Firma för rekond + mindre rost/bucklor

Bilvårdsforum:
Diskutera metoder och lämpliga produkter för att hålla din bil i fint skick.
Post Reply
Message
Author
Jele
S-Poster
Posts: 55
Joined: 2015-04-12 13:19:11
Bilmodell: 944s
Årsmodell: 1987
Location: Stockholm
Contact:

Firma för rekond + mindre rost/bucklor

#1 Post by Jele »

Hej,
Jag är ute efter en rekondfirma som även kan laga mindre rost och någon liten buckla i Stockholmsområdet. Är det någon som har tips på sådan så tar jag tacksamt emot det.

Jag har varit i kontakt med ett antal firmor som är inriktade på att laga skador, rost och lack. Ingen av dessa är däremot intresserad av eller anser sig kunna utföra en enklare maskinpolering av hela bilen i samband med detta. Jag har nämligen ett mindre område som är utsatt för rost på ena bakdörren samt ett dörruppslag på bakre skärmen som jag gärna vill ha åtgärdat. Det finns också några stenskott (rostfria) som jag vill ha ifyllda och slutligen så vill jag ha hela bilen maskinpolerad så att den ser ut som den förtjänar.

Då detta gäller vår Cayenne från 2008 som är lite mer av brukskaraktär så letar jag efter ett mer prisvärt och tidseffektivt alternativ än att först lämna in på rostlagning för att sedan lämna in den ytterligare en gång för rekond. Det borde väl ändå finnas någon rekondfirma som är kompetent att utföra mindre lackarbeten/ifyllning? Det ska vara okej utfört men det är ingen utställningsbil så ekonomi går före perfektion, helt klart. Det hade känts lite annorlunda om det var 944an :)

Tack på förhand!
Jesper

User avatar
henca
Turbo-Poster
Posts: 466
Joined: 2015-03-27 23:18:59
Bilmodell: 911 Targa samt 928 -79
Årsmodell: 1977
Location: Linköping
Contact:

Re: Firma för rekond + mindre rost/bucklor

#2 Post by henca »

Det mest kostnadseffektiva när det gäller rekond-arbetet måste väl ändå vara att utföra det själv? En polermaskin kostar nog ungefär hälften så mycket som ett proffs tar för en timmes jobb. Sen förstår jag om du vill lämna bort rost och bucklor till proffsen.

m v h Henrik

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users