Page 1 of 2

944 T -90 | K27/8

Posted: 2006-05-20 18:56:24
by Jerre
Tänkte bidra med lite bilder från mitt vinter/vår(sommar??) projekt som går ut på att montera en KKK K27/8 samt allmän service med remmar och packboxar.

Jag har också monterat en PLX R-500 bredbandslambda, EGT och knackningsmätare.

Posted: 2006-05-20 19:44:22
by Jerre
För att få det hårda vattenröret runt den icke oansenligt större kompressorn har jag skaffat en adapter som ordnar biffen.

Posted: 2006-05-20 19:46:31
by Jerre
I och med adaptern kan man också vinkla ner röret åt sidan så att inte tempsensorn tar i insuget.

Posted: 2006-05-20 19:47:45
by Jerre
Se så bra, inga problem här inte :?

Posted: 2006-05-20 19:50:33
by Jerre
Större kompressor än så här lär vara svårt att få plats med utan fil!

Posted: 2006-05-20 19:54:07
by Jerre
När jag bytte packbox runt vevaxeln fick jag även byta slitringen då det blivit ett spår i den.

Posted: 2006-05-20 20:00:14
by Erol
Vad kostar slitringen och vart köpte du den?

Min såg lite halvdan ut, slipade den men vet i F-n om det är ok..


Mvh Erol

Posted: 2006-05-20 20:02:43
by Jerre
Slitringen kostade 370.- hos Utzon, kändes bra att byta så har man gjort vad man kan för att undvika läckage ett tag framöver.

Posted: 2006-05-20 20:22:39
by DLS
ser kanon ut :)

mer bilder!!! :)

Posted: 2006-05-20 20:38:06
by Bathory
läckert :D

Posted: 2006-05-21 20:34:37
by Jerre
Avgastempsensorn till PLX R-500 monterad.

Posted: 2006-05-21 20:40:26
by Jerre
Nya Delphispridare monterade som ska ge 788 cc/min vid 3 bars bränsletryck. Krävde lite filande på clipsen för att få dom att låsa, annars bara att trycka dit.

Posted: 2006-05-21 20:45:17
by Jerre
Bussning till bredbandslambdan ditsvetsad, hoppa bara att sensorn går att montera utan att ta i karossen...

Posted: 2006-05-21 20:53:13
by Corleone
Jerre wrote:Avgastempsensorn till PLX R-500 monterad.
Tempsonden borde sitta innan turbons inlopp. Där ackumuleras värmen och turbon är den som sätter begränsningen i temperatur. 900 grader in i turbon är en bra gräns, de tål mer korta stunder. Du kan enkelt få mer än 900 grader direkt ut från avgaskanalen utan att det är fel.

Posted: 2006-05-21 21:05:08
by Jerre
Corleone, det låter vettigt det du säger, jag har bara monterat den i likhet med många sk. "Proffs" på rennlist utan att ha några egna erfarenheter....

Alla synpunkter mottages såklart tacksamt!

De där Dartonfodren du har i din maskin, har du köpt dom via Chris White? I såfall, fick du skicka blocket till USA för montering eller har du löst det själv?