944 Turbo 1986 "mera banåka"
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
- Björn.C
- Turbo-Poster
- Posts: 946
- Joined: 2006-09-23 13:30:11
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Älvängen
- Contact:
hm, bra fråga, fundera lite på det också, men tycker om att det är mer metallgrått och så enstaka detaljer i annan färg, ska se, får lära mig photoshop och exprimentera lite är lättare än att göra det och sedan göra rent för att man inte blir nöjd...
// Björn
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=12317]Projekttråd[/url]
[url=http://www.creatix.se]CREATIX[/url]
[url=http://www.jerd.se]JE Racing Dynamix[/url]
Porsche 911 - 71
Porsche 944 T -86 demontering
Porsche 924 S -86 (borta)
PCS Medlem Nr 10468
[url=http://content2.eu.porsche.com/prod/pag/classic.nsf/intenglish/classic_originalparts_originalparts]Online PET[/url]
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=12317]Projekttråd[/url]
[url=http://www.creatix.se]CREATIX[/url]
[url=http://www.jerd.se]JE Racing Dynamix[/url]
Porsche 911 - 71
Porsche 944 T -86 demontering
Porsche 924 S -86 (borta)
PCS Medlem Nr 10468
[url=http://content2.eu.porsche.com/prod/pag/classic.nsf/intenglish/classic_originalparts_originalparts]Online PET[/url]
- Ducati
- Turbo-Poster
- Posts: 580
- Joined: 2004-04-26 21:50:37
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
- emm
- Addict
- Posts: 3901
- Joined: 2005-06-27 21:25:51
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
- Contact:
Lacka hela kåpan och slipa ner, kommer bli najs, varför inte lacka insugsrören i samma färg som kåpan...
Mikael S
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
- Björn.C
- Turbo-Poster
- Posts: 946
- Joined: 2006-09-23 13:30:11
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Älvängen
- Contact:
Hm, låter nog som en bättre idé, får ta och göra det, men insugsröret... mycket jobb får se.
Ducati:
Jag gav 5500 för jobbet, och då innefattade det portning, infräsning av nya ventilsäten, montering av en ny ventil, och fick även spridarna uppmätta, och så plana de av toppen också.
Har nu nästan allt monterat, insuget+div slangar och även kåpor mm under bilen, ska jag montera imorgon.
Ducati:
Jag gav 5500 för jobbet, och då innefattade det portning, infräsning av nya ventilsäten, montering av en ny ventil, och fick även spridarna uppmätta, och så plana de av toppen också.
Har nu nästan allt monterat, insuget+div slangar och även kåpor mm under bilen, ska jag montera imorgon.
// Björn
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=12317]Projekttråd[/url]
[url=http://www.creatix.se]CREATIX[/url]
[url=http://www.jerd.se]JE Racing Dynamix[/url]
Porsche 911 - 71
Porsche 944 T -86 demontering
Porsche 924 S -86 (borta)
PCS Medlem Nr 10468
[url=http://content2.eu.porsche.com/prod/pag/classic.nsf/intenglish/classic_originalparts_originalparts]Online PET[/url]
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=12317]Projekttråd[/url]
[url=http://www.creatix.se]CREATIX[/url]
[url=http://www.jerd.se]JE Racing Dynamix[/url]
Porsche 911 - 71
Porsche 944 T -86 demontering
Porsche 924 S -86 (borta)
PCS Medlem Nr 10468
[url=http://content2.eu.porsche.com/prod/pag/classic.nsf/intenglish/classic_originalparts_originalparts]Online PET[/url]
- Björn.C
- Turbo-Poster
- Posts: 946
- Joined: 2006-09-23 13:30:11
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Älvängen
- Contact:
Fick ihop det sista idag, är bara hasplåten som ska på, och ska även byta olja+filter imorgon, hade kvar det gamla filtret och fyllde på bara olja, min far och jag hade en bra ide om att ev. skit som lossnar i motorn nu, kan sätta sig i det gamla filtret.
Är verkligen nöjd, vi la även ner en del extra jobb som kändes nödvändigt i form av att putsa bort oxidation från en hel del metalytor, och lacka en grej till svart som rostskydd.
