944 S2 PCSR Klass 8A - SÅLD
- Robert Örebro
- Addict
- Posts: 1179
- Joined: 2005-12-07 23:12:47
- Telefon: 0709206975
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1989
- Location: Örebro, f. 1967
- Contact:
Re: 944 S2 PCSR Klass 8A
Bra kört Max
Jag tycker dock ni som är så snabba i 8a är elaka mot oss som inte kör lika fort i 8b
Hahahaha
Jag tycker dock ni som är så snabba i 8a är elaka mot oss som inte kör lika fort i 8b
Hahahaha
PCS/R # 9755
Varv på Ringen 22 st
Nu. 951 -89 Racerbilen IIII (201602- )
Fd. 924 -82 Fikaträff projektet (201508-201602)
Fd. Cayenne S -05 Vinterracern (201412-201504)
Fd. 944 S2 -90 Racerbilen III (201102-201506)
Fd. 911S/935 RSR 3,2 -74 Racerbilen II (201003-201101)
Fd. 968 CS -93 Sweet Blå Racerbilen I (200901-201001)
Fd. 968 CS -94 Liebling (200604-200810)
Varv på Ringen 22 st
Nu. 951 -89 Racerbilen IIII (201602- )
Fd. 924 -82 Fikaträff projektet (201508-201602)
Fd. Cayenne S -05 Vinterracern (201412-201504)
Fd. 944 S2 -90 Racerbilen III (201102-201506)
Fd. 911S/935 RSR 3,2 -74 Racerbilen II (201003-201101)
Fd. 968 CS -93 Sweet Blå Racerbilen I (200901-201001)
Fd. 968 CS -94 Liebling (200604-200810)
- Robert Örebro
- Addict
- Posts: 1179
- Joined: 2005-12-07 23:12:47
- Telefon: 0709206975
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1989
- Location: Örebro, f. 1967
- Contact:
Re: 944 S2 PCSR Klass 8A
Hej igen Max
Nu när du fått smak för vinst så kommer du väl till Gelleråsen tävlingen?
Har du kört där tidigare?
MVH
Nu när du fått smak för vinst så kommer du väl till Gelleråsen tävlingen?
Har du kört där tidigare?
MVH
PCS/R # 9755
Varv på Ringen 22 st
Nu. 951 -89 Racerbilen IIII (201602- )
Fd. 924 -82 Fikaträff projektet (201508-201602)
Fd. Cayenne S -05 Vinterracern (201412-201504)
Fd. 944 S2 -90 Racerbilen III (201102-201506)
Fd. 911S/935 RSR 3,2 -74 Racerbilen II (201003-201101)
Fd. 968 CS -93 Sweet Blå Racerbilen I (200901-201001)
Fd. 968 CS -94 Liebling (200604-200810)
Varv på Ringen 22 st
Nu. 951 -89 Racerbilen IIII (201602- )
Fd. 924 -82 Fikaträff projektet (201508-201602)
Fd. Cayenne S -05 Vinterracern (201412-201504)
Fd. 944 S2 -90 Racerbilen III (201102-201506)
Fd. 911S/935 RSR 3,2 -74 Racerbilen II (201003-201101)
Fd. 968 CS -93 Sweet Blå Racerbilen I (200901-201001)
Fd. 968 CS -94 Liebling (200604-200810)
- maxcarlsson
- S2-Poster
- Posts: 216
- Joined: 2007-05-27 20:03:48
- Bilmodell: -
- Location: Malmö / Blekinge
- Contact:
Re: 944 S2 PCSR Klass 8A
Jag är helt klart sugen på att komma till Gelleråsen, men det är frågan om det finns tid till det. jag har inte varit där tidigare, så det hade varit kul.
