Blocket idioter

Övriga diskussioner om annat än bilar.
Message
Author
User avatar
bergodalvana
Addict
Posts: 2011
Joined: 2007-05-30 16:25:11
Telefon: 0761361306
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1986
Location: Munkedal, TEL 0761361306
Contact:

Re: Blocket idioter

#16 Post by bergodalvana »

Hade en Volvo med motorras som jag hade plockat ur och tröttnat på så jag la motorn i bagaget. Slängde ut bilen på skambud på Blocket där jag skrev att motorn var urplockad. Första samtalet som kom var från "hassan" som undrade om han kunde köra bilen hem...
951 Turbo SS "televerket racing"
Saab 900 2.0T -96 "speedparts edition"
944 -85 "rosenrot racing" (såld)
944 -84 "tysken" (krockad)
944Sverige medlem: 1780
PCS:11959

Image

"its not the fart that kills - its the smell"

User avatar
M-Nilsson
Addict
Posts: 1673
Joined: 2007-01-24 21:33:00
Bilmodell: 944 S
Årsmodell: 1987
Location: Karlshamn
Contact:

Re: Blocket idioter

#17 Post by M-Nilsson »

När jag skulle sälja min f.d. 924S så ringde en kille som sade sig vara intresserad och ville komma och kolla.

Precis som vi hade bestämt så kom han, på en moped! Han tittade på bilen lite snabbt men ganska snabbt så började jag fundera på hur intresserad killen verkligen var av bilen, han verkade i stället vara intresserad av att prata om alla sina tidigare bilar han ägd och hur många han hade krockat! :roll:

Vad jag kommer ihåg så ställe han inte en enda fråga om Porschen, såna frågor man i vanligt fall brukar ställa när man ska köpa bil, men icke. Jag bjöd honom på en kort runda med bilen men mycket mer blev det inte....
944 S -87. Diamantblåsilver (http://www.garaget.org/?car=182594)
924 S -86. Svart. (Såld av mig) Därefter älgkrockad. Lagad- omlackerad vinröd.

User avatar
Bathory
Addict
Posts: 3571
Joined: 2004-10-30 20:43:31
Bilmodell: 924
Årsmodell: 1984
Location: Grästorp
Contact:

Re: Blocket idioter

#18 Post by Bathory »

Du har inte kontaktuppgifterna till Allan?
Jag har lite grejer som jag vill sälja :lol:
Porsche 911-82 (Såld)
Porsche 931-79 (skrotad)
Porsche 944-84 (Smälld)
Porsche 924-84 (såld)
Porsche 931-79 (Såld)
Porsche 924-80 (Skrotad)
Porsche 924-84 (Såld)
Porsche 931-80 (Pågående bygge)

kesler
S-Poster
Posts: 53
Joined: 2008-03-07 12:41:09
Bilmodell: 944 N/A -85b
Contact:

Re: Blocket idioter

#19 Post by kesler »

Har en bil ute på annons, en -05:a med 7500mil på mätaren och har satt ett mycket rimligt pris på bilen (70k) med tanke på att likadan bilar med 10-15k mil ligger runt 60k.

Direkt får jag ett sms av nån utlandsskojjare.."hello, im intrested in you bla bla email me at bla bla" a tjenare dom skojjarna känner man ju till.

Sen får jag ett mail där personen säger att priset är för högt och undrar om det finns mijlighet att sänka? - Priset är mycket rimligt, men är du seriöst intresserad så kan jag tänka mig gå ner lite..svarar jag

Sedan kommer ett mail till av en annan person som säger : du får 45k så köper jag bilen av dig :shock:

Idoter finns det F-n överallt..har sålt många bilar, och är numera mycket noga med vem jag säljer till. Ziggisar, ghettogangsters, råprutare m.m går bort helt..även om jag skulle få mer än begärt pris så skulle jag aldrig sälja till en sådan.

/Mk
"Det handlar inte om hur fort man kör, utan attityden när man glider"

kesler
S-Poster
Posts: 53
Joined: 2008-03-07 12:41:09
Bilmodell: 944 N/A -85b
Contact:

Re: Blocket idioter

#20 Post by kesler »

Hade en skitfin opel kadett coupé´-66:a original förutom modernare alufälgar ute på annons i höstas. Hade satt ut den för 18k och det var många intresserade som ringde från bla belgien och tyskland. Men fick även flera mail av "opelproffs" som talade om för mig att ca 5k är ett rimligt pris för den bilen å att den saknar bla bla.. fick även några riktigt dåliga bud på ca 8k

Sänkte sedan priset till 15k och sålde den till en trevlig kille som åkte småland-stockholm utan att pruta :)


En annan histora är för några månader sen när en polare skulle sälja sin volvo 940 turbo.

