Kanon att du fick tips du känner hjälpte dig. Som instruktör känner jag förvisso att jag är hjälpt av kompendiet så till vida att jag får ett antal punkter att reflektera över hur eleven kör. Men det är inte lätt att få tiden att fylla i det på ett bra sätt och hinna diskutera det med eleverna. Vi får helt klart fundera på om man kan styra upp det lite mer utan att det begränsar friheten för eleverna att ge sig ut på banan och köra så mycket man vill. Tack för feedback!StefanQ wrote:Absolut att jag fick bra tips, dock så kanske organisationen av dagen kan ta en annan lite mer strukturerad form. Bland annat har jag ett helt ofyllt kompendie där instruktören skulle ha värderat förmiddagen mot eftermiddagen. Men säg det som inte kan bli bättre?!? Skrev detta i utvärderingen också.
968-95 Smiskaren
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: 968-95 Smiskaren
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- StefanQ
- Turbo-Poster
- Posts: 531
- Joined: 2006-11-30 20:58:44
- Contact:
Re: 968-95 Smiskaren
Stephan, jo det stämmer att jag bor i norrort. Har för mig att vi tom bodde i samma kommun.
Klart du skall komma ner och sparka lite, har hållit på hela dagen med att byta bromsklossarna och göra bilen klar för besiktning som är imorgon. Tutan vägrar att fungera stabilt, den kommer och går...märkligt.
Hade riktigt tur på Sviestad, jag fick lite bromsoljud på slutet men åkte ett par varv trots det...borde jag inte gjort när jag fick se mina klossar. Dom var soprena från belägg, tur att inte kolvarna fick stryk. Men nya klossar låg redan på hyllan så nu sitter det nya Pagid orangea igen...
Klart du skall komma ner och sparka lite, har hållit på hela dagen med att byta bromsklossarna och göra bilen klar för besiktning som är imorgon. Tutan vägrar att fungera stabilt, den kommer och går...märkligt.
Hade riktigt tur på Sviestad, jag fick lite bromsoljud på slutet men åkte ett par varv trots det...borde jag inte gjort när jag fick se mina klossar. Dom var soprena från belägg, tur att inte kolvarna fick stryk. Men nya klossar låg redan på hyllan så nu sitter det nya Pagid orangea igen...
968-95 Coupe med LSD och fullt ställbart Konichassi, egentillverkat avgas hela vägen, Fidanza svänghjul, ENEM kammar med massor av duration, ökat komp, portad topp, matchat insug, Pauter lightweight stakar, hårdare ventilfjädrar, helbalanserad motor, Lindsey bafflekit, green giant spridare. Mappad till 226 rwhp.
32 varv på Ringen
PCS 10936
32 varv på Ringen
PCS 10936
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: 968-95 Smiskaren
Om kolvarna ska ta stryk så måste man väl nöta ner beläggens metallplatta först?StefanQ wrote:Dom var soprena från belägg, tur att inte kolvarna fick stryk.
Troligare är nog att man sabbar skivan innan kolvarna tar stryk.
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- StefanQ
- Turbo-Poster
- Posts: 531
- Joined: 2006-11-30 20:58:44
- Contact:
Re: 968-95 Smiskaren
Njaa...kolvarna är av aluminium och plattan är av stål så när den är tillräckligt varm så smälter kolvarna. Jag har för mig att någon här på forumet har postat bilder på ett sånt problem...eller på rejsa...
Besiktad idag, UA! Härligt!
Stefan
Besiktad idag, UA! Härligt!
Stefan
968-95 Coupe med LSD och fullt ställbart Konichassi, egentillverkat avgas hela vägen, Fidanza svänghjul, ENEM kammar med massor av duration, ökat komp, portad topp, matchat insug, Pauter lightweight stakar, hårdare ventilfjädrar, helbalanserad motor, Lindsey bafflekit, green giant spridare. Mappad till 226 rwhp.
32 varv på Ringen
PCS 10936
32 varv på Ringen
PCS 10936
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: 968-95 Smiskaren
Aha! Det låter inte mysigt, det har jag faktiskt sett hända på en BMW M3 nu när du säger det. Plattan och kolven hade smält ihop.StefanQ wrote:Njaa...kolvarna är av aluminium och plattan är av stål så när den är tillräckligt varm så smälter kolvarna. Jag har för mig att någon här på forumet har postat bilder på ett sånt problem...eller på rejsa...
Besiktad idag, UA! Härligt!
Grattis till besiktningen!
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- StefanQ
- Turbo-Poster
- Posts: 531
- Joined: 2006-11-30 20:58:44
- Contact:
Re: 968-95 Smiskaren
Tackar, alltid skönt att få igenom bilen. Den här gången var dom snälla, däcken var verkligen tveksamma och tutan funkade inte...
Förresten Patrik, vet du vad min instruktör hette?
Förresten Patrik, vet du vad min instruktör hette?
