Märkligt att så mycket elektronik gått sönder samtidigt.
Å andra sidan, är det "bara" en kolv och cylindern har klarat sig, så är det relativt snabbt åtgärdat.
Lider med dig...
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Märkligt att så mycket elektronik gått sönder samtidigt.
Å andra sidan, är det "bara" en kolv och cylindern har klarat sig, så är det relativt snabbt åtgärdat.
Lider med dig...
Jon
Mitt block är inte borrat tidigare så det går säkert att använda. Dock blir det svårt att få tag i Mahle-kolvar. Finns ju Wössner-kolvar som alternativ men det finns ju en del skepsis rörande om de håller. I vilket fall som helst har jag inte råd att fixa bilen just nu, det får bli ett vinterprojekt.
Bilen går i alla fall mycket bra med ny tändmodul, vi sänkte laddtrycket för att få lite mer säkerhetsmarginal och tanken är att jag ska köra bilen till några fikaträffar samt några slalomtävlingar under resten av säsongen.
Rikard
Rikard Sjöholm
Bor i Lidköping
Har en grafitgrå turbo -86 -SÅLD-
Har en 911 turbo -03
Har en 718 Cayman -17
PCS 8228
PCS 996/997/991 turboregistret
Efter en del strul med mekaniker som ångrat sig och annat så ser det lite ljusare ut. Fick hjälp av Sven (Bathory) att lyfta ur motorn och plocka isär den. Den hade gått duktigt varmt! Nu står blocket på Walléns i Göteborg, de ska göra en bedömning om motorn går att borra till överdimension. Om det går blir det Wössner-kolvar från Lindsey Racing.
Inga modifieringar är planerade, alla pengar går åt till motorrenoveringen.
Hoppas att nästa säsong blir betydligt bättre än årets, som var otroligt jobbig på alla sätt!
Vi hörs!
Rikard
Rikard Sjöholm
Bor i Lidköping
Har en grafitgrå turbo -86 -SÅLD-
Har en 911 turbo -03
Har en 718 Cayman -17
PCS 8228
PCS 996/997/991 turboregistret
Nu händer det grejer! Motorn är på väg ihop, ny slang till oljekylet och nytt grenrör fixat. Kommer att bli skönt när bilen blir färdig, jag är ordentligt körsugen! Men....
suget efter något nyare växer sig allt starkare så jag kanske lägger ut bilen till försäljning så småningom.
Kul är i alla fall att jag betalat fordonsskatten för sista gången!
Rikard
Rikard Sjöholm
Bor i Lidköping
Har en grafitgrå turbo -86 -SÅLD-
Har en 911 turbo -03
Har en 718 Cayman -17
PCS 8228
PCS 996/997/991 turboregistret