944 -83 | Xanand Edition

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
Message
Author
User avatar
Xanand
NA-Poster
Posts: 40
Joined: 2009-08-29 22:09:54
Bilmodell: 944
Årsmodell: 1983
Location: Örebro
Contact:

#16 Post by Xanand »

Nu har jag antagligen hittat felet på kupéfläkten. Troligtvis är det motståndena som har brunnit. Dock har det uppstått ett nytt problem nu. Bilen håller inte tomgång längre =/
// Andreas Andersson
garaget.org/Xanand

User avatar
Xanand
NA-Poster
Posts: 40
Joined: 2009-08-29 22:09:54
Bilmodell: 944
Årsmodell: 1983
Location: Örebro
Contact:

#17 Post by Xanand »

Xanand wrote:Nu har jag antagligen hittat felet på kupéfläkten. Troligtvis är det motståndena som har brunnit. Dock har det uppstått ett nytt problem nu. Bilen håller inte tomgång längre =/
tomgångsproblemet är löst! :) bilen självläkte under natten :D
// Andreas Andersson
garaget.org/Xanand

Patrik Börjesson
Turbo-Poster
Posts: 414
Joined: 2008-10-25 13:30:14
Bilmodell: 944 -85B
Location: Örebro
Contact:

#18 Post by Patrik Börjesson »

Det va väl kylan som fixade biffen.. :) Eller har du varmgarage?
Var just iväg å tjackade en uppsättning telefoner till min, så nu ska det krängas däck. :D

User avatar
Xanand
NA-Poster
Posts: 40
Joined: 2009-08-29 22:09:54
Bilmodell: 944
Årsmodell: 1983
Location: Örebro
Contact:

#19 Post by Xanand »

Patrik Börjesson wrote:Det va väl kylan som fixade biffen.. :) Eller har du varmgarage?
Var just iväg å tjackade en uppsättning telefoner till min, så nu ska det krängas däck. :D
Antagligen så hängde sig tomgångsmotorn när jag var ute och åkte igår. Sen släppte den väl under natten när den stod i garaget.
Fint då blir det ut och sladda när du har fått på däcken! ;)
// Andreas Andersson
garaget.org/Xanand

Patrik Börjesson
Turbo-Poster
Posts: 414
Joined: 2008-10-25 13:30:14
Bilmodell: 944 -85B
Location: Örebro
Contact:

#20 Post by Patrik Börjesson »

Måste bara låsa takluckan å besiktiga oxå. men det hinner jag förhoppningsvis innan Jul. :)

Du är nöjd med din vinterbil iaf?

User avatar
xanlar
Turbo-Poster
Posts: 852
Joined: 2005-11-20 14:14:36
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Göteborg
Contact:

#21 Post by xanlar »

Gött med självläkningen :D det jobbar jag oxå med nu;). Vinterdäcken åkte på igår, bra tajming så jag dirrigerade o kristian fick slita. det var mindre dubb kvar än jag mindes.. snart kommer vi upp till örebro:D
Andreas Larsen

User avatar
Xanand
NA-Poster
Posts: 40
Joined: 2009-08-29 22:09:54
Bilmodell: 944
Årsmodell: 1983
Location: Örebro
Contact:

#22 Post by Xanand »

Patrik Börjesson wrote:Måste bara låsa takluckan å besiktiga oxå. men det hinner jag förhoppningsvis innan Jul. :)

Du är nöjd med din vinterbil iaf?
Aha din är inte besiktad... Har du fått tag på delar till takluckan?
Ja jag är riktigt nöjd med min. Nu har jag fixat fläkten också. Det var 2 lödningar som hade släppt på motståndena.
// Andreas Andersson
garaget.org/Xanand

User avatar
Xanand
NA-Poster
Posts: 40
Joined: 2009-08-29 22:09:54
Bilmodell: 944
Årsmodell: 1983
Location: Örebro
Contact:

#23 Post by Xanand »

xanlar wrote:Gött med självläkningen :D det jobbar jag oxå med nu;). Vinterdäcken åkte på igår, bra tajming så jag dirrigerade o kristian fick slita. det var mindre dubb kvar än jag mindes.. snart kommer vi upp till örebro:D
Ja :) Gick operationen bra?
Fint, då slapp du slita med däcken ;) härligt, då blir det sladda på rad :D
// Andreas Andersson
garaget.org/Xanand

Patrik Börjesson
Turbo-Poster
Posts: 414
Joined: 2008-10-25 13:30:14
Bilmodell: 944 -85B
Location: Örebro
Contact:

#24 Post by Patrik Börjesson »

Nä, den har inte varit besiktigad på ett tag, tror den gick ut i maj... Inte fått ordning på takluckan än heller, men det ska nog ordna sig. Ska försöka besiktiga på onsdag. Ska kränga däcken på passande telefoner om en stund. :) två fälgar har fel ET, men det får va, det kan inte göra så mycket.

