StefanQ wrote:0280 155 968 är det du skall ha
968 CS -94 | Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 291 rwhp)
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Jappe
- Turbo-Poster
- Posts: 628
- Joined: 2004-07-08 19:06:54
- Telefon: 0705619738
- Bilmodell: 968 CS, 944 S
- Årsmodell: 1994
- Location: Skövde
- Contact:
Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 291 rwhp)
928 motorsports i USA har utvecklat sin kompressorsats i samma riktning som jag gjort. Dubbelsidig rem och nytt motorstyrsystem. Hittade ett Dyon test på deras sats. se bildStefanQ wrote:Jag vet inte om jag är det, om du fått problem med för lite bränsle så kanske det är på gränsen för mig med. Vad tror du att du hade i motorn ungefär? 291 rwhp ger minst 330 hk i motorn va? Då borde dom kanske funka för mina 300hk som jag siktar på.
Vad säger dom du köpte kitet om att spridarna dom specat inte räcker?
Tror att 0280 155 968 är det du skall ha. Även kallade green giants. Tydligen en poppis spridare när man etanolkonverterar turbobilar. Sitter normalt på Volvo R modeller.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- StefanQ
- Turbo-Poster
- Posts: 531
- Joined: 2006-11-30 20:58:44
- Contact:
Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 291 rwhp)
Ja det var onekligen mer hästar än vad jag kommer att nå. Var det med samma spridare som du har eller med andra?
Man kan nog också ana att även en kompressormotor kan få användning av vassare kammar, tappar andan rejält på slutet...
Vet du vad 110 amerikanska oktan är i europeiska? Borde vara ganska mkt då jag har för mig att deras 91 oktan är som vår 95.
Men då är jag nog intresserad, men frågan är om du kan släppa dem nu?
Edit: läste torque som hk, då tappar den inte andan lika fullt så illa men vassare kammar skulle ju dra upp till 7000 varv...
Man kan nog också ana att även en kompressormotor kan få användning av vassare kammar, tappar andan rejält på slutet...
Vet du vad 110 amerikanska oktan är i europeiska? Borde vara ganska mkt då jag har för mig att deras 91 oktan är som vår 95.
Men då är jag nog intresserad, men frågan är om du kan släppa dem nu?
Edit: läste torque som hk, då tappar den inte andan lika fullt så illa men vassare kammar skulle ju dra upp till 7000 varv...
968-95 Coupe med LSD och fullt ställbart Konichassi, egentillverkat avgas hela vägen, Fidanza svänghjul, ENEM kammar med massor av duration, ökat komp, portad topp, matchat insug, Pauter lightweight stakar, hårdare ventilfjädrar, helbalanserad motor, Lindsey bafflekit, green giant spridare. Mappad till 226 rwhp.
32 varv på Ringen
PCS 10936
32 varv på Ringen
PCS 10936
- Jappe
- Turbo-Poster
- Posts: 628
- Joined: 2004-07-08 19:06:54
- Telefon: 0705619738
- Bilmodell: 968 CS, 944 S
- Årsmodell: 1994
- Location: Skövde
- Contact:
Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)
Hoppa det blir inom 14 dagar. Väntar på besked från Sandén när han kan byta packning. Förhoppningsvis kan jag samma dag som jag hämtar bilen hos Sandén åka till Civinco för att byta spridare och mappa bilen.StefanQ wrote:Ja det var onekligen mer hästar än vad jag kommer att nå. Var det med samma spridare som du har eller med andra?
Man kan nog också ana att även en kompressormotor kan få användning av vassare kammar, tappar andan rejält på slutet...
Vet du vad 110 amerikanska oktan är i europeiska? Borde vara ganska mkt då jag har för mig att deras 91 oktan är som vår 95.
Men då är jag nog intresserad, men frågan är om du kan släppa dem nu?
Last edited by Jappe on 2012-05-11 19:17:42, edited 1 time in total.
- StefanQ
- Turbo-Poster
- Posts: 531
- Joined: 2006-11-30 20:58:44
- Contact:
Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 291 rwhp)
Låter som en plan, vi kan väl höras när du gjort din mappning. Jag hoppas på att få toppen nästa vecka så det stämmer bra med mitt schema alltså.
Stefan
Stefan
968-95 Coupe med LSD och fullt ställbart Konichassi, egentillverkat avgas hela vägen, Fidanza svänghjul, ENEM kammar med massor av duration, ökat komp, portad topp, matchat insug, Pauter lightweight stakar, hårdare ventilfjädrar, helbalanserad motor, Lindsey bafflekit, green giant spridare. Mappad till 226 rwhp.
