951 -87 | Bewerly
- jockes
- Carrera-Poster
- Posts: 380
- Joined: 2007-10-01 14:27:03
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1987
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: 951 -87 | Bewerly | MAF-konvertering
Lite off topic kanske, men för några veckor sedan förverkligade jag en dröm som jag haft sedan övre tonåren. Då jag var på jobb hos Daimler i Sindelfingen, passade jag en kväll på att resa till tysklands "huvudstad", deras Mecka, världens mittpunkt, ja ni fattar säkert
- Jag pratar om Porschemuséet i Zuffenhausen, Stuttgart.
De kör olika teman några månader i sträck och den här gången handlade det om Walter Röhrl.
- Det var en magisk upplevelse som jag verkligen kan rekommendera om ni inte varit där
Tyvärr var fabrikstouren fullbokad, men det får väl bli nästa gång...
- Jag pratar om Porschemuséet i Zuffenhausen, Stuttgart.
De kör olika teman några månader i sträck och den här gången handlade det om Walter Röhrl.
- Det var en magisk upplevelse som jag verkligen kan rekommendera om ni inte varit där
Tyvärr var fabrikstouren fullbokad, men det får väl bli nästa gång...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Min biltråd
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
- jockes
- Carrera-Poster
- Posts: 380
- Joined: 2007-10-01 14:27:03
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1987
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: 951 -87 | Bewerly | Zuffenhausen
On topic igen då...
Har äntligen inhandlat en bogserögla (som passar). Såg någon som lackat den röd och tyckte det var snyggt, så det kanske blir så senare. Som ett steg på vägen i att få motorrummet lite svalare, inhandlades en turbomössa. Så här i efterhand inser jag dock att jag inte kommer att få på den så länge turbon sitter i bilen Så den lades på hyllan väntandes på dagen då motor eller turbo åker ut. Jag har ju länge haft ett klonkande ljud i framvagnen som jag inte lyckas reda ut på egen hand. Igår var min kompis Mankan (som även jobbar som mekaniker på Porsche Center Lkpg) över på en kaffe och för att ta sig en titt på framvagnsmysteriet. Efter att ha kontrollerat diverse leder, lager, bultar och stag var det slut på idéer Fick tipset om att frikoppla krängaren, men jag väntar med det så han får ta sig en provtur och lyssna på klonket först.
Har äntligen inhandlat en bogserögla (som passar). Såg någon som lackat den röd och tyckte det var snyggt, så det kanske blir så senare. Som ett steg på vägen i att få motorrummet lite svalare, inhandlades en turbomössa. Så här i efterhand inser jag dock att jag inte kommer att få på den så länge turbon sitter i bilen Så den lades på hyllan väntandes på dagen då motor eller turbo åker ut. Jag har ju länge haft ett klonkande ljud i framvagnen som jag inte lyckas reda ut på egen hand. Igår var min kompis Mankan (som även jobbar som mekaniker på Porsche Center Lkpg) över på en kaffe och för att ta sig en titt på framvagnsmysteriet. Efter att ha kontrollerat diverse leder, lager, bultar och stag var det slut på idéer Fick tipset om att frikoppla krängaren, men jag väntar med det så han får ta sig en provtur och lyssna på klonket först.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Min biltråd
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
- DLS
- Addict
- Posts: 3238
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Re: 951 -87 | Bewerly | Alltid är det nåt...
Det är trångt satan o få på turbomössa o ännu värre o försöka skruva tillbaka turbon
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
- jockes
- Carrera-Poster
- Posts: 380
- Joined: 2007-10-01 14:27:03
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1987
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: 951 -87 | Bewerly | Alltid är det nåt...
Mjoo, känner att jag inte orkar göra det just nuDLS wrote:Det är trångt satan o få på turbomössa o ännu värre o försöka skruva tillbaka turbon
Min biltråd
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
- jockes
- Carrera-Poster
- Posts: 380
- Joined: 2007-10-01 14:27:03
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1987
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: 951 -87 | Bewerly
Gårkvällens agenda bestod utav att installera en oil catch can.
Köpte en ny leksak som jag tänkte kunde vara bra att ha till delar som skruvas av bilen och sen på igen. Då kanske man slipper stå där och skrubba med diskborsten...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Min biltråd
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
- DLS
- Addict
- Posts: 3238
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Re: 951 -87 | Bewerly
Snyggt
Bra med tvätt.
Bra med tvätt.