Max Carlsson
Porsche 944 S2 -90
Porsche 944 S2 -90
- Robert Örebro
- Addict
- Posts: 1179
- Joined: 2005-12-07 23:12:47
- Telefon: 0709206975
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1989
- Location: Örebro, f. 1967
- Contact:
Re: 944 S2 PCSR Klass 8A
Klart du måste sätta av tid till Gelleråsen tävlingen.
Visst är det ett trevligt gäng som rejsar i PSCS ?
Hoppas vi ses på Åsen
MVH
Visst är det ett trevligt gäng som rejsar i PSCS ?
Hoppas vi ses på Åsen
MVH
PCS/R # 9755
Varv på Ringen 22 st
Nu. 951 -89 Racerbilen IIII (201602- )
Fd. 924 -82 Fikaträff projektet (201508-201602)
Fd. Cayenne S -05 Vinterracern (201412-201504)
Fd. 944 S2 -90 Racerbilen III (201102-201506)
Fd. 911S/935 RSR 3,2 -74 Racerbilen II (201003-201101)
Fd. 968 CS -93 Sweet Blå Racerbilen I (200901-201001)
Fd. 968 CS -94 Liebling (200604-200810)
Varv på Ringen 22 st
Nu. 951 -89 Racerbilen IIII (201602- )
Fd. 924 -82 Fikaträff projektet (201508-201602)
Fd. Cayenne S -05 Vinterracern (201412-201504)
Fd. 944 S2 -90 Racerbilen III (201102-201506)
Fd. 911S/935 RSR 3,2 -74 Racerbilen II (201003-201101)
Fd. 968 CS -93 Sweet Blå Racerbilen I (200901-201001)
Fd. 968 CS -94 Liebling (200604-200810)
- gurra
- Sponsor
- Posts: 3548
- Joined: 2004-03-29 08:48:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: 944 S2 PCSR Klass 8A
Siktar själv på att göra årets bandebut på Gelleråsen 3-4 juli och köra lite funkiskörning.
Har aldrig kört där så man kanske kan få lite tips!
Har aldrig kört där så man kanske kan få lite tips!
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
- Robert Örebro
- Addict
- Posts: 1179
- Joined: 2005-12-07 23:12:47
- Telefon: 0709206975
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1989
- Location: Örebro, f. 1967
- Contact:
Re: 944 S2 PCSR Klass 8A
gurra wrote:Siktar själv på att göra årets bandebut på Gelleråsen 3-4 juli och köra lite funkiskörning.
Har aldrig kört där så man kanske kan få lite tips!
PCS/R # 9755
Varv på Ringen 22 st
Nu. 951 -89 Racerbilen IIII (201602- )
Fd. 924 -82 Fikaträff projektet (201508-201602)
Fd. Cayenne S -05 Vinterracern (201412-201504)
Fd. 944 S2 -90 Racerbilen III (201102-201506)
Fd. 911S/935 RSR 3,2 -74 Racerbilen II (201003-201101)
Fd. 968 CS -93 Sweet Blå Racerbilen I (200901-201001)
Fd. 968 CS -94 Liebling (200604-200810)
Varv på Ringen 22 st
Nu. 951 -89 Racerbilen IIII (201602- )
Fd. 924 -82 Fikaträff projektet (201508-201602)
Fd. Cayenne S -05 Vinterracern (201412-201504)
Fd. 944 S2 -90 Racerbilen III (201102-201506)
Fd. 911S/935 RSR 3,2 -74 Racerbilen II (201003-201101)
Fd. 968 CS -93 Sweet Blå Racerbilen I (200901-201001)
Fd. 968 CS -94 Liebling (200604-200810)
- Cédric
- Addict
- Posts: 4648
- Joined: 2004-09-20 22:10:24
- Bilmodell: 924 turbo, 924
- Årsmodell: 1980
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: 944 S2 PCSR Klass 8A
Det måste du helt klart försöka få till vet att det är lite långt, men banan är kul!maxcarlsson wrote:Jag är helt klart sugen på att komma till Gelleråsen, men det är frågan om det finns tid till det. jag har inte varit där tidigare, så det hade varit kul.
