emm wrote:1250 tror jag min väger om jag inte misstar mig. Var ett par år sedan, absolut inte över 1300 iaf...
Min tjänstevikt är 1420 och sist jag kollade mig i spegeln vägde jag inte 170 kg... hade jag boxats skulle jag tävlat i flugvikt
Kan garantera dig att din bil väger mycket mer än 1250 iallafall
Det är väl tyvärr det som är nackdelen med 944orna, är ganska tunga bilar. Men har rensat min bil på allt nu, reservhjul och domkraft och allt lösliggande, ska väga igen imorron och kolla hur mycke skillnad det blev.
1988 Porsche 944 Turbo - Finbilen/Mardrömmen
1987 Porsche 944 N/A - Overland upptäckarbil projekt
1971 Chevrolet Camaro Z28 - Pro touring leksak
1975 Chevrolet Nova - Busbil
2005 Chevrolet Silverado Duramax - Lastbilen
1930 Ford Model A - Hotrod
2016 Toyota Yaris - Bruksbil
Fortfarande så ska du inte sitta i bilen vid transport dvs. -76 kg
Reservhjul, kompressor, verktyg m.m väger nog 15-20 kg.
Kan även tipsa om ryggstödet bak, där sitter ca 15 kg.
1430 - 75 -15 - 15 = 1325 kg
Så det skiljer ca 100 kg mellan våra bilar (btw. min S2:a låg på 1275 kg) så det ska bli
väldigt intressant och se vad din bil väger när du plockat ur saker ur den.
Nu saknar jag ABS, AC (vet inte om din bil har detta), har bytt elstolar mot skalstolar
vilket är en besparing på ca 10 kg per stol, till min nackdel har jag VÄLDIGT tunga 18"
hjul, med säkerhet dubbelt så tunga som "Design 90" hjul.
Där emot vet jag att 944.orna vart tyngre för varje år som gick (min turbo är en -86:a),
dvs mer utrustning och krockbalkar m.m klämdes in i bilarna!
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Emm, vad gör din bil så mycket lättare än min? Kanske ABS? Eller AC?
Min bil vägde 1320 med väldigt lite soppa utan mig i, så det är så nära bara bilens vikt jag kan komma.
Men då har jag både ABS och AC samt en brandsläckare i också.
För övrigt vägde den 1400 jämnt med mig i, så min "lättning" igår gav 30 kg, alltid nått
1988 Porsche 944 Turbo - Finbilen/Mardrömmen
1987 Porsche 944 N/A - Overland upptäckarbil projekt
1971 Chevrolet Camaro Z28 - Pro touring leksak
1975 Chevrolet Nova - Busbil
2005 Chevrolet Silverado Duramax - Lastbilen
1930 Ford Model A - Hotrod
2016 Toyota Yaris - Bruksbil
Hmmmm, funderat lite. Kommer ta ett tag innan Turbon är raceklar, har beslutat mig för att mer eller mindre göra en mindre renovering på den. Kommer även förmodligen vilja ta E kort också. Så funderat lite på om man ska köpa nått billigare roligt att köra runt i som året runt bruksbil istället som man sedan kan sälja när tiden är inne och köpa en riktig transportbil.
Kanske köpa nån gammal 924/944 eller kanske en 928 som bruksbil? Alltså en gammal man inte behöver bry sig så mycket om. Skulle ju använda S2an som bruksbil men köpte en för fin bil och tyckte det var synd att använda den på vintern efter att ha spenderat så mycket tid och pengar på den.
1988 Porsche 944 Turbo - Finbilen/Mardrömmen
1987 Porsche 944 N/A - Overland upptäckarbil projekt
1971 Chevrolet Camaro Z28 - Pro touring leksak
1975 Chevrolet Nova - Busbil
2005 Chevrolet Silverado Duramax - Lastbilen
1930 Ford Model A - Hotrod
2016 Toyota Yaris - Bruksbil
emm wrote:Ähh, kör med S2:an det klarar den, dessutom har du gjort iordning den så du kan lita på den, tvätta den ofta så är det lugnt...
Köra vintern med en bil med en halv dm markfrigång?
Är lite det som är problemet, den är sååå lång, och i vår gata här hemma blir det SNÖ även fast det inte är så mycket på vägarna.
Sen tycker jag det är synd, har lagt ner ganska mycket pengar på nya coilovers och bromsok och grejer bara för att förra ägaren just använde den på vintern så allting i aluminium var helt uppärgat. Vill inte det ska hända igen. Du vet själv hur mycket det saltas här nere.
1988 Porsche 944 Turbo - Finbilen/Mardrömmen
1987 Porsche 944 N/A - Overland upptäckarbil projekt
1971 Chevrolet Camaro Z28 - Pro touring leksak
1975 Chevrolet Nova - Busbil
2005 Chevrolet Silverado Duramax - Lastbilen
1930 Ford Model A - Hotrod
2016 Toyota Yaris - Bruksbil
Mailade han som har den för några dagar sedan men inte fått något svar. Verkar va USA import och ser väldigt bra ut i lacken så kan tänka mig att den är ganska fräsh.
Va sägs?
1988 Porsche 944 Turbo - Finbilen/Mardrömmen
1987 Porsche 944 N/A - Overland upptäckarbil projekt
1971 Chevrolet Camaro Z28 - Pro touring leksak
1975 Chevrolet Nova - Busbil
2005 Chevrolet Silverado Duramax - Lastbilen
1930 Ford Model A - Hotrod
2016 Toyota Yaris - Bruksbil
Mailade han som har den för några dagar sedan men inte fått något svar. Verkar va USA import och ser väldigt bra ut i lacken så kan tänka mig att den är ganska fräsh.
Va sägs?
Mailade han som har den för några dagar sedan men inte fått något svar. Verkar va USA import och ser väldigt bra ut i lacken så kan tänka mig att den är ganska fräsh.
Va sägs?
I know, men detta skulle isåfall bara vara tillfälligt, 1-2 år. Sedan köpa en ordentlig bil senare när Turbon är klar och jag har E-kort etc.
Sen var jag ute och körde med S2an och tänkte att jag kan inte köra annat än påffe
1988 Porsche 944 Turbo - Finbilen/Mardrömmen
1987 Porsche 944 N/A - Overland upptäckarbil projekt
1971 Chevrolet Camaro Z28 - Pro touring leksak
1975 Chevrolet Nova - Busbil
2005 Chevrolet Silverado Duramax - Lastbilen
1930 Ford Model A - Hotrod
2016 Toyota Yaris - Bruksbil