Varför skulle jag köra en GT3:a?

Allmänt forum för Porsches andra modeller (ej 9x4 och 9x8)
Post Reply
Message
Author
Rikard
Addict
Posts: 1713
Joined: 2004-03-29 19:10:36
Bilmodell: 996 turbo, 718 Cayman
Årsmodell: Vet ej
Contact:

Varför skulle jag köra en GT3:a?

#1 Post by Rikard »

Fick köra en GT3:a modell 04. Det skulle jag inte ha gjort, nu måste jag köpa en kortad styrväxel för 8000:- Vilken otrolig skillnad i slalombanan mot min 944 och den 968 jag körde idag. Gick ju att åka konstant med uppställ med en sådan styrning.

Ägaren fick åka med och var rejält skakig efteråt :twisted:


Rikard
Rikard Sjöholm
Bor i Lidköping
Har en grafitgrå turbo -86 -SÅLD-
Har en 911 turbo -03
Har en 718 Cayman -17
PCS 8228
PCS 996/997/991 turboregistret

User avatar
MattiasA
S2-Poster
Posts: 278
Joined: 2006-06-21 20:23:38
Bilmodell: 944Turbo -90
Årsmodell: 1990
Location: Trollhättan
Contact:

Re: Varför skulle jag köra en GT3:a?

#2 Post by MattiasA »

Rikard wrote: Ägaren fick åka med och var rejält skakig efteråt :twisted: Rikard
:lol: :lol: :lol: Varför är man inte förvånad....
Mattias Andersson
944 turbo-90
PCS 10746

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

Re: Varför skulle jag köra en GT3:a?

#3 Post by patand »

Rikard wrote:Ägaren fick åka med och var rejält skakig efteråt :twisted:
:lol: Bra jobbat som alltid Rikard! Kul att du visar lite försiktiga Porscheägare att deras bilar klarar mycket mer än de tror!

Vad ska man med en GT3 till om man inte använder den! :roll: I slalom vågar man ju stå på ordentligt även med andras bilar, utmärkt tillfälle att få känna på vad de går för!

Skönt också att se att du inte skrev att du måste ha en GT3a... dvs att provkörningen bara gav sug efter en annan styrväxel! :d=:
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
FredrikÅ
Addict
Posts: 1187
Joined: 2006-07-15 08:49:19
Bilmodell: Mellan Porschar.
Location: Skåne
Contact:

Re: Varför skulle jag köra en GT3:a?

#4 Post by FredrikÅ »

Rikard wrote:Fick köra en GT3:a modell 04.
Äckligt - eller hur.. :D
Fredrik Åberg

Rikard
Addict
Posts: 1713
Joined: 2004-03-29 19:10:36
Bilmodell: 996 turbo, 718 Cayman
Årsmodell: Vet ej
Contact:

Re: Varför skulle jag köra en GT3:a?

#5 Post by Rikard »

patand wrote:
Rikard wrote:Ägaren fick åka med och var rejält skakig efteråt :twisted:
:lol: Bra jobbat som alltid Rikard! Kul att du visar lite försiktiga Porscheägare att deras bilar klarar mycket mer än de tror!

Vad ska man med en GT3 till om man inte använder den! :roll: I slalom vågar man ju stå på ordentligt även med andras bilar, utmärkt tillfälle att få känna på vad de går för!

Skönt också att se att du inte skrev att du måste ha en GT3a... dvs att provkörningen bara gav sug efter en annan styrväxel! :d=:
Patrik

Jag tror att ägaren till bilen kommer att våga åka lite tuffare i fortsättningen då han märkte att den är väldigt snäll att köra på gränsen och att den lätt går att hämta hem när baken släpper. Hans bästa tid igår var 59.8 sekunder och jag körde på 55.8 vilket faktiskt var bästa tid för dagen trots att jag åkte på kalla däck.

Jag saknar faktiskt bara styrningen och ljudet från GT3:an, sedan föredrar jag min bil.


Rikard
Rikard Sjöholm
Bor i Lidköping
Har en grafitgrå turbo -86 -SÅLD-
Har en 911 turbo -03
Har en 718 Cayman -17
PCS 8228
PCS 996/997/991 turboregistret

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

Re: Varför skulle jag köra en GT3:a?

#6 Post by patand »

Rikard wrote:Jag tror att ägaren till bilen kommer att våga åka lite tuffare i fortsättningen då han märkte att den är väldigt snäll att köra på gränsen och att den lätt går att hämta hem när baken släpper. Hans bästa tid igår var 59.8 sekunder och jag körde på 55.8 vilket faktiskt var bästa tid för dagen trots att jag åkte på kalla däck.

Jag saknar faktiskt bara styrningen och ljudet från GT3:an, sedan föredrar jag min bil.
Skulle vara kul att prova en GT3:a någon gång. Bara för att få känna skillnaden. :)

Du får köpa en snabbare styrväxel samt slänga i en boxermotor i 951an så har du fått både styrning och ljud i nivå med GT3an! :wink:
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
FSN
Raceputte
Posts: 1557
Joined: 2004-03-29 19:00:19
Bilmodell: 924S med 968 drivlina
Årsmodell: 1986
Location: Göteborg, TORSLANDA
Contact:

#7 Post by FSN »

Rikard, om du nån gång skall ratta min bil runt nån bana så får det bli på 3 cylindrar för att reducera förnedringen.
[color=blue] /Fredrik Svensson[/color]


[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]

User avatar
Mårten
Addict
Posts: 1436
Joined: 2005-07-26 07:36:58
Telefon: 0706505189
Bilmodell: 944 turbo
Årsmodell: 1988
Location: Borås
Contact:

#8 Post by Mårten »

FSN wrote:Rikard, om du nån gång skall ratta min bil runt nån bana så får det bli på 3 cylindrar för att reducera förnedringen.
:lorh:
Ulf "Mårten" Mårtensson
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.

Min biltråd: 951 - Jag har sparat sen jag var 12...

Rikard
Addict
Posts: 1713
Joined: 2004-03-29 19:10:36
Bilmodell: 996 turbo, 718 Cayman
Årsmodell: Vet ej
Contact:

#9 Post by Rikard »

Så här skrev ägaren på PCS forum:

"Vilken känsla att åka med Rikard som så totalt känner gränserna i olika bilar. Gissa om adrenalinet flödade då jag åkte med honom i min bil. Att ta banrekord i helt okänd bil visar verkligen på körförmåga utöver det vanliga. Jäklar vad kul vi har i PCS."

Jag håller med - vi har verkligen kul i PCS!!!


Rikard
Rikard Sjöholm
Bor i Lidköping
Har en grafitgrå turbo -86 -SÅLD-
Har en 911 turbo -03
Har en 718 Cayman -17
PCS 8228
PCS 996/997/991 turboregistret

User avatar
firefish
Turbo-Poster
Posts: 818
Joined: 2009-01-14 16:21:09
Bilmodell: 968CS
Location: Stockholm
Contact:

#10 Post by firefish »

FSN wrote:Rikard, om du nån gång skall ratta min bil runt nån bana så får det bli på 3 cylindrar för att reducera förnedringen.
Då låter den ju som en boxer också :)
Magnus W
www.bike.se

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users