Nu ska jag ta en kik på dina loggar och se vad jag kan hitta
924 Turbo
www.instagram.com/garagecedric/
www.instagram.com/garagecedric/
-
- Addict
- Posts: 1746
- Joined: 2004-05-31 18:01:09
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Göteborg
- Contact:
Re: 944 S2 PCSR Klass 8A
Vill minnas att du körde R888 däck tidigare, gör du det fortfarande?
Vad kör/körde du med för varmtryck?
/Dea
Vad kör/körde du med för varmtryck?
/Dea
Porsche 944 Turbo -90
PCS #9245
PCS #9245
-
- Turbo-Poster
- Posts: 542
- Joined: 2007-08-18 13:37:30
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Falkenberg
- Contact:
Re: 944 S2 PCSR Klass 8A
när jag hade r888 på min bil så körde jag med 2.1 i varm tryck men tror det va aningen för lågt för dom överhettade direkt.Dea wrote:Vill minnas att du körde R888 däck tidigare, gör du det fortfarande?
Vad kör/körde du med för varmtryck?
/Dea
Porsche 968 CS -93
BMW 325d m-sport -09
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
BMW 325d m-sport -09
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
- maxcarlsson
- S2-Poster
- Posts: 216
- Joined: 2007-05-27 20:03:48
- Bilmodell: -
- Location: Malmö / Blekinge
- Contact:
Re: 944 S2 PCSR Klass 8A
Jag körde 2,2 i mina R888. Michelindäcken är väldigt trevliga däck jämförda med Toyo R888, vill jag tillägga. Bättre grepp och skarpare karaktär och så får de inte det där vågiga slitaget vid höga temperaturer. Fast det är ju inga nyheter direkt.
Max Carlsson
Porsche 944 S2 -90
Porsche 944 S2 -90
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: 944 S2 PCSR Klass 8A
Varmtryck antar jag? Jag har 1,6 i kalltryck på mina R888.maxcarlsson wrote:Jag körde 2,2 i mina R888.
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Henka_E
- Addict
- Posts: 1401
- Joined: 2008-06-12 17:12:33
- Bilmodell: Porsche 944
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: 944 S2 PCSR Klass 8A
Du menar för högt? De borde juinte överhetta med för lågt tryck.jonaslarsson wrote:när jag hade r888 på min bil så körde jag med 2.1 i varm tryck men tror det va aningen för lågt för dom överhettade direkt.Dea wrote:Vill minnas att du körde R888 däck tidigare, gör du det fortfarande?
Vad kör/körde du med för varmtryck?
/Dea
- Cédric
- Addict
- Posts: 4648
- Joined: 2004-09-20 22:10:24
- Bilmodell: 924 turbo, 924
- Årsmodell: 1980
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: 944 S2 PCSR Klass 8A
Nu blev det mycket däcksnack i max tråd, men hur som helst så har jag testat ovanstående av misstag. Körde med för lågt tryck och stommen rörde sig en hel del vilket bakade in mycket värme där och till slut lossnade små bita av slitbanan. Låter värre än va det är men de va lite surt på nästan nya däck. Trasig tryckmätare kan vara lömskt. Slitbanan däremot överhettar ju lättare vid höga tryck eftersom det då blir mer lastupptagning i ytan av däcket när resten rör sig mindre.Henka_E wrote:Du menar för högt? De borde juinte överhetta med för lågt tryck.jonaslarsson wrote: när jag hade r888 på min bil så körde jag med 2.1 i varm tryck men tror det va aningen för lågt för dom överhettade direkt.
