Göteborg trafiken, värst i landet

Övriga diskussioner om annat än bilar.
Post Reply
Message
Author
User avatar
M-Nilsson
Addict
Posts: 1673
Joined: 2007-01-24 21:33:00
Bilmodell: 944 S
Årsmodell: 1987
Location: Karlshamn
Contact:

Göteborg trafiken, värst i landet

#1 Post by M-Nilsson »

Hade bokat hotell 1,2 km från nöjesparken.
Vi var 2 bilar, där jag följde efter framförande bil som hade GPS till hotellet (hur nu den funkade) o det var det värsta jag varit med om! Kommer aldrig köra i den staden igen! Jag skulle beskriva det som totalt KOAS. Bilar, bussar m.m.m. överallt. Fordon kom från ingenstans å likaså vägarna! En gång blev jag stående utan att kunna köra nånstans samtidigt som bilarna i korsningen från sidan fick grönt!

Är stolt att jag lyckades köra i denna trafik och otroligt att jag faktiskt lyckades genomföra det utan att förlora bilen framför...även om man fick sig X antal ilskna tutningar..

Dela gärna med dig vad du tycker om trafiken i Gtb. Men jag kommer aldrig köra i den staden igen, den saken är säker! Är övertygad om det inte finns nått värre ställe att köra på i landet.
944 S -87. Diamantblåsilver (http://www.garaget.org/?car=182594)
924 S -86. Svart. (Såld av mig) Därefter älgkrockad. Lagad- omlackerad vinröd.

User avatar
Janne J
Addict
Posts: 1328
Joined: 2013-01-01 13:47:35
Telefon: 0705829625
Bilmodell: 911SC, 944S2
Årsmodell: 1990
Location: Kinna
Contact:

Re: Göteborg trafiken, värst i landet

#2 Post by Janne J »

Lugn nu...

Jag kör i Göteborgstrafiken flera dagar i veckan genom jobbet och en av sönerna bor där.
Visst är det hårt tryck på trafiken vid vissa tider ( i vilken storstad är det inte det? ) men annars upplever jag inte GBG som värre än någon annan stad.
Spårvagnsspåren kan kännas lite läskiga på vissa gator i och med att man kör på spåren men annars är det som det brukar vara, nervigt i början men tids nog blir du kompis med trafiksituationen.
PCS 13359, 911SC-82, Mustang HT 65

User avatar
henca
Turbo-Poster
Posts: 466
Joined: 2015-03-27 23:18:59
Bilmodell: 911 Targa samt 928 -79
Årsmodell: 1977
Location: Linköping
Contact:

Re: Göteborg trafiken, värst i landet

#3 Post by henca »

Själv tycker jag att det är värre att köra i Stockholm än i Göteborg. Bägge städerna kräver GPS-navigator för att man skall komma rätt. Även om man ser något landmärke och svänger av i vad som verkar vara rätt riktning kan man hamna helt åt skogen utan GPS-navigator.

m v h Henrik

User avatar
M-Nilsson
Addict
Posts: 1673
Joined: 2007-01-24 21:33:00
Bilmodell: 944 S
Årsmodell: 1987
Location: Karlshamn
Contact:

Re: Göteborg trafiken, värst i landet

#4 Post by M-Nilsson »

Nu körde jag under black friday så därför var väl rusningen extra hård. Jag överdriver inte när jag säger det var bilar överallt, blev stående innan en rondell typ 10 minuter innan jag med nöd o näppe precis lyckades gasa mig därifrån. Hörde en som kör taxi i Sth som till och med tyckte det var mycket värre i Gtb...
944 S -87. Diamantblåsilver (http://www.garaget.org/?car=182594)
924 S -86. Svart. (Såld av mig) Därefter älgkrockad. Lagad- omlackerad vinröd.

User avatar
Maxx
Addict
Posts: 6045
Joined: 2004-04-13 00:16:47
Bilmodell: 968 Clubsport
Årsmodell: 1994
Location: Eskilstuna
Contact:

Göteborg trafiken, värst i landet

#5 Post by Maxx »

Jag har kört både i Göteborg och Stockholm. Centrala Göteborg är väldigt krångligt om man inte har god lokalkännedom. Ska man bara passera igenom på lite större gator och är uppmärksam så är Göteborg och Stockholm hyfsat lika, ungefär som alla andra storstäder.
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«

Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users