Med tanke på att ställa laddtrycket, vad finns det för alternativ som man kan styra invändigt från kupén, var nu tvungen att ställa om det i motorn på "läckventilen"
(ps. en ett par bilder jag tog under slutmontering...)
Är verkligen nöjd, vi la även ner en del extra jobb som kändes nödvändigt i form av att putsa bort oxidation från en hel del metalytor, och lacka en grej till svart som rostskydd.
Med tanke på att ställa laddtrycket, vad finns det för alternativ som man kan styra invändigt från kupén, var nu tvungen att ställa om det i motorn på "läckventilen"
(ps. en ett par bilder jag tog under slutmontering...)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
// Björn
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=12317]Projekttråd[/url]
[url=http://www.creatix.se]CREATIX[/url]
[url=http://www.jerd.se]JE Racing Dynamix[/url]
Porsche 911 - 71
Porsche 944 T -86 demontering
Porsche 924 S -86 (borta)
PCS Medlem Nr 10468
[url=http://content2.eu.porsche.com/prod/pag/classic.nsf/intenglish/classic_originalparts_originalparts]Online PET[/url]
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=12317]Projekttråd[/url]
[url=http://www.creatix.se]CREATIX[/url]
[url=http://www.jerd.se]JE Racing Dynamix[/url]
Porsche 911 - 71
Porsche 944 T -86 demontering
Porsche 924 S -86 (borta)
PCS Medlem Nr 10468
[url=http://content2.eu.porsche.com/prod/pag/classic.nsf/intenglish/classic_originalparts_originalparts]Online PET[/url]
- nordstedt
- Turbo-Poster
- Posts: 746
- Joined: 2005-08-28 16:57:43
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Kävlinge
- Contact:
- Björn.C
- Turbo-Poster
- Posts: 946
- Joined: 2006-09-23 13:30:11
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Älvängen
- Contact:
Tackar
Har idag plockat bort vindrutetorkaren bak.
Och fick även startproblem i morses, var kraftig oxidation på en del kontakter från batteri, så bilen tvärdog pga det + en kabel under rattstången.
Men verkar ju funka nu.
och 7/8 Olja +filter (igen)
Gissningsvis runt 290 hk i motor, och kanske 240-250 på hjulen?
Verkar det rimligt, med tanke på modifikationerna.
Kunde få testa den på rullar för 500 kr så det blir snart av.
Har idag plockat bort vindrutetorkaren bak.
Och fick även startproblem i morses, var kraftig oxidation på en del kontakter från batteri, så bilen tvärdog pga det + en kabel under rattstången.
Men verkar ju funka nu.
och 7/8 Olja +filter (igen)
Gissningsvis runt 290 hk i motor, och kanske 240-250 på hjulen?
Verkar det rimligt, med tanke på modifikationerna.
Kunde få testa den på rullar för 500 kr så det blir snart av.
// Björn
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=12317]Projekttråd[/url]
[url=http://www.creatix.se]CREATIX[/url]
[url=http://www.jerd.se]JE Racing Dynamix[/url]
Porsche 911 - 71
Porsche 944 T -86 demontering
Porsche 924 S -86 (borta)
PCS Medlem Nr 10468
[url=http://content2.eu.porsche.com/prod/pag/classic.nsf/intenglish/classic_originalparts_originalparts]Online PET[/url]
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=12317]Projekttråd[/url]
[url=http://www.creatix.se]CREATIX[/url]
[url=http://www.jerd.se]JE Racing Dynamix[/url]
Porsche 911 - 71
Porsche 944 T -86 demontering
Porsche 924 S -86 (borta)
PCS Medlem Nr 10468
[url=http://content2.eu.porsche.com/prod/pag/classic.nsf/intenglish/classic_originalparts_originalparts]Online PET[/url]
- Björn.C
- Turbo-Poster
- Posts: 946
- Joined: 2006-09-23 13:30:11
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Älvängen
- Contact:
Kört på kullen idag också, märkte efter lite riktigt hård körning, att bromsarna blev lite "svampiga" och helt plötsligt "fadea" de en gång, så bromsvätska och förhoppningsvis stålomspunna bromsledningar innan anderstorp, annars får jag avboka, eller köra väldigt lugnt....
