Page 6 of 6

Re: 951 -85 street and trackNU ÄR DEN BÄNKAD!!!

Posted: 2015-02-05 12:10:33
by JBlom
Hur går det med Bubblan då? :)

Re: 951 -85 street and trackNU ÄR DEN BÄNKAD!!!

Posted: 2015-02-05 13:24:45
by Erol
karpis wrote:Tog och städade ut lite papper ur byrån och hittade mitt gamla bänkningspapper på 951:an:)
såhär ser effekt och vridkurvan ut.

Image
Du ser ut att ha rätt så sent laddtryck. Har du planer på mer effekt, om inte så borde du kunna gå ner i storlek på turbo för att få bättre respons. Vid vilket laddtryck och vad för bränsle är motorn bänkad?

/ Erol

Re: 951 -85 street and trackNU ÄR DEN BÄNKAD!!!

Posted: 2015-02-05 22:01:08
by karpis
JBlom wrote:Hur går det med Bubblan då? :)
Jodå det går bra,men jag tror inte den kommer ut i sommar,har för mycket detaljer kvar att göra samt att jag är välldigt sugen att skruva Porsche:)

Re: 951 -85 street and trackNU ÄR DEN BÄNKAD!!!

Posted: 2015-02-05 22:06:48
by karpis
Erol wrote:
karpis wrote:Tog och städade ut lite papper ur byrån och hittade mitt gamla bänkningspapper på 951:an:)
såhär ser effekt och vridkurvan ut.

Image
Du ser ut att ha rätt så sent laddtryck. Har du planer på mer effekt, om inte så borde du kunna gå ner i storlek på turbo för att få bättre respons. Vid vilket laddtryck och vad för bränsle är motorn bänkad?

/ Erol
Hej
jag tycker den känns stark och vaknar bra fast diagrammet visar som den gör. jag har 1.5 bar i laddtryck och körde med V-power på bänkningen.
man skulle nog kunna testa att avansera kammen ytteligare.