968 CS -94 | Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
Post Reply
Message
Author
User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 291 rwhp)

#391 Post by patand »

StefanQ wrote:0280 155 968 är det du skall ha
:d=:
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
Jappe
Turbo-Poster
Posts: 628
Joined: 2004-07-08 19:06:54
Telefon: 0705619738
Bilmodell: 968 CS, 944 S
Årsmodell: 1994
Location: Skövde
Contact:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 291 rwhp)

#392 Post by Jappe »

StefanQ wrote:Jag vet inte om jag är det, om du fått problem med för lite bränsle så kanske det är på gränsen för mig med. Vad tror du att du hade i motorn ungefär? 291 rwhp ger minst 330 hk i motorn va? Då borde dom kanske funka för mina 300hk som jag siktar på.
Vad säger dom du köpte kitet om att spridarna dom specat inte räcker?
Tror att 0280 155 968 är det du skall ha. Även kallade green giants. Tydligen en poppis spridare när man etanolkonverterar turbobilar. Sitter normalt på Volvo R modeller.
928 motorsports i USA har utvecklat sin kompressorsats i samma riktning som jag gjort. Dubbelsidig rem och nytt motorstyrsystem. Hittade ett Dyon test på deras sats. se bild
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
StefanQ
Turbo-Poster
Posts: 531
Joined: 2006-11-30 20:58:44
Contact:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 291 rwhp)

#393 Post by StefanQ »

Ja det var onekligen mer hästar än vad jag kommer att nå. Var det med samma spridare som du har eller med andra?
Man kan nog också ana att även en kompressormotor kan få användning av vassare kammar, tappar andan rejält på slutet...
Vet du vad 110 amerikanska oktan är i europeiska? Borde vara ganska mkt då jag har för mig att deras 91 oktan är som vår 95.
Men då är jag nog intresserad, men frågan är om du kan släppa dem nu?

Edit: läste torque som hk, då tappar den inte andan lika fullt så illa men vassare kammar skulle ju dra upp till 7000 varv...
968-95 Coupe med LSD och fullt ställbart Konichassi, egentillverkat avgas hela vägen, Fidanza svänghjul, ENEM kammar med massor av duration, ökat komp, portad topp, matchat insug, Pauter lightweight stakar, hårdare ventilfjädrar, helbalanserad motor, Lindsey bafflekit, green giant spridare. Mappad till 226 rwhp.
32 varv på Ringen
PCS 10936

User avatar
Jappe
Turbo-Poster
Posts: 628
Joined: 2004-07-08 19:06:54
Telefon: 0705619738
Bilmodell: 968 CS, 944 S
Årsmodell: 1994
Location: Skövde
Contact:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)

#394 Post by Jappe »

StefanQ wrote:Ja det var onekligen mer hästar än vad jag kommer att nå. Var det med samma spridare som du har eller med andra?
Man kan nog också ana att även en kompressormotor kan få användning av vassare kammar, tappar andan rejält på slutet...
Vet du vad 110 amerikanska oktan är i europeiska? Borde vara ganska mkt då jag har för mig att deras 91 oktan är som vår 95.
Men då är jag nog intresserad, men frågan är om du kan släppa dem nu?
Hoppa det blir inom 14 dagar. Väntar på besked från Sandén när han kan byta packning. Förhoppningsvis kan jag samma dag som jag hämtar bilen hos Sandén åka till Civinco för att byta spridare och mappa bilen.
Last edited by Jappe on 2012-05-11 19:17:42, edited 1 time in total.

User avatar
StefanQ
Turbo-Poster
Posts: 531
Joined: 2006-11-30 20:58:44
Contact:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 291 rwhp)

#395 Post by StefanQ »

Låter som en plan, vi kan väl höras när du gjort din mappning. Jag hoppas på att få toppen nästa vecka så det stämmer bra med mitt schema alltså.

Stefan
968-95 Coupe med LSD och fullt ställbart Konichassi, egentillverkat avgas hela vägen, Fidanza svänghjul, ENEM kammar med massor av duration, ökat komp, portad topp, matchat insug, Pauter lightweight stakar, hårdare ventilfjädrar, helbalanserad motor, Lindsey bafflekit, green giant spridare. Mappad till 226 rwhp.
32 varv på Ringen
PCS 10936

User avatar
Jappe
Turbo-Poster
Posts: 628
Joined: 2004-07-08 19:06:54
Telefon: 0705619738
Bilmodell: 968 CS, 944 S
Årsmodell: 1994
Location: Skövde
Contact:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)

#396 Post by Jappe »

Mappad idag hos Civinco. Blev 302 rwhp och ca 370 mn. :D
Bild på Dyno resultatet kommer senare.

