Håller mest på med konstruktion av batterilåda, mycket funderande fram och tillbaka så inte så mycket att visa på den fronten ännu.
Bilen har dock numera drag monterat...
944 -83 | Elbilen
-
- NA-Poster
- Posts: 40
- Joined: 2011-01-12 08:07:05
- Bilmodell: 944 -84
- Location: Göteborg
- Contact:
Re: 944 -83 | Elbilen
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
944 -83 NA, elkonverteras
-
- NA-Poster
- Posts: 40
- Joined: 2011-01-12 08:07:05
- Bilmodell: 944 -84
- Location: Göteborg
- Contact:
Re: 944 -83 | Elbilen
Batterier monterade på sin plats. Skall kapslas in för att skydda mot omgivning och beröring men just nu är det den mekanisk bärighet som är prioritet.
Ser ut som styraxeln går i men det är flera mm till godo...You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
944 -83 NA, elkonverteras
- Cédric
- Addict
- Posts: 4685
- Joined: 2004-09-20 22:10:24
- Bilmodell: 924 turbo, 924
- Årsmodell: 1980
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: 944 -83 | Elbilen
Ser rätt läskigt ut, räcker med lite flex för att styrningen ska låsa sig. Går det inte skjuta hela paketet lite off center för mer frigång?
924 Turbo
www.instagram.com/garagecedric/
www.instagram.com/garagecedric/
-
- NA-Poster
- Posts: 40
- Joined: 2011-01-12 08:07:05
- Bilmodell: 944 -84
- Location: Göteborg
- Contact:
Re: 944 -83 | Elbilen
Riktigt så illa som det ser ut på förra bilden är det inte i verkligheten. Här från en annan vinkel. Det är minst 10mm frigång mellan rattaxel och batteri och så mycket hoppas jag inte det flexar...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
944 -83 NA, elkonverteras
- Cédric
- Addict
- Posts: 4685
- Joined: 2004-09-20 22:10:24
- Bilmodell: 924 turbo, 924
- Årsmodell: 1980
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: 944 -83 | Elbilen
Ja det såg ju klart bättre ut på den bilden:)
924 Turbo
www.instagram.com/garagecedric/
www.instagram.com/garagecedric/
Who is online
Users browsing this forum: No registered users