924 Turbo
www.instagram.com/garagecedric/
www.instagram.com/garagecedric/
- Henka_E
- Addict
- Posts: 1401
- Joined: 2008-06-12 17:12:33
- Bilmodell: Porsche 944
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: 944 S2 PCSR Klass 8A
Sorry Max, trådkap! Okej, men i mina öron/ögon så är ju inte det "aningen" för lågt som Dea skriver utan alldeles för lågt. Traditionellt s¨är ju överhetta kopplat till slitbanan och slippet? Eller?
- maxcarlsson
- S2-Poster
- Posts: 216
- Joined: 2007-05-27 20:03:48
- Bilmodell: -
- Location: Malmö / Blekinge
- Contact:
Re: 944 S2 PCSR Klass 8A
Jag hade en viss ambition att köra där på PCS banmöte i samband med vårträffen, men det blev inte av på grund av just hjullagret. Istället hade jag besök av två 924-åkare och blev åskådare och tidtagare vid slalomen, vilket var mycket trevligt. Sedan blev det en sväng med samma sällskap på Knutstorp med TPC i juli. Det var otroligt varmt och dessutom åkte jag på gamla slitna Cupdäck, så det blev inga rökartider utan mer en trevlig dag bland trevliga människor.
7 augusti var det i alla fall dags för tävling med PCSR på Kinnekulle, så jag drog upp med gatdäcken på, två racehjul i bakluckan och två på mitt original Eckeltakräcke. Det funkade prima, vilket är känns betryggande inför turen till ringen i september. Fast det är klart, är det någon som känner någon som har plats för två hjul från Malmö och ner, så är intresserad, för lasten lär ju inte förbättra bränsleförbrukningen, direkt.
Väderprognosen sade finväder på lördagen och regnväder på söndagen, så jag var nöjd och Cédric var missnöjd, som skulle köra R2 på söndagen. Senast jag körde med PCSR var det regn hela förmiddagen, så det blev inte mycket vettig körning med min torrsetup då. I lördags däremot, blev det nästan två timmars körning på banan sammanlagt! Jag har kört på Kinnekulle en gång tidigare, men det var mitt första banmöte med bilen, mer än ett år sedan, så det tog lite tid att hitta farten. Jag vågade i alla fall stå på hyfsat under bron efter rakan, vilket tydligen såg ganska spektakulärt ut enligt vissa. Facit från dagen var väl att jag fegade lite efter Molins knäpp och borde kanske ha kört ett lite annorlunda spår genom TV-kurvan. På Knutstorp var jag snabbare än Franck Århage i sin röda 8B S2, men här lyckades han åka några tiondelar fortare på sista träningen. Jag fick uppleva en riktig byta-kalsonger-incident efter bron efter rakan när jag på ett träningspass låg cirka två-tre billängder bakom en funktionär i en svartblå 964 som snurrade, i ungefär 150 km/h. Han snurrade lite åt vänster, så jag försökte att lätta av lite och dra mig utåt curben på högersidan. Jag slog en blick utåt gräset på höger och bestämde mig rätt fort för att hålla mig på det svarta istället. Hoppas, hoppas, hoppas att han har vett nog att låsa upp hjulen så att han inte får grepp halvvägs och backar ut mot höger igen! Tur ska man ha och så blev fallet, så jag gasade på för att ta mig förbi så fort som möjligt, tittade rakt fram och kände ingen smäll i sidan. Phew!
