951 -89 - Corleone Edition
- emm
- Addict
- Posts: 3901
- Joined: 2005-06-27 21:25:51
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
- Contact:
och då måste jag givetvis säga manlig bil!
Mikael S
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Då får väl jag säga manliga huvlås! (Likadana som jag har fast mina är blå... )
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
-
- S-Poster
- Posts: 120
- Joined: 2005-03-09 07:39:28
- Contact:
Grymt snygga lysen...
Den första utan originalpopup som jag tycker ser bra ut!
Men du har gjort själva lysena sjäv då ingen färdig sats för just 944an ?
Du skulle sätta dit projektor dimljus likt BMW M5 också plus luft insug till bromsarna så vore det kanske ännu snyggare ?
Får prova att photoshoppa lite hemma sen och se hur det skulle bli...
Hoppas motorn håller nu bara!
Den är ju tokigt trimmad!
Vad har bilen kostat fram till nu ?
Skönt att du har gjort en uppdatering här varjefall har väntat på det!
Vore kul att se bilen i verkligheten någon gång... kanske tillsammans med Puppan!
Den första utan originalpopup som jag tycker ser bra ut!
Men du har gjort själva lysena sjäv då ingen färdig sats för just 944an ?
Du skulle sätta dit projektor dimljus likt BMW M5 också plus luft insug till bromsarna så vore det kanske ännu snyggare ?
Får prova att photoshoppa lite hemma sen och se hur det skulle bli...
Hoppas motorn håller nu bara!
Den är ju tokigt trimmad!
Vad har bilen kostat fram till nu ?
Skönt att du har gjort en uppdatering här varjefall har väntat på det!
Vore kul att se bilen i verkligheten någon gång... kanske tillsammans med Puppan!
Porsche 944 S2 cab
-
- S-Poster
- Posts: 77
- Joined: 2004-04-07 14:50:36
- Bilmodell: 951 -90
- Årsmodell: 1990
- Location: Vaxholm
- Contact:
- Corleone
- Turbo-Poster
- Posts: 665
- Joined: 2004-03-29 18:18:34
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Norrköping
- Contact:
Jo, lysena är egen idé. Luftintag till bromsarna är det ju orginal men du kanske menar på annat sätt?Chriz75 wrote:Grymt snygga lysen...
Den första utan originalpopup som jag tycker ser bra ut!
Men du har gjort själva lysena sjäv då ingen färdig sats för just 944an ?
Du skulle sätta dit projektor dimljus likt BMW M5 också plus luft insug till bromsarna så vore det kanske ännu snyggare ?
Får prova att photoshoppa lite hemma sen och se hur det skulle bli...
Hoppas motorn håller nu bara!
Den är ju tokigt trimmad!
Vad har bilen kostat fram till nu ?
Skönt att du har gjort en uppdatering här varjefall har väntat på det!
Vore kul att se bilen i verkligheten någon gång... kanske tillsammans med Puppan!
Motorn ska hålla... men visst allt kan hända. Kommer att gå ut försiktigt med 1 bar i ladd vilket blir runt 500 hk/700 nm på E85.
Kostar... jo den kostar mycket, inget är direkt billigt på denna nivå. Visst jag kunde ha köpt en 993-996 turbo men inte med denna väghållning och prestanda. Funkar allt enligt planerna så åker man ändå 0-200 på runt 10 seunder samtidigt som det är en bil som går att svänga med. Kul!
Puppan, Gurra och Danne (med min gamla motor) kommer att åka på tillställningar ihop kommande säsong.
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo
- Puppan
- S2-Poster
- Posts: 222
- Joined: 2004-03-30 07:18:46
- Contact:
Grattis F-n va kul!!
Om du tar ute den i regnet så var försiktig för fanken!!
Lycka till!!
Mvh
Peter
Om du tar ute den i regnet så var försiktig för fanken!!
Lycka till!!
Mvh
Peter
Nu:
Porsche 996 TurboCup II Spezial
Tidigare:
Porsche 944 TurboCup Spezial
Revline Racing // - http://www.revline.se
Pure watercooled Porsche POWER!
