911 TEKNIK o TRIM tråd
- Cédric
- Addict
- Posts: 4632
- Joined: 2004-09-20 22:10:24
- Bilmodell: 924 turbo, 924
- Årsmodell: 1980
- Location: Stockholm
- Contact:
En liten fråga, finns det verkligen så mycket att hämta som 911 ägare här, tänkte mest på att det är väldigt lite 911 ägare som är samlade här. Jag tycker själv tom att 931 kunskapen här på en del detaljgrejer är lite gles, så hur bra kan det bli med så få här ?
924 Turbo
www.instagram.com/garagecedric/
www.instagram.com/garagecedric/
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Den stora frågan är om 944 Sverige ska bli ett allmänt porscheforum eller om det fortsatt ska vara ett forum för frontmotorporschar.
Båda alternativen är intressanta, fråga är mer om det finns bra anledningar för 944 Sverige att bredda sin repertoar? Ska man bredda forumet enbart för att ett fåtal medlemmar inte vill "lämna" det på grund av sitt bilbyte? (Varför de nu skulle behöva det. Det går bra att läsa och skriva på mer än ett forum. ) Eller är det så att det inte finns några bra svenska 911-forum och att det behövs ett nytt, och då i 944 Sveriges regi?
Båda alternativen är intressanta, fråga är mer om det finns bra anledningar för 944 Sverige att bredda sin repertoar? Ska man bredda forumet enbart för att ett fåtal medlemmar inte vill "lämna" det på grund av sitt bilbyte? (Varför de nu skulle behöva det. Det går bra att läsa och skriva på mer än ett forum. ) Eller är det så att det inte finns några bra svenska 911-forum och att det behövs ett nytt, och då i 944 Sveriges regi?
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
- Herman
- Turbo-Poster
- Posts: 804
- Joined: 2006-10-13 11:42:24
- Bilmodell: 968CS
- Årsmodell: 1993
- Location: Mjölby
- Contact:
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Kanske för att det inte är en teknik&trim utan en allmän tråd.
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
-
- Turbo-Poster
- Posts: 808
- Joined: 2007-03-05 02:13:14
- Bilmodell: volvo
Välkommen till 944 Sverige!
Allt eftersom intresset för 924/944/968/928 har ökat i Sverige har vi nu utvecklat en fräschare portal för ändamålet. Med fokus på ny design och ett uppdaterat forum kan vi stolt presentera 944 Sverige i fräschare tappning. Ett tillhåll på webben för dig som är intresserad av Porsche i allmänhet och de fram motoriserade modellerna i synnerhet.
snälla behåll denna inriktning. det finns gott om andra sidor för dom som vill prata 911 osv...
Allt eftersom intresset för 924/944/968/928 har ökat i Sverige har vi nu utvecklat en fräschare portal för ändamålet. Med fokus på ny design och ett uppdaterat forum kan vi stolt presentera 944 Sverige i fräschare tappning. Ett tillhåll på webben för dig som är intresserad av Porsche i allmänhet och de fram motoriserade modellerna i synnerhet.
snälla behåll denna inriktning. det finns gott om andra sidor för dom som vill prata 911 osv...
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Innebär ju att 911or gärna får ta plats på forumet... men att huvudinriktningen är frontomotorporschar. Det tror jag knappast kommer ändras bara för att man inför en Teknik&Trim för 911or. Forumet heter ju 944Sverige.com tror inte det namnet lockar så mycket 911 folk utöver de som redan är inne på sidan och/eller har frontmotorporsche intresse.snugge wrote:för dig som är intresserad av Porsche i allmänhet
Jag kan inte riktigt förstå rädslan i att få in mer kunnigt Porschefolk även om de äger en 911:a istället för 944:a. Inte kommer det väl att välla in tusentals 911 ägare och köra bort oss som inte har en 911...
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
-
- Turbo-Poster
- Posts: 808
- Joined: 2007-03-05 02:13:14
- Bilmodell: volvo
inte jag heller. men låt oss slippa massa 911 snack bara. det är väl det som gör detta till sveriges bästa frontmotorforum? kommer man hit pratar man frontmotor. jag har inget intresse av att tex. läsa om någons 964 under "våra bilar". jag har svårt att tro att någon skulle avstå att komma till detta forum för att prata 944 bara för att inte samtidigt kunna prata om sin 911? men det kanske är fel? jag tycker forumet är suveränt som det är.patand wrote: Jag kan inte riktigt förstå rädslan i att få in mer kunnigt Porschefolk även om de äger en 911:a istället för 944:a.
/gringubben.
- gegge
- Addict
- Posts: 2628
- Joined: 2007-06-13 07:05:52
- Bilmodell: 924, turbo och S
- Årsmodell: 1981
- Location: Skåne
- Contact:
Min gamla 924 delar bla fälgar, diff, koppling, stolar med 911 förutom den förhistoriska tekniken som k-jet och torsionsstavar. 911 från 70 och 80 talet är tokigt spännande! Jag skulle älska en 911 tråd, men frågan är hur många som som hade bidragit till den? Cedric har en poäng. Tvivlar att Ventilenfolket kommer över till 944sverige och hur många tunna undertrådar hade det inte blivit?
Samtidigt, en stor fördel med ett samlat Porscheforum är ändå att man kan följa intressanta bilar och få historik när man handlar nästa gång. Ventilens forum är inte mycket att hurra för, svårnavigerat och rätt mycket blaj. Tror de flesta söker engelska forum för att ta reda på info.
