Jaha, då förstår jag. Det såg lite kryptiskt ut, så jag tänkte jag skulle skoja till det lite.
Anders Olsson
944 N/A -84 "Brown Bess"
- Grinolle
- NA-Poster
- Posts: 25
- Joined: 2007-05-23 18:05:17
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Örebrooooo
- Contact:
- Bodens Svarta 944 S2
- Addict
- Posts: 1662
- Joined: 2004-12-18 01:38:05
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Boden
- Contact:
Pehr Johnsson skrev:
Ooops.. Det jag hade skrivit såg så mysko ut så jag var tvungen att
redigera lite.. Tog helt sonika bort "nästan" allt som jag skrivit..
.Äh: Boden hade nån lustig post ovan, den är redigerad nu
Ooops.. Det jag hade skrivit såg så mysko ut så jag var tvungen att
redigera lite.. Tog helt sonika bort "nästan" allt som jag skrivit..
Jag hade en gång en svart S2 på Sommaren.. Men vinterleksaken är kvar..
Mmm en svart RX-1 Mountain som jag nu bytt bort mot en Nytro MTX 2009... Najs.
/Janne fd PCS #9425
Varför köra Amerikanskt när det finns kvalité.. ; )
Mmm en svart RX-1 Mountain som jag nu bytt bort mot en Nytro MTX 2009... Najs.
/Janne fd PCS #9425
Varför köra Amerikanskt när det finns kvalité.. ; )
- Grinolle
- NA-Poster
- Posts: 25
- Joined: 2007-05-23 18:05:17
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Örebrooooo
- Contact:
- Grinolle
- NA-Poster
- Posts: 25
- Joined: 2007-05-23 18:05:17
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Örebrooooo
- Contact:
Var och hämtade bilen på Bilradioservice idag, efter att de installerat larm och CD/MP3 spelare. Kalaset gick på 8100:-, men då installerade de även ett fjärrmanövrerat centrallås, vilket är praktiskt. Om inget annat så slipper jag fumla runt med nyckeln och repa lacken nu.
Höll för övrigt på att få hjärtsnörp när jag skulle starta bilen och åka från jobbet. Stereon spelade, fläkten gick, men startreläet sa inte ens "klick". Jag hade parkerat med rutorna nere, och targan öppen, och då var det ju inte mycket idé att låsa tyckte jag, men immobilizern tyckte att det var läge att slå på efter någon minut i alla fall. Praktisk funktion nu när man vet om det, så nu var den biten testad!
Anders Olsson
Höll för övrigt på att få hjärtsnörp när jag skulle starta bilen och åka från jobbet. Stereon spelade, fläkten gick, men startreläet sa inte ens "klick". Jag hade parkerat med rutorna nere, och targan öppen, och då var det ju inte mycket idé att låsa tyckte jag, men immobilizern tyckte att det var läge att slå på efter någon minut i alla fall. Praktisk funktion nu när man vet om det, så nu var den biten testad!
Anders Olsson
Spitzenqualität?
- Grinolle
- NA-Poster
- Posts: 25
- Joined: 2007-05-23 18:05:17
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Örebrooooo
- Contact:
Bessy Gråter!!!
Idag fyllde jag på spolarvätska. Jag har tidigare lagt märke till att det ibland fanns vattendroppar på lyktdörrarna, och det har till och med stänkt upp någon droppe på vindrutan då och då, men har inte tänkt på det förut.
Hursomhelst, idag fyllde jag upp spolartanken fullt, och döm om min förvåning när Porschen började storgrina!
Vet inte riktigt hur jag skall angripa det här problemet. Jag gissar att pumpen som sköter om lyktorna är kass (jag har aldrig sett att det spolat där framme), och då den är lägre placerad än pumpen till rutspolningen så låter den vattnet rinna rätt igenom när nivån i tanken är hög (eller om det skvalpar) vilket leder till att det rinner vatten ur spolarmunstyckena till lyktorna.
Spolning till lyktorna måste jag ju definitivt inte ha, och den enklaste fixen är väl antagligen att plugga spolarmunstyckena fram, eller sätta en klämma på spolarslangen till lyktorna (men det verkar lite trångt att komma åt slangarna, åtminstone uppifrån).
Nåja, det är mitt första bekymmer med bilen, och knappast något som jag kommer förlora sömn över!
Anders Olsson
Hursomhelst, idag fyllde jag upp spolartanken fullt, och döm om min förvåning när Porschen började storgrina!
Vet inte riktigt hur jag skall angripa det här problemet. Jag gissar att pumpen som sköter om lyktorna är kass (jag har aldrig sett att det spolat där framme), och då den är lägre placerad än pumpen till rutspolningen så låter den vattnet rinna rätt igenom när nivån i tanken är hög (eller om det skvalpar) vilket leder till att det rinner vatten ur spolarmunstyckena till lyktorna.
Spolning till lyktorna måste jag ju definitivt inte ha, och den enklaste fixen är väl antagligen att plugga spolarmunstyckena fram, eller sätta en klämma på spolarslangen till lyktorna (men det verkar lite trångt att komma åt slangarna, åtminstone uppifrån).
Nåja, det är mitt första bekymmer med bilen, och knappast något som jag kommer förlora sömn över!
Anders Olsson
Spitzenqualität?
- Grinolle
- NA-Poster
- Posts: 25
- Joined: 2007-05-23 18:05:17
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Örebrooooo
- Contact:
Hmm..., har hittat irriterande småfel nr. 2 och 3. Inget som på något sätt påverkar min möjlighet att njuta av bilen men ändå!
Fel nr. 2 är att det läcker in vid/i bakluckans bakkant på både höger och vänster sida. Detta har jag mest märkt vid regn, alltså ej vid tvätt av bilen vad jag kan minnas.
Fel nr. 3 är att efter tvätt så får gasfoten sig en rejäl duschning varje gång jag svänger tvärt, accar eller bromsar abrupt. Läckaget begränsas hitills till max någon deciliter vatten på gummimattan, och det är alltså bara gasfoten (högerfoten) som blir blöt.
Kända fel? Lätta att åtgärda?
Anders Olsson
Fel nr. 2 är att det läcker in vid/i bakluckans bakkant på både höger och vänster sida. Detta har jag mest märkt vid regn, alltså ej vid tvätt av bilen vad jag kan minnas.
Fel nr. 3 är att efter tvätt så får gasfoten sig en rejäl duschning varje gång jag svänger tvärt, accar eller bromsar abrupt. Läckaget begränsas hitills till max någon deciliter vatten på gummimattan, och det är alltså bara gasfoten (högerfoten) som blir blöt.
Kända fel? Lätta att åtgärda?
Anders Olsson
Spitzenqualität?
Who is online
Users browsing this forum: No registered users