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)

#397 Post by patand »

Wow! :-D
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
StefanQ
Turbo-Poster
Posts: 531
Joined: 2006-11-30 20:58:44
Contact:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)

#398 Post by StefanQ »

Grattis!
968-95 Coupe med LSD och fullt ställbart Konichassi, egentillverkat avgas hela vägen, Fidanza svänghjul, ENEM kammar med massor av duration, ökat komp, portad topp, matchat insug, Pauter lightweight stakar, hårdare ventilfjädrar, helbalanserad motor, Lindsey bafflekit, green giant spridare. Mappad till 226 rwhp.
32 varv på Ringen
PCS 10936

User avatar
Bosse
Dekal-Nisse
Posts: 2253
Joined: 2004-04-05 08:31:39
Bilmodell: Min andra Porsche
Årsmodell: 1990
Location: Göteborg
Contact:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)

#399 Post by Bosse »

Gott broder.
Skall bli kul att se in action.
Bosse

User avatar
Jappe
Turbo-Poster
Posts: 628
Joined: 2004-07-08 19:06:54
Telefon: 0705619738
Bilmodell: 968 CS, 944 S
Årsmodell: 1994
Location: Skövde
Contact:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)

#400 Post by Jappe »

Bild på Dyno resultatet hos Civinco. Laddtrycket var som max uppe i 0,47 vid mappningen, det är nog på gränsen utan att sänka kompet eller att byta till ett större drivhjul på kompressorn. Har ingen lust att byta toppackning igen denna säsongen, men med de större spridarna 630cc, så får motorn iallafall det bränsle som den behöver och vi tror att spikningarna är borta nu. Just nu går bilen mycket bra i alla varvtal. 302 rwhp och 376 Nm var det.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
StefanQ
Turbo-Poster
Posts: 531
Joined: 2006-11-30 20:58:44
Contact:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)

#401 Post by StefanQ »

Värre kammar och 7000 varv sååå...;-)...400hk...
968-95 Coupe med LSD och fullt ställbart Konichassi, egentillverkat avgas hela vägen, Fidanza svänghjul, ENEM kammar med massor av duration, ökat komp, portad topp, matchat insug, Pauter lightweight stakar, hårdare ventilfjädrar, helbalanserad motor, Lindsey bafflekit, green giant spridare. Mappad till 226 rwhp.
32 varv på Ringen
PCS 10936

User avatar
gurra
Sponsor
Posts: 3548
Joined: 2004-03-29 08:48:26
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm
Contact:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)

#402 Post by gurra »

Kul, grattis! Har du turbostakar i motorn nu?
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
Jappe
Turbo-Poster
Posts: 628
Joined: 2004-07-08 19:06:54
Telefon: 0705619738
Bilmodell: 968 CS, 944 S
Årsmodell: 1994
Location: Skövde
Contact:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)

#403 Post by Jappe »

StefanQ wrote:Värre kammar och 7000 varv sååå...;-)...400hk...
Man kan se tusenlapparna flyga iväg. :D Jag får hoppas att allt håller denna sommaren men nuvarande effekt.

User avatar
Jappe
Turbo-Poster
Posts: 628
Joined: 2004-07-08 19:06:54
Telefon: 0705619738
Bilmodell: 968 CS, 944 S
Årsmodell: 1994
Location: Skövde
Contact:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)

#404 Post by Jappe »

gurra wrote:Kul, grattis! Har du turbostakar i motorn nu?
Turbostakar sitter i motorn. :#944burn:

User avatar
StefanQ
Turbo-Poster
Posts: 531
Joined: 2006-11-30 20:58:44
Contact:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)

#405 Post by StefanQ »

Gillar att titta på dem när dom fladdrar iväg...;-)...eller inte...
968-95 Coupe med LSD och fullt ställbart Konichassi, egentillverkat avgas hela vägen, Fidanza svänghjul, ENEM kammar med massor av duration, ökat komp, portad topp, matchat insug, Pauter lightweight stakar, hårdare ventilfjädrar, helbalanserad motor, Lindsey bafflekit, green giant spridare. Mappad till 226 rwhp.
32 varv på Ringen
PCS 10936

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users