Bilder inte synliga i nya forumet?

Förslag på förändringar och funktioner.
Post Reply
Message
Author
User avatar
SebStein
Turbo-Poster
Posts: 437
Joined: 2009-09-29 10:03:33
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Visby
Contact:

Bilder inte synliga i nya forumet?

#1 Post by SebStein »

Tjena!

Jag är ledsen om jag har missat ifall nån har frågat om detta redan. Men kommer bilder man lägger in i sin tråd inte att vara synliga? Man måste klicka på känken för att se dem?

Tycker att trådarna blir lite mindre intressanta om bilderna inte syns, annar är nya forumet bra i mina ögon. Bra jobbat!

/Sebbe
968 CS M030 - M220
Gotland Ring-instruktör och transaxelfantast!

mystiska
NA-Poster
Posts: 35
Joined: 2008-04-07 14:12:46
Telefon: 0702979836
Bilmodell: 944
Årsmodell: 1983
Location: Malmö
Contact:

Re: Bilder inte synliga i nya forumet?

#2 Post by mystiska »

mystiska wrote:Bilagor/attachements i tex säljesdelen visas inte direkt i tråden utan man får en länk för att öppna bilden.
Jag har visa bilder i inlägg aktiverat i profilen men ändock visas dem inte.
Man stannar inte inloggad om man navigerar från forumet till tex startsidan på 944sverige och sedan tillbaks till forumet, då får man logga in igen. Provat i IE8, firefox och chrome samma fel överallt.
Annars snyggt jobbat, ser bra ut än så länge.
Edit: fast här verkar det fungera, kan det vara så att visningen inte fungerar på bilagor uppladdade innan forumflytten?
we.jpg
Så skrev jag i tråden om problemrapportering om nya forumet. Verkar som att gamla bilder från innan flytten av forumet inte visas automatiskt medans nya man laddar upp syns automatiskt. Se: http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?f=13&t=21402

User avatar
broberg
Addict
Posts: 2069
Joined: 2004-03-17 14:39:27
Bilmodell: Saknar en Porsche
Årsmodell: Vet ej
Contact:

Re: Bilder inte synliga i nya forumet?

#3 Post by broberg »

kan vara så att det inte är samma uppladdnings-funktion i de olika versionerna.
Jag har för mig att jag var tvungen att lägga till den funktionen efteråt i det gamla forumet, men tror att den nuvarande har det inbyggt, och de är som sagt troligen inte kompatibla till 100% med varandra.
// Broberg, grundare och föredetta administratör för 944Sverige.com, formgivare av 944Sverige logotyp | Ej längre aktiv.

User avatar
Jesper von Wowern
Turbo-Poster
Posts: 678
Joined: 2007-07-05 12:40:22
Telefon: 0701751401
Bilmodell: 912-65, 944-84
Årsmodell: 1984
Location: Vellinge
Contact:

Re: Bilder inte synliga i nya forumet?

#4 Post by Jesper von Wowern »

Då är det ju bara för var och en att redigera sina gamla inlägg och lägga in bilderna på nytt :P
Jag provade i min biltråd och det gick bra, kanske tar något år men... :thisthread:

det kanske finns något sätt att göra det automatiskt?
/Jesper von Wowern

Lille Svart: www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=18572

thesaint
Site Admin
Posts: 287
Joined: 2008-12-30 16:20:56
Bilmodell: 944 turbo -86
Location: Umeå
Contact:

Re: Bilder inte synliga i nya forumet?

#5 Post by thesaint »

Tjena,
Detta var lite micklande, allt går inte smärtfritt och lite överseende med dessa små problem måste vi ha,

Nu borde det vara åtgärdat i alla fall, men det blev inte så snyggt, det verkar som om forumet själv känner av att bilderna är för stora, och då visar länken istället för att visa hela bilden.

Nu visas alltid hela bilden... men forumet ser lite konstigt ut när bilderna är för breda.
The chase is better than the catch
Biltråd
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=18275

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users