Bättre ordning och reda i Säljes och Köpes forumet

Förslag på förändringar och funktioner.
Post Reply
Message
Author
User avatar
Ragnar Joensen
Addict
Posts: 1345
Joined: 2005-07-18 11:47:24
Bilmodell: 968
Årsmodell: 1992
Location: Eslöv (Skåne's metropol)
Contact:

Bättre ordning och reda i Säljes och Köpes forumet

#1 Post by Ragnar Joensen »

Hej,

Jag vill köpa en uppsättning 17" eller 18" fälgar, och det lär bli jobbigt att söka genom alla annonser.

Kan vi dela upp annonserna så att vi har t.ex. bilar för sig, hjul (fälgar/däck) för sig, inredning, motor, etc.

En annan sak är att annonserna dör utan att det syns, dvs delarna säljaes eller köpes och annonsen står fotfarande i forummet som en aktiv annons. Om ägaren till annonsen ändrar rubriken til KÖPT eller SÅLT när annonsen inte längre är aktuell. Då slipper man att läsa all innlägg i den aktuella tråden.

Jag vet att detta inte är en annons, men flytta gärna. I första hand är det ett genuint och konstruktivt önske om lite bättre ordning och reda.


Ragnar
Porsche fantast !

968 1992

User avatar
Erol
Moderator
Posts: 4332
Joined: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:

#2 Post by Erol »

Nu är det ju inte så många annonser som kommer ut här på forumet, så jag tycker inte
att vi behöver att dela upp annonserna mer än vad det är idag.

Om du behöver fälgar skriv en köpesannons, alt anv. sök-funktionen om du inte orkar
leta manuellt i säljesforumet.


Mvh Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.

Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600

User avatar
Ragnar Joensen
Addict
Posts: 1345
Joined: 2005-07-18 11:47:24
Bilmodell: 968
Årsmodell: 1992
Location: Eslöv (Skåne's metropol)
Contact:

#3 Post by Ragnar Joensen »

Erol wrote:Nu är det ju inte så många annonser som kommer ut här på forumet, så jag tycker inte
att vi behöver att dela upp annonserna mer än vad det är idag.

Om du behöver fälgar skriv en köpesannons, alt anv. sök-funktionen om du inte orkar leta manuellt i säljesforumet.

Mvh Erol
Jag har använt sök funktionen. Sökte på 17, 17" och 17*. Se gärna sökresultatet på 17* sökningen i den bifogade bild filen.

Jag är inne på forummet ett flertal gånger pr dag, och har koll på det som kommer in. Men jag minns inte gamla sälj trådar, om jag inte hade det specifika behovet, när tråden var aktuell.

Att lägga upp en Köpes annons ger ett mycket sämre resultat. En säljare som redan har en annons ute, utgår från att jag har sett hans annons innan jag lägger upp en Köpes tråd, och att jag anser att hans annons inte är intressant, när jag inte svarar på den. Fast, jag vet ju inte att dens fins där.


Ragnar
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Porsche fantast !

968 1992

User avatar
YocaL
Turbo-Poster
Posts: 676
Joined: 2007-04-24 16:25:31
Bilmodell: 944 S2
Årsmodell: 1990
Location: Jönköping
Contact:

#4 Post by YocaL »

Jag tror det hade räckt om man kunde dela in delar för sig, och bilar för sig.
Annars blir det för omständigt. Jag vill bara kunna gå in under "Säljes" och se vad som är nytt för dagen.
/ Johan Roberg
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=14393/][b] Biltråd[/b][/url]

User avatar
Mats Jacobsson
Addict
Posts: 1970
Joined: 2004-07-10 17:36:09
Telefon: 0703281787
Bilmodell: Boxster S
Årsmodell: Vet ej
Location: Linköping/Köpingebro
Contact:

#5 Post by Mats Jacobsson »

Finns en funktion "Visa nya inlägg sedan ditt senaste besök"
Då ser du allt som hänt sedan du var här sist :)
Mycket bra funktion
Mats Jacobsson
Quam Difficile Potest
Porsche boxster S -02, Svart
Porsche 944 -85 guld (väntar på ny motor) tråd kommer
Porsche 944 Race -84 :-D Såld
Porsche 996 Carrera 4 -99 Såld
Bruksbil : BMW 320d -20 (man åker billigt :))

PCS #10189
944Sverige #391
ÖSK #622

User avatar
Ragnar Joensen
Addict
Posts: 1345
Joined: 2005-07-18 11:47:24
Bilmodell: 968
Årsmodell: 1992
Location: Eslöv (Skåne's metropol)
Contact:

#6 Post by Ragnar Joensen »

Mats Jacobsson wrote:Finns en funktion "Visa nya inlägg sedan ditt senaste besök"
Då ser du allt som hänt sedan du var här sist :)
Mycket bra funktion
Ja, det är en bra funktion.

Fast det jag söker är en bättre överblick och lite mer hushållning med annonserna.

Om jag söker efter 17" fälgar, ger sökningen dubbelt så många bilar med 17" fälgar jämfört med annonser som faktisk gäller fälgar, och hälften av de annonser som gäller 17" fälgar är inte uppdaterade med att fälgarna är sålda.


Ragnar
Porsche fantast !

968 1992

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users