32 varv på Ringen
PCS 10936
32 varv på Ringen
PCS 10936
- Jappe
- Turbo-Poster
- Posts: 628
- Joined: 2004-07-08 19:06:54
- Telefon: 0705619738
- Bilmodell: 968 CS, 944 S
- Årsmodell: 1994
- Location: Skövde
- Contact:
Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)
Mappad idag hos Civinco. Blev 302 rwhp och ca 370 mn.
Bild på Dyno resultatet kommer senare.
Bild på Dyno resultatet kommer senare.
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)
Wow!
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- StefanQ
- Turbo-Poster
- Posts: 531
- Joined: 2006-11-30 20:58:44
- Contact:
Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)
Grattis!
968-95 Coupe med LSD och fullt ställbart Konichassi, egentillverkat avgas hela vägen, Fidanza svänghjul, ENEM kammar med massor av duration, ökat komp, portad topp, matchat insug, Pauter lightweight stakar, hårdare ventilfjädrar, helbalanserad motor, Lindsey bafflekit, green giant spridare. Mappad till 226 rwhp.
32 varv på Ringen
PCS 10936
32 varv på Ringen
PCS 10936
- Bosse
- Dekal-Nisse
- Posts: 2253
- Joined: 2004-04-05 08:31:39
- Bilmodell: Min andra Porsche
- Årsmodell: 1990
- Location: Göteborg
- Contact:
Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)
Gott broder.
Skall bli kul att se in action.
Bosse
Skall bli kul att se in action.
Bosse
viewtopic.php?f=17&t=4889&hilit=968
968 CS Grand Prix white . Runt år 2006.
viewtopic.php?f=17&t=12247&hilit=barbi
968 CS Grand Prix white . Runt år 2006.
viewtopic.php?f=17&t=12247&hilit=barbi
- Jappe
- Turbo-Poster
- Posts: 628
- Joined: 2004-07-08 19:06:54
- Telefon: 0705619738
- Bilmodell: 968 CS, 944 S
- Årsmodell: 1994
- Location: Skövde
- Contact:
Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)
Bild på Dyno resultatet hos Civinco. Laddtrycket var som max uppe i 0,47 vid mappningen, det är nog på gränsen utan att sänka kompet eller att byta till ett större drivhjul på kompressorn. Har ingen lust att byta toppackning igen denna säsongen, men med de större spridarna 630cc, så får motorn iallafall det bränsle som den behöver och vi tror att spikningarna är borta nu. Just nu går bilen mycket bra i alla varvtal. 302 rwhp och 376 Nm var det.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- StefanQ
- Turbo-Poster
- Posts: 531
- Joined: 2006-11-30 20:58:44
- Contact:
Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)
Värre kammar och 7000 varv sååå......400hk...
968-95 Coupe med LSD och fullt ställbart Konichassi, egentillverkat avgas hela vägen, Fidanza svänghjul, ENEM kammar med massor av duration, ökat komp, portad topp, matchat insug, Pauter lightweight stakar, hårdare ventilfjädrar, helbalanserad motor, Lindsey bafflekit, green giant spridare. Mappad till 226 rwhp.
32 varv på Ringen
PCS 10936
32 varv på Ringen
PCS 10936
- gurra
- Sponsor
- Posts: 3548
- Joined: 2004-03-29 08:48:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)
Kul, grattis! Har du turbostakar i motorn nu?
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
- Jappe
- Turbo-Poster
- Posts: 628
- Joined: 2004-07-08 19:06:54
- Telefon: 0705619738
- Bilmodell: 968 CS, 944 S
- Årsmodell: 1994
- Location: Skövde
- Contact:
Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)
Man kan se tusenlapparna flyga iväg. Jag får hoppas att allt håller denna sommaren men nuvarande effekt.StefanQ wrote:Värre kammar och 7000 varv sååå......400hk...
- Jappe
- Turbo-Poster
- Posts: 628
- Joined: 2004-07-08 19:06:54
- Telefon: 0705619738
- Bilmodell: 968 CS, 944 S
- Årsmodell: 1994
- Location: Skövde
- Contact:
Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)
Turbostakar sitter i motorn.gurra wrote:Kul, grattis! Har du turbostakar i motorn nu?
- StefanQ
- Turbo-Poster
- Posts: 531
- Joined: 2006-11-30 20:58:44
- Contact:
Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)
Gillar att titta på dem när dom fladdrar iväg......eller inte...
968-95 Coupe med LSD och fullt ställbart Konichassi, egentillverkat avgas hela vägen, Fidanza svänghjul, ENEM kammar med massor av duration, ökat komp, portad topp, matchat insug, Pauter lightweight stakar, hårdare ventilfjädrar, helbalanserad motor, Lindsey bafflekit, green giant spridare. Mappad till 226 rwhp.
32 varv på Ringen
PCS 10936
32 varv på Ringen
PCS 10936
Who is online
Users browsing this forum: No registered users