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
- jockes
- Carrera-Poster
- Posts: 380
- Joined: 2007-10-01 14:27:03
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1987
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: 951 -87 | Bewerly
"Jag ville att växelspaken skulle kännas som i min Opel"
Ovanstående säger väl allt om den slappa dasen till växelförare som jag nu hade tröttnat på. Samtidigt hade jag länge sneglat på Deutsch nine och Shark motorsports shifters, men tyckte de var lite väl pristunga.
...Så då var det bara att kavla upp ärmarna
Nedan följer en bildkavalkad på mitt lilla växelförarprojekt.
Placering och längd på bulten som svetsades fast, medför att höjden kan justeras mellan 50 till 90mm högre än originalspakens höjd, givet att jag använder nuvarande 4.6" extender. På bilderna sitter spaken på sin lägsta nivå.
Ovanstående säger väl allt om den slappa dasen till växelförare som jag nu hade tröttnat på. Samtidigt hade jag länge sneglat på Deutsch nine och Shark motorsports shifters, men tyckte de var lite väl pristunga.
...Så då var det bara att kavla upp ärmarna
Nedan följer en bildkavalkad på mitt lilla växelförarprojekt.
Placering och längd på bulten som svetsades fast, medför att höjden kan justeras mellan 50 till 90mm högre än originalspakens höjd, givet att jag använder nuvarande 4.6" extender. På bilderna sitter spaken på sin lägsta nivå.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Min biltråd
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
- Peedster
- Addict
- Posts: 1170
- Joined: 2004-03-29 09:39:44
- Bilmodell: 924,944,968,GT2
- Årsmodell: 1992
- Location: Stockholm/Täby
- Contact:
Re: 951 -87 | Bewerly
Skitläcker spak, bra jobbat!!
Hur fula var bultar/muttrar innan tvätten?
Mvh Peter
Hur fula var bultar/muttrar innan tvätten?
Mvh Peter
Nuvarande:
En frontmotor
En mittmotor
En bakmotor
Porsche - Made to be driven
Peedster - Made to drive Porsche
En frontmotor
En mittmotor
En bakmotor
Porsche - Made to be driven
Peedster - Made to drive Porsche
- AndersH
- S-Poster
- Posts: 160
- Joined: 2012-08-13 13:34:28
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1984
- Location: Borås
- Contact:
Re: 951 -87 | Bewerly
Den nya tappen, är det bara en bult du gängat i alltså? Bussning på den?
Min spak är sjukt slapp i sidled, och jag misstänker att jag måste göra samma operation.
/Anders
Min spak är sjukt slapp i sidled, och jag misstänker att jag måste göra samma operation.
/Anders
- jockes
- Carrera-Poster
- Posts: 380
- Joined: 2007-10-01 14:27:03
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1987
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: 951 -87 | Bewerly
Tack!Peedster wrote:Skitläcker spak, bra jobbat!!
Hur fula var bultar/muttrar innan tvätten?
Mvh Peter
Angående bultarna så var de renare efter tvätt än före, dock inte så rena som jag vill. Dessa körde jag 3 x 30min i 80-gradigt diskvatten, dock minns jag inte när i detta bilden togs. Det kanske finns bättre medel än diskvatten att tvätta i? Får nog ta och läsa på lite i frågan...
Hålet i växelföraren har samma diameter som bulten (10mm). På bilden där jag testmåttar i bilen kan du se prylarna jag använt. Från vänster till höger:AndersH wrote:Den nya tappen, är det bara en bult du gängat i alltså? Bussning på den?
Min spak är sjukt slapp i sidled, och jag misstänker att jag måste göra samma operation.
/Anders
* M10 låsmutter
* växelförare
* axiallager (3 delar)
* hävarm
* axiallager (3 delar)
allt ovanstående sitter på en M10-bult
Min spak var slapp i sidled och den gick även att rotera med/moturs sett uppifrån. Efter ombyggnationen blev den rejält mycket tightare i sidled och rotation har jag ingen alls längre. Nästa steg i processen blir att renovera länkagen bak på lådan, men det får bli vid ett senare tillfälle.
Min biltråd
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
- jockes
- Carrera-Poster
- Posts: 380
- Joined: 2007-10-01 14:27:03
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1987
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: 951 -87 | Bewerly
Idag firar vi 6-årsjubileum, jag och Bevvan
Ser fram emot många härliga år på pallbockar tillsammans
...och om det inte är för mycket begärt, gärna lite banåka utan att något vitalt går sönder
Ser fram emot många härliga år på pallbockar tillsammans
...och om det inte är för mycket begärt, gärna lite banåka utan att något vitalt går sönder
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Min biltråd
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
- jockes
- Carrera-Poster
- Posts: 380
- Joined: 2007-10-01 14:27:03
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1987
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: 951 -87 | Bewerly
Då var det dags för lite nya tag
Efter en liten setback med vattenröret, som var anpassat för originalturbon... ...inhandlades ett "vinterprojekt" under fel årstid. Efter besök på Bråvalla raceway, Gatebil och en klubbträff var batterierna laddade och suget tillbaka, vilket ledde till att ett nytt krafttag med bilen togs. Jag svetsade ihop det gamla vattenröret. Sen var det dags att åtgärda min "low boost issue" (felkod 3-1)... Samtidigt byttes tomgångsmotorn ut, då jag hade en fräschare liggandes. Ett fäste fixades så att den numera inte ligger löst och dinglar under insuget. Alles gut!
