944 S2 Cabrio -91

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
Post Reply
Message
Author
User avatar
Pär Hylander
Raceputte
Posts: 4392
Joined: 2004-03-29 12:40:09
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Laholm
Contact:

944 S2 Cabrio -91

#1 Post by Pär Hylander »

Slalomräser, banmöteskärra samt söndagsbil, inte nödvändigtvis i den ordningen.

I princip helt orginal, mest bara lite kosmetiska som inte är orginal som t.ex 17" RUF Speedline eller 18" Cup-kopior samt backspeglar och dörrhandtag ("blingblingvarning"). Den har ngn form av stereo, känner inte till så mycket detaljer om det. Vi är 3:e svenske ägare och såvitt jag begriper så hade den bara en ägare i tyskland.

Lite sämre bruksvärde än en 944 Coupe eftersom skuffen är betydligt mindre på höjden, en sk paraplysulky till Albin går dock ner. När vi åker på banmöte med både denna och räser-924:an så packar vi stora barnvagnen i räserbilen, det går trots bur :D (inte för inte som 924 delar motordelar med VW LT35...)

Går i PCS Slalomcup ibland vilket syns nedan. Har även gått några varv på Knutstorp med såväl Lisbeth som mig bakom ratten.

En sån har en 3 liters 16ventilers rak 4:a på 211 hk enligt pappret. Vanlig 5 växlad låda utan diffbroms mellan bakhjulen (vilket ju gör höjden i skuffen rätt liten). Helt ok bromsar, med gatbelägg fixar dom banmöten utan att knota. Eftersom den mest går på gatan och tävlas med i "gat-klassen" i PCS-slalom så är det naturligtvis inga R-däck på. Dom hjul med R-däck vi har passar inte pga fel ET så även banmötena går med gatdäck.

I år är det meningen att Albin ska åka framåtvänd i baksätet och vara fastspänd med ett hemmabyggt 4p-bälte. Förra året satt han bakåtvänd i framsätet och Lisbeth bak, eller undantagsvis jag bak, men det var värre än sardinklass på charteflyg med avseende på knäplats :p

Bilder finns även på http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=237791#237791

Fler inlägg i tråden där oxo.
Pär Hylander
_______________________________
Buskör för lite

User avatar
John
Site Admin
Posts: 570
Joined: 2004-03-18 10:03:23
Bilmodell: 964 Jubileum 1994
Årsmodell: 1994
Location: Kalmar
Contact:

#2 Post by John »

Uppdatering önskas!! :D
[size=84][b]Mvh John Johansson[/b][/size]
[size=84][b]www.garaget.org/mrjohn[/b][/size]

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users