Page 2 of 9

Posted: 2007-07-03 18:30:34
by Björn.C
var lite osäker på färgen först, men bilderna du har tagit nu, ger den verkligen upprättning, fin bil :) men den kommer väl ut på någon konbana också?

Posted: 2007-07-03 18:42:54
by Jober
patand wrote:Den är ju snygg ju! Äntligen någon som lyckats fota denna färgen så den gör sig rättvisa tror jag! :D
Borde färgen inte heta RubinROT istället... :lol:
Snygg är den iallafall... :D

Posted: 2007-07-04 12:57:50
by bill b
944 S2 Speedster skriver du. Benämningen Speedster förpliktigar. Tänker främst på Quasimodoryggen samt choppad vindruta.

Blir den så här när den är färdig? :shock: :wink:

Posted: 2007-07-04 13:03:17
by Torbjorn968
Hur är bilen att köra jämfört med en Coupé?

//TL

Posted: 2007-07-04 22:22:25
by Bosse
Torbjorn968 wrote:Hur är bilen att köra jämfört med en Coupé?

//TL
Full hustru fart (70) ingen som helst skillnad. :twisted:

Men när hon inte är med. Bilen är betydligt tyngre (det första jag sa vid provkörning "Vad tung den är") och visst känns det att karossen vrider sig. Trots det så känns bilen riktigt "tight"
Är faktiskt förvånad över prestanda både i kraft och väghållning.
Känns som JAG kan köra denna bil lika fort som JAG med 968CSen.
Bosse

Posted: 2007-07-04 22:30:34
by Bosse
Pehr Johnsson wrote:Då vänar vi på en fotosession med bilarna!! :)
Jodå. Några i ganska dåligt väder.
Bosse

Posted: 2007-07-04 22:39:05
by Pehr Johnsson
Det där såg riktigt läckert ut. De två "udda" färgerna gör sig perfekt tilsammans!!

Posted: 2007-07-05 07:33:03
by patand
Precis vad jag tänkte! Färgmässigt passar dessa båda bättre ihop än Bosses vita CS och Jappes CS gjorde... :D

Posted: 2007-07-05 07:34:14
by patand
Konstigt förresten att man inte fattat hur snygg färgen på cabben är förrän Bosse började fota den... bara klåpare som fotat förut kanske... ;) Jag gillar den mer och mer iaf! Gratulerar till en läcker bil Bosse (med fru)! :D

Posted: 2007-07-05 08:58:02
by Bosse
Tack alla för trevliga omdömmen.
Om nu också regnet kunde upphöra så man kunde njuta av nedcabbat.

Speedster förpliktigar kanske :roll: . Men så häftiga ombyggnader blir nog inte aktuellt.
Splitter, 968speglar, och några bling-bling uppdateringar i cupén är väll det som är aktuellt på sikt.

Bosse

Posted: 2007-07-05 09:46:05
by Anders Larsson
Snygg bil Bosse :D

Posted: 2007-07-05 22:05:54
by Bosse
Anders Larsson wrote:Snygg bil Bosse :D
Tack Anders
Måste erkänna att jag trots allt saknar 968CSen. Det var en grym bil.

Men nu blev det lite sol i dag och en tur nedcabbat på dalslänska grusvägar. Faktisk himmla mysigt. :roll:

Broder Ronnie provkörde cabben på förmmidagen.
Tror nog att han var lite "impad" Brorson med kompis i baksätet, Ronnie och jag med Tyson fram. Ronnie kunde inte låta bli att testa, så nu vet jag att det går att köra 170 nedcabbat utan större problem. :twisted:

Bosse

Posted: 2007-07-05 22:26:56
by Jonas T
Faktiskt så är de här cabbarna (944-968) enormt väl konstruerade vad det gäller turbulens i kabinen.... :D Gär även att åka i 230 - 240 med taket nere utan större dramatik. Däremot har men provåkt lite andra cabbar i högre farter med betydligt högre "stormfaktor" B l a en känd amerikansk sportbil.


PS! Gillar färgen

Posted: 2007-07-15 07:57:20
by Bosse
Vatten i bakljusen :evil:
Demonterade bägge bakljusen och ny bytylgummimassa införskaffades.
Nu är det tätt kan jag lova.
Fotograferade options stickern i bakluckan när jag ändå var där och rotade.
Bosse

Posted: 2007-07-15 17:57:05
by Bosse
Efter en massa trubbel med vatten i bakljus och glykol på högra golvet så är det dags för lite rolig uppgradering.
Ny CS ratt med quick-release adapter skall monteras.
Rattnav hämtade jag från en utsliten 944 ratt som låg och skräpade.
Lillebror Ulf hjälpte mig med svarvning och svetsning så quick-release adaptern kunde monteras på 944 navet.
Quick-release adaptern kommer faktiskt från min förra bil, 968CSen. Nuvarande ägaren behövde den inte och jag köpte tillbaka den.
Så nu har Speedstern en CS ratt.
Bosse