karpis wrote:Jag har ägt bilen i 8år,den har inte stått hela tiden
hoppas du inte missförstod min kommentar ovan. med 8 år i garaget menade jag förståss bara att du ägt den i 8år. att den är ute på vägarna tar jag för givet!
Jaha nu har man slitit ur motorn och rivit ner den,allt såg fint ut utom ett par mindre repor i 4 cylindern,men dom var så små att jag tror inte det gör något..ska lämna i blocket på honing kommande veckan,har beställt motordelarna av Utzon,han hadde bästa priserna..Ska in till PPF o köpa en ny turbo,det blir en PT SC61 köper även en IC av dom,blir den modellen som Puppan har i sin Porsche..går allt enligt planerna ska jag försöka ha den bänknings klar nångång i april
Tja Peter, ser verkligen bra ut. Såg hur du gjorde pickuperna på remhjulet. Gillar dina slitsar på kamdrevet. Har du tagit orginal och svarvat up den innuti och tagit "navet" och byggt svetsat på någon skiva eller liknande? Ser bra ut och toppen att kunna få ca 10-15 graders justermån. Kör hårt!!
ja kamderevet kom till användning igår när jag stälde in den nya kammen som skulle ha 2,1mm lyft på öd..
kamdrevet är ursvarvat,och sedan har man svarvat en ny centrum,allt är cadritad och med stor presision..
laddtrycksnippeln satt där på turbon redan från fabrik..