Nahpets wrote: ↑2024-05-19 21:16:01
safe wrote: ↑2024-02-26 16:47:23
Hittade en bild på min ebay aluminium kylare en 944 S2/turbo kylare enligt annonsen.
Bredvid ligger min original 924 kylare. Original vet jag ju inte om den är iofs... men storlekarna på anslutningar var samma som 924a och fläktkåpan satt på.
Min alukylare verkar ju mindre än din då Bengt.
Hej!
Hur har dessa eftermarknadskylare funkat?
Det är lite för tidigt för min del att uttala mig då jag inte ens kört den varm ännu ...rapport kommer
Äntligen ...har jag stötdämpare till bilen
De såg lite trötta ut och den ena har läckt lite men inte gett upp
...och de gick att snygga till, så de duger gott och väl att köra på om mina LEDA som är på G in inte kommer tillbaka inom nån dag eller 2.
5 minuter försenad till proffs-hjulinställning efter 4 månaders mekning. Tyvärr gick det inte att ställa toe bak på plats då jag inte kunde med att flytta svärden på bärarmarna ...
Väl hemma så borrade jag ett hål i "det-gamla-vanliga-toejusterings-hålet" och kunde då hur lätt som helst flytta svärden på bärarmarna. Då jag chansat riktigt bra vid min första montering/grovinställning så finjusteringen blev enkel så blir det inte efterkontroll med proffs-mätutrustningen.
Efter det höjde jag bilen knappt 15mm fram och satte på fusk-Fuchsen med TB5:orna, det var en riktig motivations-kick att slippa se den på de smala höga besiktningshjulen
Nu återstår bara en riktig provkörning ...och att byta dörrar stolar och jag tror jag sätter ditt de vanliga bältena, och sen en tvätt på det.
En summering på vikterna efter vårens mekning också:
-7,95kg för utbytta delar under huven - batteri + kylare + fläkt + generator
-3,0kg för borttagen reservhjulsbalja'
-8,5kg för bakvagnen
-3,6kg på bakre delen av avgassytemet
alltså -23,05kg totalt ...bra jobbat på den fronten tycker jag
...fina siffror, jag får ge prognonsen på den kommande viktökningen för tävlingssäsongen en annan dag