Någon datakunnig här?

Övriga diskussioner om annat än bilar.
Post Reply
Message
Author
Freddan_82
S-Poster
Posts: 193
Joined: 2011-06-13 19:16:45
Bilmodell: 944 n/a targa
Årsmodell: 1985B
Location: Kristianstad
Contact:

Någon datakunnig här?

#1 Post by Freddan_82 »

Hej!

Någon av oss Porsche lovers som även brinner för dataprogrammering eller har gjort och som vet följande:

Hur man kan använda GWBasic program på en modern dator och printa på en modern skrivare? Funkar just nu bara på en gammal dator o med matrisskrivare.

//
Mvh Fredrik

QV_
Addict
Posts: 1207
Joined: 2010-08-04 22:37:55
Bilmodell: 924
Årsmodell: 1980
Location: Mariefred
Contact:

Re: Någon datakunnig här?

#2 Post by QV_ »

Det finns programsnuttar som sänker ner hastigheten på dagens processorer så att äldre program blir körbara.

När det gäller matrisskrivare och "moderna skrivare" så skall jag ta i tu med det "problemet" i vår.
Grannen har en 4 hjuls inställningsmaskin som jag skall fixa printern på.
Hoppas ju att min gamla HP är gammal nog att fixa det själv. Det jag märkt med just gamla HPskrivare är att de nya skrivarna fungerar med riktigt gamla drivrutiner från enklare varianter.

924 skall få inviga den nya printern i alla fall. Anläggningen är en "top of the art" från mitten av 90 talet.

/Jan

User avatar
broberg
Addict
Posts: 2069
Joined: 2004-03-17 14:39:27
Bilmodell: Saknar en Porsche
Årsmodell: Vet ej
Contact:

Re: Någon datakunnig här?

#3 Post by broberg »

Du kan inte köra det i en dos-emulator då?
// Broberg, grundare och föredetta administratör för 944Sverige.com, formgivare av 944Sverige logotyp | Ej längre aktiv.

Freddan_82
S-Poster
Posts: 193
Joined: 2011-06-13 19:16:45
Bilmodell: 944 n/a targa
Årsmodell: 1985B
Location: Kristianstad
Contact:

Re: Någon datakunnig här?

#4 Post by Freddan_82 »

Ladda ner Dosbox Megabuild och Filprint så kan man köra GWBasic på Windows 7 64 bitars operativsystem samt printa till pdf, vanlig skrivare eller till mail.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users