968-95 Coupe med LSD och fullt ställbart Konichassi, egentillverkat avgas hela vägen, Fidanza svänghjul, ENEM kammar med massor av duration, ökat komp, portad topp, matchat insug, Pauter lightweight stakar, hårdare ventilfjädrar, helbalanserad motor, Lindsey bafflekit, green giant spridare. Mappad till 226 rwhp.
32 varv på Ringen
PCS 10936
32 varv på Ringen
PCS 10936
- Nahpets
- Addict
- Posts: 1765
- Joined: 2008-01-28 01:34:48
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Sollentuna
- Contact:
Re: 968-95 Smiskaren
Aaah, känslan av besiktning UA.
The beeeeest a man can geeeeeeet!
The beeeeest a man can geeeeeeet!
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: 968-95 Smiskaren
Om jag inte minns fel så hade du Björn som instruktör.StefanQ wrote:Förresten Patrik, vet du vad min instruktör hette?
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- StefanQ
- Turbo-Poster
- Posts: 531
- Joined: 2006-11-30 20:58:44
- Contact:
Re: 968-95 Smiskaren
Tar med en bild på beläggen, ingen vacker syn som sagt...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
968-95 Coupe med LSD och fullt ställbart Konichassi, egentillverkat avgas hela vägen, Fidanza svänghjul, ENEM kammar med massor av duration, ökat komp, portad topp, matchat insug, Pauter lightweight stakar, hårdare ventilfjädrar, helbalanserad motor, Lindsey bafflekit, green giant spridare. Mappad till 226 rwhp.
32 varv på Ringen
PCS 10936
32 varv på Ringen
PCS 10936
-
- S2-Poster
- Posts: 219
- Joined: 2009-01-23 19:38:59
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Ängelholm
- Contact:
Re: 968-95 Smiskaren
Vilka belägg??StefanQ wrote:Tnx!
Tar med en bild på beläggen, ingen vacker syn som sagt...
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: 968-95 Smiskaren
Mina lekmanna kunskaper säger att du borde bytt de där innan bankörningen...StefanQ wrote:Tar med en bild på beläggen, ingen vacker syn som sagt...
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- StefanQ
- Turbo-Poster
- Posts: 531
- Joined: 2006-11-30 20:58:44
- Contact:
Re: 968-95 Smiskaren
Stämmer men paketet från USA kom en dag försent, trodde också att jag skulle få fading innan det var så där illa...men det visar väl på Pagids kvalitet iofs att dom stod pall ändå.
968-95 Coupe med LSD och fullt ställbart Konichassi, egentillverkat avgas hela vägen, Fidanza svänghjul, ENEM kammar med massor av duration, ökat komp, portad topp, matchat insug, Pauter lightweight stakar, hårdare ventilfjädrar, helbalanserad motor, Lindsey bafflekit, green giant spridare. Mappad till 226 rwhp.
32 varv på Ringen
PCS 10936
32 varv på Ringen
PCS 10936
- StefanQ
- Turbo-Poster
- Posts: 531
- Joined: 2006-11-30 20:58:44
- Contact:
Re: 968-95 Smiskaren
Tog kort på bilen uppifrån balkongen som jag tycker var värt att visa upp...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
968-95 Coupe med LSD och fullt ställbart Konichassi, egentillverkat avgas hela vägen, Fidanza svänghjul, ENEM kammar med massor av duration, ökat komp, portad topp, matchat insug, Pauter lightweight stakar, hårdare ventilfjädrar, helbalanserad motor, Lindsey bafflekit, green giant spridare. Mappad till 226 rwhp.
32 varv på Ringen
PCS 10936
32 varv på Ringen
PCS 10936
- StefanQ
- Turbo-Poster
- Posts: 531
- Joined: 2006-11-30 20:58:44
- Contact:
Re: 968-95 Smiskaren
Ser verkligen fram emot banmötet dels för att jag tycker att det är Sveriges roligaste bana(har inte kört på Gotland än...), dels för att kopplingen rasade där förra året och allt kändes skit...
Är det någon på forumet som skall med PCS till Gelleråsen?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
968-95 Coupe med LSD och fullt ställbart Konichassi, egentillverkat avgas hela vägen, Fidanza svänghjul, ENEM kammar med massor av duration, ökat komp, portad topp, matchat insug, Pauter lightweight stakar, hårdare ventilfjädrar, helbalanserad motor, Lindsey bafflekit, green giant spridare. Mappad till 226 rwhp.
32 varv på Ringen
PCS 10936
32 varv på Ringen
PCS 10936
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: 968-95 Smiskaren
Jag ska dit, men kommer att köra i R1.StefanQ wrote:Är det någon på forumet som skall med PCS till Gelleråsen?
Jag ser att du saknar lite delar av avgassystemet ...
1. Låter det bra? Utan jobbiga resonanser vid vissa varvtal?
2. Klarar det 95dB?
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Who is online
Users browsing this forum: No registered users