Grov hjulinställning gjord. Nu är det 2 grader camber och 0 toe runt om. Tidigare var det 1 grad toe-out bade fram och bak. Hade en märklig obalans som bara dök upp på motorvägen. Det konstiga var att den kom och gick men ca 10 sekunders interval. Från perfekt till rattfrossa. Aldrig varit med om tidigare. Tillbaks för ombalansering. Köpte en 18mm krängare för att matcha 26,8mm som ligger hemma, kör utan nu. Behöver ordna fästen och länkar.
Slipade av slitagekanten på bromstrummorna för att kunna spänna upp bromsbackarna. Upptäckte att en cylinder läcker, så två nya är beställda. Nya trummor kommer också. Tycker att bakhjulslageren glappar något, blir nya efter sommaren.
Vindrutespolarmotorn är slut men smöjdes upp inför besiktningen. Alla slangar med bakventiler fick slängas. Nu tar det tyvärr lååång tid innan det kommer vatten. Ska åtgärdas.
Backen är lite svår att få i och skrapar. Ingen aning om hur det justeras
Tack och lov är alla växlar framåt hyggligt tighta.
Får toppen i veckan och hoppas hinna med att montera den. En amerikansk Flowmaster har jag svårt att få plats med i transaxeltunneln och lägger jag den under bilen kommer jag fastna rätt snabbt. Hittat en kille i Dalarna som ska tillverka en "ljuddämpare" åt mig i rostfritt. Den blir mer eller mindre tom, ingångsröret slutar tvärt i stort volym och så monteras en vinkel som baffel för att dämpa ljudnivån något. Det viktiga är att grenröret slutar med en riktig kollektor. Mycket spänd på resultatet. Ska testa 931 ett bränslehuvud direkt på 924 luftvågen och se om det fungerar. Funderar lite på hur man skulle kunna göra K-jeten lite mer mekanisk, en tanke är att den får lyfthjälp via vajer - men bara om man trycker gasen i botten. Annars var spridarna ett mycket bra köp.