Halloj!
Jagar efter en S2a och har skummat igenom rätt mycket trådar i köpråd angående det. Men mera kunskap är ju aldrig fel så därför kommer ytterligare en tråd om ämnet upp på 944swe-köpråd.
För några år sedan så ägde jag en n/a-modell á 83, var mycket nöjd med den körglädje jag fick från denna servo-lösa bil och nu har intresset och behovet dykt upp igen för en 944.
Min budget är runt 70 K, vilket jag tycker är ok, det ska räcka till en välskött s2a, jag ska ha bra dokumenterad historik, inte för många miltal. Kamrem och vattenpump är något som jag helst ska se ska vara utbytt, om inte så får jag se över det noggrant.
Förutom dessa då, finns det andra kända slitdelar som ger sig efter X antal mil?
Hur viktigt är det att se underredet? kommer självklart lägga mig på ryggen och försöka memorera varenda kvadratcentimeter, men hur mycket betoning bör göras där och ska jag leta efter något särskilt?
Tomgången under 1000rpm ska det vara? Hur skall kopplingen kännas?
Mycket tacksam för svar, mera kunskap är bara bättre!
//Mathias
944s2
- emm
- Addict
- Posts: 3901
- Joined: 2005-06-27 21:25:51
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
- Contact:
Re: 944s2
Dålig respons har väl att göra med att detta ämne diskuterats ett flertal gånger...
Grattis till din nya bil!
Grattis till din nya bil!
Mikael S
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
Who is online
Users browsing this forum: No registered users