Page 6 of 12
Re: 968 -92 | Metallic Amethyst
Posted: 2014-08-19 08:10:23
by robinkjellstedt
Nu har bilen varit inne på en liten spa-behandling! Hittade ett bra erbjudande på Let´s deal med utvändig rekond och lackkonservering. Så nu blänker hon som aldrig förr
Re: 968 -92 | Metallic Amethyst
Posted: 2014-09-01 09:31:40
by robinkjellstedt
Det känns som att säsongens sista bilträff har varit och att hösten har börjat på riktigt! Den sista träffen blev Sportvagnsträffen i Hofsnäs. Det var lite kallt, lite fuktigt, men väldigt trevligt! Några bilder som vanligt
Vi i SVKG träffades på ICA Maxi parkeringen i Borås för gemensam avfärd och lite caravan-körning genom skogarna.
Framme i Hofsnäs
En liten detaljbild från dagen
Re: 968 -92 | Metallic Amethyst
Posted: 2014-10-13 08:14:25
by robinkjellstedt
Nu är den avställd och förberedd för vinterdvalan. Här får den stå tills våren tittar fram!
CTEK är inkopplad
Sen blev det ett nytt täcke från Biltema. Sov så gott!
Re: 968 -92 | Metallic Amethyst
Posted: 2014-10-13 14:11:33
by laakso
Vilken CTEK använder du?
Re: 968 -92 | Metallic Amethyst
Posted: 2014-10-14 08:04:29
by robinkjellstedt
laakso wrote:Vilken CTEK använder du?
En MXS 5.0. Bra pris och bra funktionalitet!
Re: 968 -92 | Metallic Amethyst
Posted: 2015-04-07 08:27:38
by robinkjellstedt
Första vårturen avklarad under påskledigheten! Den blev till Landvetter och tillbaka för att hämta farsan på flygplatsen. Han tyckte det var kul att bli överaskad i Porsche
Bilen startade snabbt som attan och inga missljud eller något. Nu väntar snart en besiktning, så vi får se hur det går!
Har för övrigt anmält mig till rally med SVKG, bankörning på Rudskogen (SVKG), Bankalaset på Kinnekulle (SVKG) och till utställningen Tjolöholm Classic. Allt detta i Maj! Kommer bli en kul vår och nu längtar man till Maj!
Re: 968 -92 | Metallic Amethyst
Posted: 2015-04-10 12:59:01
by robinkjellstedt
Har nu besiktat bilen och den fick nedslag på bromsskivorna fram som har en del sprickor. Jag visste att det skulle komma förr eller senare, jag fick tjata på dom förra året att dom skulle släppa det, men nu gick dom inte på det
Så nu har jag beställt släta Sebro skivor och Brembo HP2000 belägg av Utzon. Blir nog bra!
Re: 968 -92 | Metallic Amethyst
Posted: 2015-04-21 07:16:23
by robinkjellstedt
Då var skivor och belägg monterade och även ett oljebyte gjort. De gamla beläggen var riktigt dåliga så det var verkligen på tiden att byta..
Gammalt skräp
Nytt och fint!
Re: 968 -92 | Metallic Amethyst
Posted: 2015-04-21 09:49:47
by patand
Det är alltid snyggt med nya grejer!
Re: 968 -92 | Metallic Amethyst
Posted: 2015-04-28 15:16:49
by robinkjellstedt
Nu vart bilen besiktad och redo för vägarna!
Re: 968 -92 | Metallic Amethyst
Posted: 2015-04-28 15:23:07
by JonasO
robinkjellstedt wrote:Nu vart bilen besiktad och redo för vägarna!
Gött!
Re: 968 -92 | Metallic Amethyst
Posted: 2015-05-04 09:30:30
by robinkjellstedt
Re: 968 -92 | Metallic Amethyst
Posted: 2015-05-07 10:02:30
by robinkjellstedt
Då har jag varit i Rudskogen och kört med SVKG. Körde i lugna gruppen och hade brorsan som medpassagerare. Så sjukt rolig bana att köra! Vi klarade oss helt från regn, ändå var det många som snurrade, inkl mig. Känns som en riktig förarutbildning hade behövts
Min bil klarade sig utan skador. Sämre gick det för en röd 944 S2 som snurrade och nuddade räcket och spräckte en baklampa. Och dagen avslutades med att en Boxster S fick sladd och satte hela sidan i räcket.. Inte kul att se sånt, det får en att tänka lite. Man börjar ju fundera på att skaffa en billig Miata eller något istället som inte gör så mycket om man sätter i räcket...
Men men, en bild från dagen (Den röda Boxstern var den som senare krockade)
Re: 968 -92 | Metallic Amethyst
Posted: 2015-05-07 10:30:38
by Cédric
Rudskogen verkar sjukt skoj, synd att det är lite långt dit bara.. En bra grundregel är ju att inte köra bana om man inte har råd att skrota bilen, då slipper man ha ångest och kan koncentrera sig på att köra fort istället. Iaf om man kör bana någorlunda frekvent..
Re: 968 -92 | Metallic Amethyst
Posted: 2015-05-07 10:57:53
by patand
Cédric wrote: En bra grundregel är ju att inte köra bana om man inte har råd att skrota bilen, då slipper man ha ångest och kan koncentrera sig på att köra fort istället. Iaf om man kör bana någorlunda frekvent..
Håller med!