Råkade trampa på ett par solglasögon som numera har trasigt glas och skeva skalmar. De kostade lite för mycket för att inte åtmisntone försöka rädda.
Är det någon som har något tips på en bra "solglasögonmekaniker" i Uppsala eller Stockholm? Är det så enkelt som att gå in på Specsavers?
"Solglasögonmekaniker" i Sthlm/Uppsala
-
- S2-Poster
- Posts: 224
- Joined: 2012-12-25 18:48:12
- Bilmodell: 944 S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Sundbyberg / Örebro
- Contact:
- Erol
- Moderator
- Posts: 4334
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: "Solglasögonmekaniker" i Sthlm/Uppsala
De flesta seriösa optiker kan nog hjälpa dig, framförallt om de saluför samma märke av glasögon.
/ Erol
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
-
- Addict
- Posts: 1207
- Joined: 2010-08-04 22:37:55
- Bilmodell: 924
- Årsmodell: 1980
- Location: Mariefred
- Contact:
Re: "Solglasögonmekaniker" i Sthlm/Uppsala
Det finns en uppsjö av seriösa glassorter att välja på när du skall välja nya glas till bågarna.
Mitt senaste par (från 2011)
Dessa är hur bekväma som helst men man blir uttittad av ALLA när man går med dom stan oavsett land
http://www.julbousa.com/mountain/micropores/
Man kanske skulle införa lite "John Lennon style" genom att köpa dessa
http://www.julbousa.com/mountain/vermont-classic/
Eftersom man inte får köra bil med klass 5 glas i brillorna så vart det "bara" klass 4. Men de går inte att använda på kvällen som Blues broders gör.
Inget störande sidoljus, ingen störande vind. Bara njutning, det är Julbo det.
/Janne
Standard i dessa solglasögon är klass5 glas förövrigt.
Mitt senaste par (från 2011)
Dessa är hur bekväma som helst men man blir uttittad av ALLA när man går med dom stan oavsett land
http://www.julbousa.com/mountain/micropores/
Man kanske skulle införa lite "John Lennon style" genom att köpa dessa
http://www.julbousa.com/mountain/vermont-classic/
Eftersom man inte får köra bil med klass 5 glas i brillorna så vart det "bara" klass 4. Men de går inte att använda på kvällen som Blues broders gör.
Inget störande sidoljus, ingen störande vind. Bara njutning, det är Julbo det.
/Janne
Standard i dessa solglasögon är klass5 glas förövrigt.
-
- S2-Poster
- Posts: 224
- Joined: 2012-12-25 18:48:12
- Bilmodell: 944 S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Sundbyberg / Örebro
- Contact:
Re: "Solglasögonmekaniker" i Sthlm/Uppsala
löste det till slut, efter att ha gått till två fristående optiker och tre kedjor, med att via märkets klädbutik (tiger of sweden) få numret till generalagenten/producenten av deras solglas. ringde dem och den väldigt hjälpsamma kundtjänsten sa "säg till optikern att de kan ringa direkt till oss och beställa reservdelar". så nu är de på reparation. sensmoralen i detta är "gå direkt på källan".
Who is online
Users browsing this forum: No registered users