944 -86 Rille-mg s

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
Post Reply
Message
Author
rille-mg
S-Poster
Posts: 74
Joined: 2007-05-15 19:37:39
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Kristianstad
Contact:

944 -86 Rille-mg s

#1 Post by rille-mg »

Okej då har man varit 944 ägare en vecka !Har varit ett nöje att köra o lära känna bilen går kanon utan missljud o annat men så i morse när jag skulle starta snurra startmotorn runt men startar ej!Så började kolla :gnista finns ,bensin kommer fram men ingen start ändå !Skumt !Tog av dme relät och lödde enl. tips från clarks garage .I relät igen fotrfarande ingen start!Får ladda batteriet över natten o prova bygla istället för reläet imorgon! mvh rille

Ändrade rubriken så den matchar övriga i denna del av forumet //patand
Porsche 944 -86 och Mg Midget -64

User avatar
Hampus
S2-Poster
Posts: 273
Joined: 2007-06-03 14:23:18
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Ängelholm
Contact:

#2 Post by Hampus »

Välkommen Till Forumet. Hoppas det bara är batteriet. Lägg gärna upp lite bilder också :D
MVH: Hampus S Johansson
~ Porsche 944 | Theresia ~

rille-mg
S-Poster
Posts: 74
Joined: 2007-05-15 19:37:39
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Kristianstad
Contact:

#3 Post by rille-mg »

Puh!Fortfarande vill inte bilen starta!Fullladdat batteri,gnista på alla fyra stiften,pulsgivare på svänghjul ohmmätta och ok ,byglade dme reläet det funkar med !Till slut skruvade jag loss spridare hållaren och bensin fram ,pumpen går men ingen bensin ut genom spridarna !Där står jag nu o undrar vad som e tokigt?Nån som har någon ide? tacksam för hjälp!!!Mvh rille
Porsche 944 -86 och Mg Midget -64

rille-mg
S-Poster
Posts: 74
Joined: 2007-05-15 19:37:39
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Kristianstad
Contact:

#4 Post by rille-mg »

Läste här på forumet om startmotor byte som hade gett samma problem som jag har nåt med jordning till insprutningen typ givarna?nån som vet ? mvh rille ps. min start motor var bytt ganska nyligen av förra ägaren.
Porsche 944 -86 och Mg Midget -64

rille-mg
S-Poster
Posts: 74
Joined: 2007-05-15 19:37:39
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Kristianstad
Contact:

#5 Post by rille-mg »

Hittat felet!fukt i motronicen databoxen!med telefonkontakt m mr sanden idag löstes problemet !Dagen ros till sanden!Mycket serviceminded! mvh rille
Porsche 944 -86 och Mg Midget -64

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot]