Helgen börjar gå mot sitt slut och det är dax att summera vad som hänt:
Balansaxelproblemet visade sig vara att jag lyckades sätta lageröverfallet åt fel håll. det var bara att vända på det så blev allt bra!
Det är nu helt klart att den nedre balansaxeln ar varit inställd fel...närmare bestämt 180 grader fel!
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Inte konstigt att saker har skakat sönder, den har ju bättrat på vibrationerna!
Bakdämparna (med extra hjälpfjäder) kontrollerade jag inställningen på. Hade stora problem med att trycka ihop dämparna för att kunna justera dom överhuvud taget.... fick lägga alla mina dökilon (63 st ) på dämparen och det var en tuff fight. Lyckades i allafall tillslut och ställde in dom på runt 40% av max hårdhet nånting.
Har läst att man eventuellt måste indexera om stavarna för annars riskerar bilen att bli för hög pga hjälpfjädrarna, detta är ingenting jag tänker syssla med just nu så det blev till att sänka bakvagnen så mycket det gick på svärden. Till slut var dämparna på plats och på bilden till höger ser man även skillnaden i höjdjusteringen.
De något ytrostiga grenrören har rengjorts och fått sig en lite dusch med värmebeständig färg, ser mycket trevligare ut. Bilden blev lite mörk och dom är mer matta i verkligheten.
Bromsoken är dessutom ihopmonterade, blev riktigt bra och det känns kanon med nya packningar osv. Ser helt ok ut tycker jag
Nästa gång det blir till att plocka loss motorn från stativet och sätta på svänghulet, koppling osv. Sen blir det faktiskt till att börja baxa tillbaka spisen där den hör hemma!
Det var allt för nu!
Mvh Gustav