3L, Garrett GTBB35/40, 3 inch exhaust, TIAL WG, GREDDY Blow off, PPF intake, Milledge Camshaft, Darton Sleeves, JE Pistons, Carillo Rods, NIRA ECU, 044 Fuelpump, Large IC, Leda coilover chassie, 996 Supercup big brakes. It all comes down to a REALLY FAST allround sportscar with the capability to whitout sweat whip most Ferrari ASSes!!
.....
Porsche 996 TurboCup II Spezial
Tidigare:
Porsche 944 TurboCup Spezial
Revline Racing // - http://www.revline.se
Pure watercooled Porsche POWER!
3L, Garrett GTBB35/40, 3 inch exhaust, TIAL WG, GREDDY Blow off, PPF intake, Milledge Camshaft, Darton Sleeves, JE Pistons, Carillo Rods, NIRA ECU, 044 Fuelpump, Large IC, Leda coilover chassie, 996 Supercup big brakes. It all comes down to a REALLY FAST allround sportscar with the capability to whitout sweat whip most Ferrari ASSes!!
.....
-
- S2-Poster
- Posts: 284
- Joined: 2004-04-03 13:40:08
- Bilmodell: Porsche 951
- Location: Dala-Husby
- Contact:
- Puppan
- S2-Poster
- Posts: 222
- Joined: 2004-03-30 07:18:46
- Contact:
Oki ringer nån dag i veckan!!karpis wrote:ja det blir spännande att se vad motorn lämnar när du bänkar den sen,själv ska jag också bygga om min motor,får se bara vad pengarna räcker till..
Puppan kan du slå en pling till mig,har tappat bort ditt nummer..
mitt nummer 070-2160073
Mvh
Pete
Nu:
Porsche 996 TurboCup II Spezial
Tidigare:
Porsche 944 TurboCup Spezial
Revline Racing // - http://www.revline.se
Pure watercooled Porsche POWER!
3L, Garrett GTBB35/40, 3 inch exhaust, TIAL WG, GREDDY Blow off, PPF intake, Milledge Camshaft, Darton Sleeves, JE Pistons, Carillo Rods, NIRA ECU, 044 Fuelpump, Large IC, Leda coilover chassie, 996 Supercup big brakes. It all comes down to a REALLY FAST allround sportscar with the capability to whitout sweat whip most Ferrari ASSes!!
.....
Porsche 996 TurboCup II Spezial
Tidigare:
Porsche 944 TurboCup Spezial
Revline Racing // - http://www.revline.se
Pure watercooled Porsche POWER!
3L, Garrett GTBB35/40, 3 inch exhaust, TIAL WG, GREDDY Blow off, PPF intake, Milledge Camshaft, Darton Sleeves, JE Pistons, Carillo Rods, NIRA ECU, 044 Fuelpump, Large IC, Leda coilover chassie, 996 Supercup big brakes. It all comes down to a REALLY FAST allround sportscar with the capability to whitout sweat whip most Ferrari ASSes!!
.....
- gurra
- Sponsor
- Posts: 3548
- Joined: 2004-03-29 08:48:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Dea jag tror du svarar i fel tråd Ingen detaljinfo om dessa agg. på hemsidan ännu. Maila för mer info.
Mvh Gurra
Mvh Gurra
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Addict
- Posts: 1746
- Joined: 2004-05-31 18:01:09
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Göteborg
- Contact:
- Per Huzell
- Turbo-Poster
- Posts: 881
- Joined: 2006-05-01 15:53:16
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Jönköping
- Contact:
- Corleone
- Turbo-Poster
- Posts: 665
- Joined: 2004-03-29 18:18:34
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Norrköping
- Contact:
Allt är klart men har just nu ingen triggning. Håller på att lösa det nu. Har kört runt i alla fall och allt låter fint.
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo
-
- Turbo-Poster
- Posts: 408
- Joined: 2004-03-29 19:41:58
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Bjärred
- Contact:
- gurra
- Sponsor
- Posts: 3548
- Joined: 2004-03-29 08:48:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Hoho, håll oss uppdaterade!
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
Who is online
Users browsing this forum: Bing [Bot]