Vid lunch dök Cédric och hans flickvän upp och utgjorde sedan teampersonal för hjälp med tankning och coachning. Kvalet gick inte särskilt bra, då jag inte lyckades få mer än enstaka fria varv, då jag tyvärr inte lyckades prestera tillräckligt bra. Smart som jag var så startade jag den eminenta och otroligt sportiga oldschool-Sport chronon som sitter originalmonterad i våra exklusiva S2or. 20 minuters träning var det sagt, men man hade glömt att nämna att passet blivit nedkortat. Så med sju minuter kvar tänkte jag kyla däcken ett varv för att göra ett nytt försök, varpå heatet flaggades av. Jag var nog lite kinkig när jag kom in, så PelleM, jag ber om ursäkt om jag var lite sur. De andra verkade inte ha lyckats så mycket bättre, så jag fick i alla fall starta femma, bakom den vinröda 8B 951an med Franck till höger och den silvriga 8C 924an bakom. Jag tror att det såg ut så, i alla fall. Starten gick bra och jag hängde på Caymanen. Sedan dök 924an efter ett par varv upp med sina aningen fler hästkrafter på rakan, åkte om precis innan bron, men lämnade dörren öppen på insidan vid inbromsningen för kvarnkurvan. Jag tog mig förbi och lyckades dra ifrån under ett par varv, men sedan var han tillbaka igen. Det är ju dumt att upprepa samma misstag, så han höll dörren stängd och jag lyckades inte ta mig förbi någon annanstans. Det är ruskigt svårt att köra om på Kinnekulle och när bilen framför en dessutom har mer pulver blir det svårt att åka om efter rakan. Jag fastnade bakom Caymanen, 924an och Turbon som låg och fightades, varpå Franck började komma närmare. Jag minns inte vilken ordning de tre framför mig gick in i mål, men jag slutade mellan dem och Franck, i alla fall.
Nästa heat slutade jag dessvärre efter Franck, men tog i alla fall hem förstaplatsen i 8A i båda heaten. Så tävlingen gick väl rätt ok, men jag är lite missnöjd över att jag inte lyckades matcha Tobias bästa tid med bilen. Min loggade tid 1.01.96 är lite mer än en tiondel ifrån och jag vet inte om det lagts någon ny asfalt sedan 2007, då jag tror att han satte tiden.
Jag fick lite problem med täckkåporna för hjullagerjusteringen fram. Det är ju ingen nyhet att de kan krypa ut och därför knackade jag dem något ovala för att de skulle sitta bättre. Den ena satt kvar, men den andra hade lossnat och låg i fälgcentrum. Det var inget skräp i fettet och jag kunde knacka tillbaka den igen. Den satt kvar sedan, men värre var det med fälgkåpan som nu ligger någonstans på Kinnekulle. Är det möjligen någon som har en sådan kåpa till en Cup 2 fälg liggande? Den måste lackas, så den behöver inte vara i något slags toppskick.
Söndagen spenderades som dödvikt i depån på PCS banmöte. Det är kul att hinna snacka lite med folk också, vilket man inte riktigt hinner när det är tävling.
7 augusti var det i alla fall dags för tävling med PCSR på Kinnekulle, så jag drog upp med gatdäcken på, två racehjul i bakluckan och två på mitt original Eckeltakräcke. Det funkade prima, vilket är känns betryggande inför turen till ringen i september. Fast det är klart, är det någon som känner någon som har plats för två hjul från Malmö och ner, så är intresserad, för lasten lär ju inte förbättra bränsleförbrukningen, direkt.
Väderprognosen sade finväder på lördagen och regnväder på söndagen, så jag var nöjd och Cédric var missnöjd, som skulle köra R2 på söndagen. Senast jag körde med PCSR var det regn hela förmiddagen, så det blev inte mycket vettig körning med min torrsetup då. I lördags däremot, blev det nästan två timmars körning på banan sammanlagt! Jag har kört på Kinnekulle en gång tidigare, men det var mitt första banmöte med bilen, mer än ett år sedan, så det tog lite tid att hitta farten. Jag vågade i alla fall stå på hyfsat under bron efter rakan, vilket tydligen såg ganska spektakulärt ut enligt vissa. Facit från dagen var väl att jag fegade lite efter Molins knäpp och borde kanske ha kört ett lite annorlunda spår genom TV-kurvan. På Knutstorp var jag snabbare än Franck Århage i sin röda 8B S2, men här lyckades han åka några tiondelar fortare på sista träningen. Jag fick uppleva en riktig byta-kalsonger-incident efter bron efter rakan när jag på ett träningspass låg cirka två-tre billängder bakom en funktionär i en svartblå 964 som snurrade, i ungefär 150 km/h. Han snurrade lite åt vänster, så jag försökte att lätta av lite och dra mig utåt curben på högersidan. Jag slog en blick utåt gräset på höger och bestämde mig rätt fort för att hålla mig på det svarta istället. Hoppas, hoppas, hoppas att han har vett nog att låsa upp hjulen så att han inte får grepp halvvägs och backar ut mot höger igen! Tur ska man ha och så blev fallet, så jag gasade på för att ta mig förbi så fort som möjligt, tittade rakt fram och kände ingen smäll i sidan. Phew!