// Björn
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=12317]Projekttråd[/url]
[url=http://www.creatix.se]CREATIX[/url]
[url=http://www.jerd.se]JE Racing Dynamix[/url]
Porsche 911 - 71
Porsche 944 T -86 demontering
Porsche 924 S -86 (borta)
PCS Medlem Nr 10468
[url=http://content2.eu.porsche.com/prod/pag/classic.nsf/intenglish/classic_originalparts_originalparts]Online PET[/url]
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=12317]Projekttråd[/url]
[url=http://www.creatix.se]CREATIX[/url]
[url=http://www.jerd.se]JE Racing Dynamix[/url]
Porsche 911 - 71
Porsche 944 T -86 demontering
Porsche 924 S -86 (borta)
PCS Medlem Nr 10468
[url=http://content2.eu.porsche.com/prod/pag/classic.nsf/intenglish/classic_originalparts_originalparts]Online PET[/url]
- Karl Birgander
- Addict
- Posts: 6556
- Joined: 2006-03-12 21:01:55
- Telefon: 0737168502
- Bilmodell: 944 S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Älvängen
- Contact:
Vad kör du på för belägg nu? STD?
Långa rakan på A-torp kräver "lite" bromsförmåga...
Långa rakan på A-torp kräver "lite" bromsförmåga...
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
- Björn.C
- Turbo-Poster
- Posts: 946
- Joined: 2006-09-23 13:30:11
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Älvängen
- Contact:
"tror" det sitter standard på, funderade på antingen ferodo belägg från Utzon eller jämförbart från sanden.
Jo förstod att anderstorp behövde lite bromsar... frågade PCS om de kör halva bansträckningen bara, men det skulle vara hela, tror det är ca 4 km då?
Jo förstod att anderstorp behövde lite bromsar... frågade PCS om de kör halva bansträckningen bara, men det skulle vara hela, tror det är ca 4 km då?
// Björn
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=12317]Projekttråd[/url]
[url=http://www.creatix.se]CREATIX[/url]
[url=http://www.jerd.se]JE Racing Dynamix[/url]
Porsche 911 - 71
Porsche 944 T -86 demontering
Porsche 924 S -86 (borta)
PCS Medlem Nr 10468
[url=http://content2.eu.porsche.com/prod/pag/classic.nsf/intenglish/classic_originalparts_originalparts]Online PET[/url]
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=12317]Projekttråd[/url]
[url=http://www.creatix.se]CREATIX[/url]
[url=http://www.jerd.se]JE Racing Dynamix[/url]
Porsche 911 - 71
Porsche 944 T -86 demontering
Porsche 924 S -86 (borta)
PCS Medlem Nr 10468
[url=http://content2.eu.porsche.com/prod/pag/classic.nsf/intenglish/classic_originalparts_originalparts]Online PET[/url]
- Karl Birgander
- Addict
- Posts: 6556
- Joined: 2006-03-12 21:01:55
- Telefon: 0737168502
- Bilmodell: 944 S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Älvängen
- Contact:
Jag håller över 200 på slutet innan broms, du lär troligen köra fortare, och skall ner till uppskattningsvis 100 om du kör gatdäck. Kräver lite...
Jag kan inte tänka mig annat än att det är hela när PCS kör, en potent bil har inte lika kul på "korta" banan.
Jag kan inte tänka mig annat än att det är hela när PCS kör, en potent bil har inte lika kul på "korta" banan.
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
- Björn.C
- Turbo-Poster
- Posts: 946
- Joined: 2006-09-23 13:30:11
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Älvängen
- Contact:
kom att tänka på det, enligt instruktören, hade jag runt 195-200 innan jag bromsade på kullen...
Så kan tänka mig att det blir lite till där...
Så kan tänka mig att det blir lite till där...