Low boost-problemet visade sig bero på en död cycling valve/taktventil eller vad ni nu vill kalla den. Kommer att köra med EBC, så då vill jag inte ha saker ivägen som man själv inte kan kontrollera.
Knock countern har numera blivit ett med bilen. Fick inte till någon bra utvärtes bild, men det kanske kommer senare...
Efter en liten setback med vattenröret, som var anpassat för originalturbon... ...inhandlades ett "vinterprojekt" under fel årstid. Efter besök på Bråvalla raceway, Gatebil och en klubbträff var batterierna laddade och suget tillbaka, vilket ledde till att ett nytt krafttag med bilen togs. Jag svetsade ihop det gamla vattenröret. Sen var det dags att åtgärda min "low boost issue" (felkod 3-1)... Samtidigt byttes tomgångsmotorn ut, då jag hade en fräschare liggandes. Ett fäste fixades så att den numera inte ligger löst och dinglar under insuget. Alles gut!
Low boost-problemet visade sig bero på en död cycling valve/taktventil eller vad ni nu vill kalla den. Kommer att köra med EBC, så då vill jag inte ha saker ivägen som man själv inte kan kontrollera.
Knock countern har numera blivit ett med bilen. Fick inte till någon bra utvärtes bild, men det kanske kommer senare...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Min biltråd
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
- jockes
- Carrera-Poster
- Posts: 380
- Joined: 2007-10-01 14:27:03
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1987
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: 951 -87 | Bewerly
Här kommer en dålig bild på knackräknarens installation i din-panelen.
Har äntligen opererat bort spridarna i tryckröret. Spridarna vars enda syfte som numera var att agera täckplugg. Det tog några rundor med 3D-skrivaren att få till den perfekta hatten. Vid montering användes packningssilikon för att garantera att det blir tätt.
En annan trevlig överraskning är att hon numera blivit pensionär, vilket betyder hejdå till skatt och besiktning varje år You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Min biltråd
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
- jockes
- Carrera-Poster
- Posts: 380
- Joined: 2007-10-01 14:27:03
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1987
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: 951 -87 | Bewerly
Att man alltid ska bli så nervös när det är dags för besiktning
Som vanligt har inte tutproblemet varit av högre prio, så den provisoriska sladden som är stripad under panelen och direktkopplad till signalhornet kopplades in. Av lärdom ifrån tidigare erfarenheter med höga CO-värden så togs det inga risker den här gången, utan en besiktningsmapp gjordes iordning som backup. Dock så behövdes denna aldrig användas. Med bredbandaslambda hade vi bättre koll än förra gången Så då är det bara att tuta o köra lagom till semestern börjar imorgon
Som vanligt har inte tutproblemet varit av högre prio, så den provisoriska sladden som är stripad under panelen och direktkopplad till signalhornet kopplades in. Av lärdom ifrån tidigare erfarenheter med höga CO-värden så togs det inga risker den här gången, utan en besiktningsmapp gjordes iordning som backup. Dock så behövdes denna aldrig användas. Med bredbandaslambda hade vi bättre koll än förra gången Så då är det bara att tuta o köra lagom till semestern börjar imorgon
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Min biltråd
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
- jockes
- Carrera-Poster
- Posts: 380
- Joined: 2007-10-01 14:27:03
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1987
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: 951 -87 | Bewerly
Ny brandsläckare på plats. Dock väldigt skeptisk till placeringen, men bulthålen passade perfekt utan åverkan. Ska jag få fast den där jag vill ha den, så måste det till någon form av speciallösning. -Nåja, vi får se hur mycket medåkarna stör sig
Röda bakljus och 3D-printat turbo-emblem.
Inte lika snitsigt som original, men med en tillverkningskostnad på några kronor så...
#outlaw Annars har jag mest njutit av att köra bilen, vilket inte hör till vanligheterna
#outlaw Annars har jag mest njutit av att köra bilen, vilket inte hör till vanligheterna
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Min biltråd
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users