Page 27 of 32

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 291 rwhp)

Posted: 2012-04-19 18:25:46
by patand
StefanQ wrote:0280 155 968 är det du skall ha
:d=:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 291 rwhp)

Posted: 2012-04-19 21:27:54
by Jappe
StefanQ wrote:Jag vet inte om jag är det, om du fått problem med för lite bränsle så kanske det är på gränsen för mig med. Vad tror du att du hade i motorn ungefär? 291 rwhp ger minst 330 hk i motorn va? Då borde dom kanske funka för mina 300hk som jag siktar på.
Vad säger dom du köpte kitet om att spridarna dom specat inte räcker?
Tror att 0280 155 968 är det du skall ha. Även kallade green giants. Tydligen en poppis spridare när man etanolkonverterar turbobilar. Sitter normalt på Volvo R modeller.
928 motorsports i USA har utvecklat sin kompressorsats i samma riktning som jag gjort. Dubbelsidig rem och nytt motorstyrsystem. Hittade ett Dyon test på deras sats. se bild

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 291 rwhp)

Posted: 2012-04-20 07:37:26
by StefanQ
Ja det var onekligen mer hästar än vad jag kommer att nå. Var det med samma spridare som du har eller med andra?
Man kan nog också ana att även en kompressormotor kan få användning av vassare kammar, tappar andan rejält på slutet...
Vet du vad 110 amerikanska oktan är i europeiska? Borde vara ganska mkt då jag har för mig att deras 91 oktan är som vår 95.
Men då är jag nog intresserad, men frågan är om du kan släppa dem nu?

Edit: läste torque som hk, då tappar den inte andan lika fullt så illa men vassare kammar skulle ju dra upp till 7000 varv...

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)

Posted: 2012-04-20 10:06:34
by Jappe
StefanQ wrote:Ja det var onekligen mer hästar än vad jag kommer att nå. Var det med samma spridare som du har eller med andra?
Man kan nog också ana att även en kompressormotor kan få användning av vassare kammar, tappar andan rejält på slutet...
Vet du vad 110 amerikanska oktan är i europeiska? Borde vara ganska mkt då jag har för mig att deras 91 oktan är som vår 95.
Men då är jag nog intresserad, men frågan är om du kan släppa dem nu?
Hoppa det blir inom 14 dagar. Väntar på besked från Sandén när han kan byta packning. Förhoppningsvis kan jag samma dag som jag hämtar bilen hos Sandén åka till Civinco för att byta spridare och mappa bilen.

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 291 rwhp)

Posted: 2012-04-20 13:42:46
by StefanQ
Låter som en plan, vi kan väl höras när du gjort din mappning. Jag hoppas på att få toppen nästa vecka så det stämmer bra med mitt schema alltså.

Stefan

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)

Posted: 2012-05-11 19:21:08
by Jappe
Mappad idag hos Civinco. Blev 302 rwhp och ca 370 mn. :D
Bild på Dyno resultatet kommer senare.

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)

Posted: 2012-05-11 19:22:34
by patand
Wow! :-D

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)

Posted: 2012-05-11 22:27:50
by StefanQ
Grattis!

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)

Posted: 2012-05-12 00:38:01
by Bosse
Gott broder.
Skall bli kul att se in action.
Bosse

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)

Posted: 2012-05-12 11:18:06
by Jappe
Bild på Dyno resultatet hos Civinco. Laddtrycket var som max uppe i 0,47 vid mappningen, det är nog på gränsen utan att sänka kompet eller att byta till ett större drivhjul på kompressorn. Har ingen lust att byta toppackning igen denna säsongen, men med de större spridarna 630cc, så får motorn iallafall det bränsle som den behöver och vi tror att spikningarna är borta nu. Just nu går bilen mycket bra i alla varvtal. 302 rwhp och 376 Nm var det.

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)

Posted: 2012-05-28 22:58:54
by StefanQ
Värre kammar och 7000 varv sååå...;-)...400hk...

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)

Posted: 2012-05-29 13:36:33
by gurra
Kul, grattis! Har du turbostakar i motorn nu?

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)

Posted: 2012-05-29 19:39:33
by Jappe
StefanQ wrote:Värre kammar och 7000 varv sååå...;-)...400hk...
Man kan se tusenlapparna flyga iväg. :D Jag får hoppas att allt håller denna sommaren men nuvarande effekt.

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)

Posted: 2012-05-29 19:40:16
by Jappe
gurra wrote:Kul, grattis! Har du turbostakar i motorn nu?
Turbostakar sitter i motorn. :#944burn:

Re: 968 CS -94 Amarantviolett (Supercharger 302 rwhp)

Posted: 2012-05-29 22:35:46
by StefanQ
Gillar att titta på dem när dom fladdrar iväg...;-)...eller inte...