Vid lunch dök Cédric och hans flickvän upp och utgjorde sedan teampersonal för hjälp med tankning och coachning. Kvalet gick inte särskilt bra, då jag inte lyckades få mer än enstaka fria varv, då jag tyvärr inte lyckades prestera tillräckligt bra. Smart som jag var så startade jag den eminenta och otroligt sportiga oldschool-Sport chronon som sitter originalmonterad i våra exklusiva S2or. 20 minuters träning var det sagt, men man hade glömt att nämna att passet blivit nedkortat. Så med sju minuter kvar tänkte jag kyla däcken ett varv för att göra ett nytt försök, varpå heatet flaggades av. Jag var nog lite kinkig när jag kom in, så PelleM, jag ber om ursäkt om jag var lite sur. De andra verkade inte ha lyckats så mycket bättre, så jag fick i alla fall starta femma, bakom den vinröda 8B 951an med Franck till höger och den silvriga 8C 924an bakom. Jag tror att det såg ut så, i alla fall. Starten gick bra och jag hängde på Caymanen. Sedan dök 924an efter ett par varv upp med sina aningen fler hästkrafter på rakan, åkte om precis innan bron, men lämnade dörren öppen på insidan vid inbromsningen för kvarnkurvan. Jag tog mig förbi och lyckades dra ifrån under ett par varv, men sedan var han tillbaka igen. Det är ju dumt att upprepa samma misstag, så han höll dörren stängd och jag lyckades inte ta mig förbi någon annanstans. Det är ruskigt svårt att köra om på Kinnekulle och när bilen framför en dessutom har mer pulver blir det svårt att åka om efter rakan. Jag fastnade bakom Caymanen, 924an och Turbon som låg och fightades, varpå Franck började komma närmare. Jag minns inte vilken ordning de tre framför mig gick in i mål, men jag slutade mellan dem och Franck, i alla fall.
Nästa heat slutade jag dessvärre efter Franck, men tog i alla fall hem förstaplatsen i 8A i båda heaten. Så tävlingen gick väl rätt ok, men jag är lite missnöjd över att jag inte lyckades matcha Tobias bästa tid med bilen. Min loggade tid 1.01.96 är lite mer än en tiondel ifrån och jag vet inte om det lagts någon ny asfalt sedan 2007, då jag tror att han satte tiden.
Jag fick lite problem med täckkåporna för hjullagerjusteringen fram. Det är ju ingen nyhet att de kan krypa ut och därför knackade jag dem något ovala för att de skulle sitta bättre. Den ena satt kvar, men den andra hade lossnat och låg i fälgcentrum. Det var inget skräp i fettet och jag kunde knacka tillbaka den igen. Den satt kvar sedan, men värre var det med fälgkåpan som nu ligger någonstans på Kinnekulle. Är det möjligen någon som har en sådan kåpa till en Cup 2 fälg liggande? Den måste lackas, så den behöver inte vara i något slags toppskick.
Söndagen spenderades som dödvikt i depån på PCS banmöte. Det är kul att hinna snacka lite med folk också, vilket man inte riktigt hinner när det är tävling.
Max Carlsson
Porsche 944 S2 -90
Porsche 944 S2 -90
Who is online
Users browsing this forum: Homegrown