Å alla dubb är kvar i dom ;)

User avatar
Xanand
NA-Poster
Posts: 40
Joined: 2009-08-29 22:09:54
Bilmodell: 944
Årsmodell: 1983
Location: Örebro
Contact:

#25 Post by Xanand »

Patrik Börjesson wrote:Nä, den har inte varit besiktigad på ett tag, tror den gick ut i maj... Inte fått ordning på takluckan än heller, men det ska nog ordna sig. Ska försöka besiktiga på onsdag. Ska kränga däcken på passande telefoner om en stund. :) två fälgar har fel ET, men det får va, det kan inte göra så mycket.

Å alla dubb är kvar i dom ;)
Okej. Hoppas den går igenom besiktningen då ;) så kan vi dra ut och leka på julafton :P Nä det kan väl inte ha så stor betydelse om två fälgar har fel ET.
// Andreas Andersson
garaget.org/Xanand

User avatar
Xanand
NA-Poster
Posts: 40
Joined: 2009-08-29 22:09:54
Bilmodell: 944
Årsmodell: 1983
Location: Örebro
Contact:

#26 Post by Xanand »

Tomgångsproblemet är tillbaka :( men den krånglar bara när motorn är varm. Någon som har en idé om vad det kan vara?
// Andreas Andersson
garaget.org/Xanand

Patrik Börjesson
Turbo-Poster
Posts: 414
Joined: 2008-10-25 13:30:14
Bilmodell: 944 -85B
Location: Örebro
Contact:

#27 Post by Patrik Börjesson »

Tomgångsjusteringsmockafjäsen är nog trasig.

Sitter det inte nån grej med fjädrar och grejer under spjällhuset? nån givare till något med tomgången... Som skiljer till 85b modellerna. Jag talade med nån som pratade om att den var ett vanligt problem med tomgången... har tyvärr ingen egen erfarenhet av den...

User avatar
Xanand
NA-Poster
Posts: 40
Joined: 2009-08-29 22:09:54
Bilmodell: 944
Årsmodell: 1983
Location: Örebro
Contact:

#28 Post by Xanand »

Patrik Börjesson wrote:Tomgångsjusteringsmockafjäsen är nog trasig.

Sitter det inte nån grej med fjädrar och grejer under spjällhuset? nån givare till något med tomgången... Som skiljer till 85b modellerna. Jag talade med nån som pratade om att den var ett vanligt problem med tomgången... har tyvärr ingen egen erfarenhet av den...
Aha... Okej då ska jag kolla det. Har ett svagt minne om att jag har läst om det nånstans här på forumet :P tack för tipset!

Har du hittat några nya vajrar till din än?
// Andreas Andersson
garaget.org/Xanand

Patrik Börjesson
Turbo-Poster
Posts: 414
Joined: 2008-10-25 13:30:14
Bilmodell: 944 -85B
Location: Örebro
Contact:

#29 Post by Patrik Börjesson »

Jepp. Levereras med en viss Champange/vitfärgad Porsche från Göteborg imorgon :D Blev ett komplett kit från en nyare, så jag bygger om systemet till det. Bes. imorgon. :D takluckan tillfälligt stängd med spännband. Vinterdäcken på och provkört. Mycket roligt :D

Kanske skulle starta en egen tråd snart. ;)

Sök på forumet så hittar du säkert något nyttigt om tomgången. :)

User avatar
Xanand
NA-Poster
Posts: 40
Joined: 2009-08-29 22:09:54
Bilmodell: 944
Årsmodell: 1983
Location: Örebro
Contact:

#30 Post by Xanand »

Patrik Börjesson wrote:Jepp. Levereras med en viss Champange/vitfärgad Porsche från Göteborg imorgon :D Blev ett komplett kit från en nyare, så jag bygger om systemet till det. Bes. imorgon. :D takluckan tillfälligt stängd med spännband. Vinterdäcken på och provkört. Mycket roligt :D

Kanske skulle starta en egen tråd snart. ;)

Sök på forumet så hittar du säkert något nyttigt om tomgången. :)
Nice. Det är alltså det som kallas expressbud?! ;) Spännband funkar till mycket, och takluckan behöver ju inte fungera på besiktningen.
Haha, ja börjar bli dags med en egen tråd för dig. Eller så får jag döpa om den här ;)
// Andreas Andersson
garaget.org/Xanand

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users