Om 911 inte platsar undrar jag vad 928 gör på ett 944 forum, finns det någon del bilarna har gemensamt förutom motorkusiner? Med trots allt, en 928 GTS var en superbil på sitt sätt liksom 968 CS och 911 Turbo. Tycker inte frontmotor fungerar som enda argument, utan öppna upp för moderna klassiker. Definitionsmässigt är Cayenne frontmotorbil
Samtidigt, en stor fördel med ett samlat Porscheforum är ändå att man kan följa intressanta bilar och få historik när man handlar nästa gång. Ventilens forum är inte mycket att hurra för, svårnavigerat och rätt mycket blaj. Tror de flesta söker engelska forum för att ta reda på info.
Om 911 inte platsar undrar jag vad 928 gör på ett 944 forum, finns det någon del bilarna har gemensamt förutom motorkusiner? Med trots allt, en 928 GTS var en superbil på sitt sätt liksom 968 CS och 911 Turbo. Tycker inte frontmotor fungerar som enda argument, utan öppna upp för moderna klassiker. Definitionsmässigt är Cayenne frontmotorbil
Fredrik Torkildsen
I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche
I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche
- Herman
- Turbo-Poster
- Posts: 804
- Joined: 2006-10-13 11:42:24
- Bilmodell: 968CS
- Årsmodell: 1993
- Location: Mjölby
- Contact:
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Om någon säljer sin 924/944/968 och köper en Cayenne ... ska forumet utökas med en Cayenne-avdelning då?
Jag är helt för att bredda 944 Sverige till att bli "Porsche Sverige" (om än under annat namn, annars kommer det nog att ringas ett och annat intressant telefonsamtal ) om det finns ett behov för ett nytt 911-/Boxster-/Cayman-/914-/356-/962-forum vilket jag faktiskt har svårt att se att det finns något behov för ... Ventilen finns redan.
Vi öppnade upp 944 Sverige för 928-ägare och vilken rusning det blev ... Sen är det väl ingen som nekats att regga sig här fastän de inte äger en 924/944/968 och det kommer väl knappast att förändras i framtiden? Det går att äga en annan bil (t ex 911, 928, Cayman/Boxster, Volkswagen, BMW, osv), gilla 944 Sverige och känna sig välkommen här utan att man öppnar en ny avdelning för just den modellen? Eller?
Jag är helt för att bredda 944 Sverige till att bli "Porsche Sverige" (om än under annat namn, annars kommer det nog att ringas ett och annat intressant telefonsamtal ) om det finns ett behov för ett nytt 911-/Boxster-/Cayman-/914-/356-/962-forum vilket jag faktiskt har svårt att se att det finns något behov för ... Ventilen finns redan.
Vi öppnade upp 944 Sverige för 928-ägare och vilken rusning det blev ... Sen är det väl ingen som nekats att regga sig här fastän de inte äger en 924/944/968 och det kommer väl knappast att förändras i framtiden? Det går att äga en annan bil (t ex 911, 928, Cayman/Boxster, Volkswagen, BMW, osv), gilla 944 Sverige och känna sig välkommen här utan att man öppnar en ny avdelning för just den modellen? Eller?
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
- Herman
- Turbo-Poster
- Posts: 804
- Joined: 2006-10-13 11:42:24
- Bilmodell: 968CS
- Årsmodell: 1993
- Location: Mjölby
- Contact:
Helt inne på Sjösgärds linje !
Eller som jag skrev tidigare :Varför inte lägga en "sticky" under denna forum/viewforum.php?f=16 ?
Eller som jag skrev tidigare :Varför inte lägga en "sticky" under denna forum/viewforum.php?f=16 ?
968CS-93
VW typ1-50
Kör BMW 135Coupe till vardags
VW typ1-50
Kör BMW 135Coupe till vardags
- Cédric
- Addict
- Posts: 4632
- Joined: 2004-09-20 22:10:24
- Bilmodell: 924 turbo, 924
- Årsmodell: 1980
- Location: Stockholm
- Contact:
Jag tycker inte det handlar om huruvida 911 eller 928ägare eller folk med annan porsche är välkomna eller inte. Men att starta sepparata forumdelar för teknik och trim känns inte smart. Knappt ventlien har fart i forumet..
924 Turbo
www.instagram.com/garagecedric/
www.instagram.com/garagecedric/
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Ett alternativ är ju då att helt enkelt låta 911 folket snacka Teknik&Trim eller vad som helst annat i samma forumdelar som vi andra. Man behöver ju även för 9x4/9x8 ange vilken bilmodell man har i tråden för att folk ska kunna svara. Låta forumet vara som det är men välkomna snack om andra modeller i befintliga forumdelar är ju helt klart ett alternativ.Cédric wrote:Jag tycker inte det handlar om huruvida 911 eller 928ägare eller folk med annan porsche är välkomna eller inte. Men att starta sepparata forumdelar för teknik och trim känns inte smart. Knappt ventlien har fart i forumet..
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
-
- Turbo-Poster
- Posts: 808
- Joined: 2007-03-05 02:13:14
- Bilmodell: volvo
men patand, vad är problemet med att använda forum/viewforum.php?f=16 ?
jag säger det igen, jag är inte intresserad av att läsa om svansmotorteknik i ett frontmotorforum.
jag säger det igen, jag är inte intresserad av att läsa om svansmotorteknik i ett frontmotorforum.
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Det är väl inget problem egentligen.. det är ju bara att använda det... men blir det mycket teknikfrågor runt 911 så ser jag inget problem i att de kan ställas under Teknik&Trim, mycket är ju ändock gemensamt när det gäller våra bilar och 911or (speciellt äldre sådana).snugge wrote:men patand, vad är problemet med att använda forum/viewforum.php?f=16 ?
jag säger det igen, jag är inte intresserad av att läsa om svansmotorteknik i ett frontmotorforum.
Vill du inte läsa om det så är det ju bara att låta bli att läsa de trådarna.
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
Who is online
Users browsing this forum: No registered users