// Björn
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=12317]Projekttråd[/url]
[url=http://www.creatix.se]CREATIX[/url]
[url=http://www.jerd.se]JE Racing Dynamix[/url]
Porsche 911 - 71
Porsche 944 T -86 demontering
Porsche 924 S -86 (borta)
PCS Medlem Nr 10468
[url=http://content2.eu.porsche.com/prod/pag/classic.nsf/intenglish/classic_originalparts_originalparts]Online PET[/url]
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=12317]Projekttråd[/url]
[url=http://www.creatix.se]CREATIX[/url]
[url=http://www.jerd.se]JE Racing Dynamix[/url]
Porsche 911 - 71
Porsche 944 T -86 demontering
Porsche 924 S -86 (borta)
PCS Medlem Nr 10468
[url=http://content2.eu.porsche.com/prod/pag/classic.nsf/intenglish/classic_originalparts_originalparts]Online PET[/url]
- Karl Birgander
- Addict
- Posts: 6556
- Joined: 2006-03-12 21:01:55
- Telefon: 0737168502
- Bilmodell: 944 S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Älvängen
- Contact:
Japp, se till att bromsar är ok inför a-torp. Första gången med S2:an så blev det 1 pass mindre än tänkt, efter ca 20-25 min av 30-min passet var bromsarna "ganska" varma....
Fast så länge kör ni väl inte med PCS?
Fast så länge kör ni väl inte med PCS?
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
- Björn.C
- Turbo-Poster
- Posts: 946
- Joined: 2006-09-23 13:30:11
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Älvängen
- Contact:
Får nog avboka Anderstorp extra räkning som jag inte väntade mig, men får se om jag får till bilen ändå.
Men är på topp humör idag ändå
Har fått serviceboken för bilen, med postpaket...
Alla kvitton i Sverige i princip sedan -89 en del papper från Tyskland innan, Mycket service hos Sanden stort plus
En massa bes. protokoll, gamla ägarbevis, något gammalt köpekvitto.
Och så öppnar jag nästa pärm.
Innehåll:
Porsche Touring Pass, förstår inte riktigt allt då den är på Tyska, men gissar typ som info om man reser med bilen.
Manual, dock på tyska men kan förstå lite av den så.
Garanti och Servicehäfte saknas nog endast 2-3 stämplar sedan 1986 så i princip helt och hållet full servicebok
Servicebok med adresser till Verkstäder i hela Europa
Så har blivit än mer nöjd med mitt köp nu.
Vet inte riktigt om man verkligen ska bygga racebil, av en sådan välskött turbo.
Men är på topp humör idag ändå
Har fått serviceboken för bilen, med postpaket...
Alla kvitton i Sverige i princip sedan -89 en del papper från Tyskland innan, Mycket service hos Sanden stort plus
En massa bes. protokoll, gamla ägarbevis, något gammalt köpekvitto.
Och så öppnar jag nästa pärm.
Innehåll:
Porsche Touring Pass, förstår inte riktigt allt då den är på Tyska, men gissar typ som info om man reser med bilen.
Manual, dock på tyska men kan förstå lite av den så.
Garanti och Servicehäfte saknas nog endast 2-3 stämplar sedan 1986 så i princip helt och hållet full servicebok
Servicebok med adresser till Verkstäder i hela Europa
Så har blivit än mer nöjd med mitt köp nu.
Vet inte riktigt om man verkligen ska bygga racebil, av en sådan välskött turbo.
// Björn
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=12317]Projekttråd[/url]
[url=http://www.creatix.se]CREATIX[/url]
[url=http://www.jerd.se]JE Racing Dynamix[/url]
Porsche 911 - 71
Porsche 944 T -86 demontering
Porsche 924 S -86 (borta)
PCS Medlem Nr 10468
[url=http://content2.eu.porsche.com/prod/pag/classic.nsf/intenglish/classic_originalparts_originalparts]Online PET[/url]
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=12317]Projekttråd[/url]
[url=http://www.creatix.se]CREATIX[/url]
[url=http://www.jerd.se]JE Racing Dynamix[/url]
Porsche 911 - 71
Porsche 944 T -86 demontering
Porsche 924 S -86 (borta)
PCS Medlem Nr 10468
[url=http://content2.eu.porsche.com/prod/pag/classic.nsf/intenglish/classic_originalparts_originalparts]Online PET[/url]
Who is online
Users browsing this forum: No registered users