ca=11_s
- broberg
- Addict
- Posts: 2069
- Joined: 2004-03-17 14:39:27
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Årsmodell: Vet ej
- Contact:
87:an har ju till fördel (om man tycker så) att det är nya inredningen på den, samt andra bärarmar (lättare att hitta fälgar som passar utan spacers).
84:an såg ju välvårdad ut, så kanske värt att slänga en titt på om du inte vill hålla på med mekande själv.
Men rent överlag som du kanske sett om du kollat runt. Kolla om och när remmarna är utbytta på de bilar du är intresserad av. Om nuvarande ägaren inte vet så är det dags för ett byte. (om du söker på balansaxelrem etc på forumet så kommer du se när det är rekommenderat att byta dessa).
Jag skulle nog kollat lite extra på 84:an eller 87:an. (av de du valt ut där)
84:an såg ju välvårdad ut, så kanske värt att slänga en titt på om du inte vill hålla på med mekande själv.
Men rent överlag som du kanske sett om du kollat runt. Kolla om och när remmarna är utbytta på de bilar du är intresserad av. Om nuvarande ägaren inte vet så är det dags för ett byte. (om du söker på balansaxelrem etc på forumet så kommer du se när det är rekommenderat att byta dessa).
Jag skulle nog kollat lite extra på 84:an eller 87:an. (av de du valt ut där)
// Broberg, grundare och föredetta administratör för 944Sverige.com, formgivare av 944Sverige logotyp | Ej längre aktiv.
- Bosse
- Dekal-Nisse
- Posts: 2253
- Joined: 2004-04-05 08:31:39
- Bilmodell: Min andra Porsche
- Årsmodell: 1990
- Location: Göteborg
- Contact:
Håller med Broberg.broberg wrote:87:an har ju till fördel (om man tycker så) att det är nya inredningen på den, samt andra bärarmar (lättare att hitta fälgar som passar utan spacers).
84:an såg ju välvårdad ut, så kanske värt att slänga en titt på om du inte vill hålla på med mekande själv.
Men rent överlag som du kanske sett om du kollat runt. Kolla om och när remmarna är utbytta på de bilar du är intresserad av. Om nuvarande ägaren inte vet så är det dags för ett byte. (om du söker på balansaxelrem etc på forumet så kommer du se när det är rekommenderat att byta dessa).
Jag skulle nog kollat lite extra på 84:an eller 87:an. (av de du valt ut där)
87 och senare är klart mycket bättre köp med tanke på begagnade delar från uppdaterade banbilar. Även bromsar är lättare att uppgradera.
Ett pluss på minst 10000 sek tycker jag gämfört med en 85B och 86a.
Gämför man med en 82 till 85A så bör det väll vara ca 20000 sek i prisskillnad enligt vad jag tycker.
Bosse
viewtopic.php?f=17&t=4889&hilit=968
968 CS Grand Prix white . Runt år 2006.
viewtopic.php?f=17&t=12247&hilit=barbi
968 CS Grand Prix white . Runt år 2006.
viewtopic.php?f=17&t=12247&hilit=barbi
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
-
- NA-Poster
- Posts: 4
- Joined: 2007-05-09 23:50:32
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: sthlm
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: No registered users