hahaha, grattis, årets citat!Joakim.S wrote:det bör utföras med torra vägbanor då bilen blir lite lynnig vid 1,5bar,
Kul att det börjar hända grejer på rätt väg, kul att läsa om ditt projekt!
hahaha, grattis, årets citat!Joakim.S wrote:det bör utföras med torra vägbanor då bilen blir lite lynnig vid 1,5bar,
Jag har verligen tänkt över det där med bakvagnen men jag tänker nog behålla vinklarnapatand wrote:Kan bara intyga att bilen går bra! Fick en åktur och även en provtur med monstret idag när Jocke var snäll och tittade förbi hemma hos mig. Det är dj-vlar vad det drar efter 4000rpm...
Min 931a känns lite slöare...
Tror dock det är bra om du tar en koll på hjulvinklarna i bakvagnen som vi diskuterade Jocke. Den kändes ju inte alls stabil om man säger så. Min bil känns ju tvärtom väldigt stabil även när det börjar gå riktigt fort.
Får du till chassiet så det blir som i min bil så lär jag inte hänga med varken i slalombanan eller på Sviesta... numera är det ju en ganska lång raka på Sviestad (de har tagit bort den artificiella chikanen på baksidan) och där lär du väl ta ett par sekunder per varv...Joakim.S wrote:Jag tror att kan jag få mitt chassie att llikna ditt så kommer jag nog att kunna hänga med i slalombanan tyvärr så måste jag nog träna för att hänga med på ex Sviesta.
Låter perfekt, jag hör av mig någon dag innan det är dags att justera,Cédric wrote:Jag köpte ett toe-justerarverktyg från PC som du kan låna om du kommer och hämtar det, det verkar ju vara något du behöver
Men hallå! Någon fördel måste jag väl få ha kvar om jag ska kunna matcha ditt ekipage! Du borde nog ha kvar både höjden och de spännande hjulvinklarna om man ska ha en chans...Joakim.S wrote:min bil var 5-6cm högre än patands och så kan det ju inte vara.
Så vitt jag förstått av Jocke så har han flödestestat grenröret (eller mätt mottrycket iaf) och kommit fram till att det är förvånandsvärt bra.gurra wrote:Är det original grenrör? Ser ut som att det finns en rejäl påse effekt att hämta där.
Ja motorn skall finmappas den gick fett och laddtrycket var inte stabilt, sen får jag se om jag passar på att prova något annatCédric wrote:Kul att det är lite liv i garaget (till skillnad från mitt för tillfället långsamtgående bilas), jag tänkte faktiskt lyfta tråden idag för att se hur det går, men det verkar du ha skött galant:). hur blir det med finmappning, ska motorn in igen eller är du nöjd?
patand Skrivet: 2010-01-18 13:23:20 Rubrik:
--------------------------------------------------------------------------------
Kul med ferrari bromsar på en porsche! Inte direkt vad man väntar sig!
Så vitt jag förstått av Jocke så har han flödestestat grenröret (eller mätt mottrycket iaf) och kommit fram till att det är förvånandsvärt bra.
Rätta mig om jag har fel Jocke!
gurra Skrivet: 2010-01-18 13:13:08 Rubrik:
--------------------------------------------------------------------------------
Bromsarna känns som en välbehövlig uppgradering du som har lite mer effekt original
Är det original grenrör? Ser ut som att det finns en rejäl påse effekt att hämta där.
Users browsing this forum: No registered users