Bilen funkade bra även på Sviestad men de hårda inbromsningarna fick tyvärr bromsskivorna att spricka. Detta innebar att jag inte kunde köra lika mycket i måndags då vi instruktörer i Porsche Club Sverige hade körutbildning på Kinnekulle ring. Körde ändå några varv vilket innebar att jag hyvlade ned de nya dyra beläggen
Kan konstatera att den är rejält mycket snabbare än både GT3:an och 944:an på Kinnekulle men att jag måste ändra spårvalet på en del ställen för att bättre kunna utnyttja den högre effekten i motorn och offra fart i kurvan och prioritera tidigt gaspådrag och hög utgångsfart.
Tyvärr verkade det som om något gått sönder på Sviestad eller på vägen hem och bilen fäster inte på höger framhjul och i de vänsterkurvor som finns på Kinnekulle fick jag köra saktare och med trailbrake för att kunna svänga in bilen. Nya bromsskivor är köpta, tyvärr samma (Zimmermann) som innan och det är bara att konstatera att de inte håller för bankörning då de spricker lätt. Ett alternativ är att montera PFC-skivor men det har jag inte råd med just nu då de kostar nästan 11000 fram.
I övrigt väntar jag fortfarande på bakre toe-stag samt en ny förarstol men de väntas dyka upp inom kort. Just toe-stagen ska bli skönt att få på för att kunna göra en korrekt inställning av hjulvinklarna, bilen är ganska nervös vid ojämn vägbana.
Rikard