944sverige BETA
- Erol
- Moderator
- Posts: 4339
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
944sverige BETA
Vet att det redan finns en liknande tråd, men kan inte hittaden nu...
Såg den via mobilen (tapatalk) men hittar den inte här, hittar ingen
sök-funktion heller.
Jag har några synpunkter om den nya layouten:
- Ingen sökfunktion
- Som flera påpekat, så är forumet för smalt, på vissa ställen får
inte texten plats och ligger överlappad. Se "Bilvård" i forumindex.
- Vid inloggning så skyms text och boxen som man skall kryssa i om
man vill logga in automatiskt.
- Varför består loggan anv två st amerikanska bilar?
- Varför har Utzon större logtyp än forumets egen logotyp?
Annars bra jobbat, kan bli bra. Kul att det äntligen händer lite
med utvecklingen av sidan!
Lite nyfiken, vad är planen med "Garaget"?
Mvh Erol
Såg den via mobilen (tapatalk) men hittar den inte här, hittar ingen
sök-funktion heller.
Jag har några synpunkter om den nya layouten:
- Ingen sökfunktion
- Som flera påpekat, så är forumet för smalt, på vissa ställen får
inte texten plats och ligger överlappad. Se "Bilvård" i forumindex.
- Vid inloggning så skyms text och boxen som man skall kryssa i om
man vill logga in automatiskt.
- Varför består loggan anv två st amerikanska bilar?
- Varför har Utzon större logtyp än forumets egen logotyp?
Annars bra jobbat, kan bli bra. Kul att det äntligen händer lite
med utvecklingen av sidan!
Lite nyfiken, vad är planen med "Garaget"?
Mvh Erol
Last edited by Erol on 2011-05-23 15:25:46, edited 2 times in total.
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- Erol
- Moderator
- Posts: 4339
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: 944sverige BETA
Upptäckte en sak till, när man går in på forumet så kommer det upp html-kod
längst upp på sidan som försvinner efter ett par sekunder...
/ Erol
längst upp på sidan som försvinner efter ett par sekunder...
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- Ragnar Joensen
- Addict
- Posts: 1345
- Joined: 2005-07-18 11:47:24
- Bilmodell: 968
- Årsmodell: 1992
- Location: Eslöv (Skåne's metropol)
- Contact:
Re: 944sverige BETA
Detta var det rörigaste jag har sett hittills !
Ett stort antal olika skrifttyper, tjocklekar, storlekar och färger. Vissa felt inramade i runda rama, vissa med kantiga med skugga eller utan - ingen genomgående linje i designupplägget.
Smalt textområde - 50% av skärmen är bortkastad på svarta områden. Onödigt.
Svart bakgrund och sen gula skallar på vänstersidan och en massa färgprickar på högersidan. Svårt att hålla fokus på texten i det inlägget man skriver. Tur att jag inte har epilepsi, då skulle jag nog tuppa av !
Ragnar
Ett stort antal olika skrifttyper, tjocklekar, storlekar och färger. Vissa felt inramade i runda rama, vissa med kantiga med skugga eller utan - ingen genomgående linje i designupplägget.
Smalt textområde - 50% av skärmen är bortkastad på svarta områden. Onödigt.
Svart bakgrund och sen gula skallar på vänstersidan och en massa färgprickar på högersidan. Svårt att hålla fokus på texten i det inlägget man skriver. Tur att jag inte har epilepsi, då skulle jag nog tuppa av !
Ragnar
Porsche fantast !
968 1992
968 1992
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: 944sverige BETA
Tack för att du orkade skriva det jag inte gjorde. Jag visste inte var jag skulle börja ...Ragnar Joensen wrote:Detta var det rörigaste jag har sett hittills !
Ett stort antal olika skrifttyper, tjocklekar, storlekar och färger. Vissa felt inramade i runda rama, vissa med kantiga med skugga eller utan - ingen genomgående linje i designupplägget.
Smalt textområde - 50% av skärmen är bortkastad på svarta områden. Onödigt.
Svart bakgrund och sen gula skallar på vänstersidan och en massa färgprickar på högersidan. Svårt att hålla fokus på texten i det inlägget man skriver. Tur att jag inte har epilepsi, då skulle jag nog tuppa av !
Ragnar
Naturligtvis går det att rätta till så det blir nog kanske bra till slut. Vad var det för fel på den förra grunddesignen?
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
- Erol
- Moderator
- Posts: 4339
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: 944sverige BETA
Btw. Blått forum på en svart sida?
Som sagt, mycket är rörig just nu. Men jag tror det kan bli bra
fram över. Jocke har ju bett oss forumsmedlemmar om tips
och råd.
Dock så tycker jag att en webbyrå inte borde ha gjort så många
buggar/fel och konstig layout innan de launchar en site.
/ Erol
Som sagt, mycket är rörig just nu. Men jag tror det kan bli bra
fram över. Jocke har ju bett oss forumsmedlemmar om tips
och råd.
Dock så tycker jag att en webbyrå inte borde ha gjort så många
buggar/fel och konstig layout innan de launchar en site.
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- laakso
- Turbo-Poster
- Posts: 442
- Joined: 2009-05-12 14:25:32
- Telefon: 0767677224
- Bilmodell: 968
- Årsmodell: 1993
- Location: Uppsala
- Contact:
Re: 944sverige BETA
Det verkar som tabellerna inte växer om man skriver mer rader än två i förklaringen.
Eller är det bara i Firefox och Chrome?
Eller är det bara i Firefox och Chrome?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
968 -93
- Erol
- Moderator
- Posts: 4339
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: 944sverige BETA
Nej det är för att det är för smal tabell, har påpekat detta i Jockes tråd under allmänt.laakso wrote:Det verkar som tabellerna inte växer om man skriver mer rader än två i förklaringen.
Eller är det bara i Firefox och Chrome?
Det ser likadant ut i Internet Explorer och Rock Melt.
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
-
- Site Admin
- Posts: 287
- Joined: 2008-12-30 16:20:56
- Bilmodell: 944 turbo -86
- Location: Umeå
- Contact:
Re: 944sverige BETA
Ja det känns fräschare. Men man borde titta på att nyttja bredden på skärmen bättre. Detta var ett av problemen när jag bytte från phpbb2 till 3 och skulle försöka behålla det gamla temat.
Sedan ser det lite konstigt ut även på iPad. Kanske inte är så prioriterat.
Behöver du hjälp med nåt så kasta iväg ett mail eller pm till mig så kan jag hjälpa till lite ?
Kanske finns stora chanser att tapatalk fungerar bättre också
Sedan ser det lite konstigt ut även på iPad. Kanske inte är så prioriterat.
Behöver du hjälp med nåt så kasta iväg ett mail eller pm till mig så kan jag hjälpa till lite ?
Kanske finns stora chanser att tapatalk fungerar bättre också
- Erol
- Moderator
- Posts: 4339
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: 944sverige BETA
Det är tydligen en webbyrå som gör detta arbete, inte Jocke själv.thesaint wrote:Behöver du hjälp med nåt så kasta iväg ett mail eller pm till mig så kan jag hjälpa till lite ?
Kanske finns stora chanser att tapatalk fungerar bättre också
Jag skulle bli glad om det vart lite ordning på Tapatalk då jag oftast kollar
av forumet via mobil.
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: 944sverige BETA
Låser denna tråd och hänvisar alla till:
forum/viewtopic.php?f=1&t=24634" onclick="window.open(this.href);return false;
forum/viewtopic.php?f=1&t=24634" onclick="window.open(this.href);return false;
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
Who is online
Users browsing this forum: No registered users