Upplysning!!

Övriga diskussioner om annat än bilar.
Post Reply
Message
Author
Krazze
S-Poster
Posts: 148
Joined: 2006-04-21 22:52:27
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Eslöv
Contact:

Upplysning!!

#1 Post by Krazze »

Hej, tänkte bara er upplysa er om att det numera finns en regnr sökning på biltemas hemsida. I söndags skulle jag köpa delar till min SAAB 9000 -93 och jag behövde bromsskiva, bromsok och bromsbelägg till höger fram.

Jag gjorde en regnr sökning via hemsidan men kollade även i katalogen och det var inte samma artikelnr på bromsskivan!! När jag kom till varuhuset i Malmö så kollade jag även mitt regnr på deras dator och det skiljde alltså mellan dator och katalog.

Pratade med personalen som rekommenderade mig att ta det som datorn visade av den anledningen att uppdateringen av reservdelar på datorn är senare än det som finns i katalogen.

Nu vet jag inte om reg nr datorer finns på alla varuhus i Sverige - men kolla gärna detta innan ni handlar. Tydligen är det så att det uppdateras efterhand på dessa regnr datorer.

Förresten - bromsskivan passade!!

Lycka till!!

Magnus

User avatar
jEKKT
S-Poster
Posts: 78
Joined: 2010-11-28 10:01:12
Bilmodell: 951
Location: Karlshamn
Contact:

Re: Upplysning!!

#2 Post by jEKKT »

Jag har två bilar och provat att söka på deras reg-nummer. Biltema kunde inte hitta någon av dem.

Krazze
S-Poster
Posts: 148
Joined: 2006-04-21 22:52:27
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Eslöv
Contact:

Re: Upplysning!!

#3 Post by Krazze »

jEKKT wrote:Jag har två bilar och provat att söka på deras reg-nummer. Biltema kunde inte hitta någon av dem.
Ok, samma sak har hänt mig när jag har sökt på bildelsbasen.se. Jag ska fråga nästa gång jag är på Biltema.

Magnus

User avatar
xanlar
Turbo-Poster
Posts: 852
Joined: 2005-11-20 14:14:36
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Göteborg
Contact:

Re: Upplysning!!

#4 Post by xanlar »

Jag bytte en länkarm på en volvo 850 i veckan till en från biltema. Det medföljde skruvar men skruven till spindelleden var fingängad och muttern grovgängad... Orginalskruven hade jag pajat vid demonteringen efterom det följde med nya. Som tur var hittade jag en skruv i verkstan jag kunde använda efter ett tags letande. När jag var klar åkte jag till biltema för att vara vänlig och berätta det så de kunde se över resten av satserna. Vi öppnade 3 paket o det var fel i alla. Killen på bilavdelningen ringde butikschefen Risto (biltema backaplan) som gav oss i det närmaste en utskällning att vi kom in så sent och störde honom. Det var tacken vi fick för att vi hjälpte dem med att slippa få ett gäng missnöjda kunder
Andreas Larsen

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users