Han hade satt ut den för ca 8k för att bli av med den snabbt (värde ca 12-15k) ringer en "mohammed" från uppsala som prutade ner den till 4,5k. I köpet skulle det ingå sommardäck, dom kunde vi skippa sa "mohammed" du får 4,5k. -skitsamma tänker polaren och vi bestämmer träff med honom utanför IKEA i stockholm.

Han kommer till bilen och det första han frågar efter är om han kan få en cigg. Sen sätter han sig å tokvarvar med huven öppen i flera minuter (piiiiinsamt :oops: ) sen provkör han ett varv runt parkeringen tror han är drift-king å försöker sladda runt på parkeringen.

Börjar snacka massa skit om att kamremmen måste bytas å bla bla bla å till sist drar han till med - du får 3k :shock:
Då sa jag till polaren, F-n jag köper den av dig för 4500kr. Mohammed och hans "brorsa" blev skitförbannade på mig, men tillslut gick de med på 4,5 OCH dom ville ha sommardäcken som de inte ville ha från början.
Men dom hade vi inte med oss..då ville mohammed sälja tillbaka däcken till min polare för 500kr så han skulle få bilen för 4k HHAHa

När de skulle skriva papper så skrev mohammed ett annat personnr och underskift på ägarbyte papprena (hans syrras sa han)

Veckan efter fick polare hem 2st parkeringböter, men som tur var så löste sig allting efer att han ringt och pratat med transportstyrelsen m.m.
"Det handlar inte om hur fort man kör, utan attityden när man glider"

User avatar
DLS
Addict
Posts: 3238
Joined: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Vingåker
Contact:

Re: Blocket idioter

#21 Post by DLS »

4500kr för en volvo 940 låter enormt billigt, dom är ju enorma slitvargar.
men antar att det var en automat o att den gått 40000+?
Skulle aldrig sälja till nån som vill pruta ner bilen till hälften när den redan är billigast på blocket typ.

Sålde min Bmw 328 -99 i höstas
Satte ut den för 49000kr kl 22 på kvällen o kl 23 ringer det en man o försöker prata dålig engelska med mig o säger att han vill komma o titta på bilen o undrade hur skicket var, jag som var trött o hade gått o lagt mig redan försökte förklara på engelska var rosten fanns nånstans o det var ju inte det enklaste när man var tröttare än tröttast. Sa åt han att ringa nästa dag istället men som tur var så ringde han inte upp igen.

Jag hade även satt ut att jag kunde tänka mig att byta mot en nyare 4wd volvo s60 eller v50 alt impreza
o jag kunde lägga till pengar vid rätt bil

byten haglade in på allt från gamla ford mondeos till nån chrysler cab, ingen verkade fatta vad jag ville byta mot.

Hade antal skambud på 30000 o ett på 35000,När jag var på väg in till jobbet en lördag så ringde det en nisse o ville köpa den för 40000 o då tänkte jag att bjuder han 40000 utan att ha sett den så säger jag att jag släpper den inte under 45000kr så får vi se vad han säger, jodå han ville ha den direkt då men jag sa att han kunde inte få den förrens tidigast ikväll då jag var på väg till jobbet med bilen just då. Men då var han inte intresserad längre.

Tillslut ringde det en ung kille som sa att han leta bil åt sin store bror som bodde i stockholm så han kom o tittade på den o provkörde den o han hade aldrig kört nått med så stark motor förut så han vart super imponerad :)
Han ringde upp brorsan som ville ha den för 43000kr o det sa jag att det får du den för men att jag släpper den inte om inte han själv kom o skrev på ägarbytes pappret då dom ville att lillebror skulle skriva under o dom ville inte ha en ägare till på bilen.
Det sluta med att jag åkte upp med bilen till han i stockholm o sålde den för 44000kr :)
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]

kesler
S-Poster
Posts: 53
Joined: 2008-03-07 12:41:09
Bilmodell: 944 N/A -85b
Contact:

Re: Blocket idioter

#22 Post by kesler »

Yes det var en automatare 40000+mil OCH turbo (ny turbo) :?

Numera betyder ju priset på blocket ingenting, alla ska pruta. Klart man prutar själv när man ska köpa bil, men i rimliga summor å absolut inte över telefon.
"Det handlar inte om hur fort man kör, utan attityden när man glider"

QV_
Addict
Posts: 1207
Joined: 2010-08-04 22:37:55
Bilmodell: 924
Årsmodell: 1980
Location: Mariefred
Contact:

Re: Blocket idioter

#23 Post by QV_ »

skulle sälja en tvärslut 9K med 36´på mätaren. Eftersom bilen bara rullat på och inte fått/krävt service (förutom olja/filter) och någon hade "pissat" på bilen efter grundlack (det var rostblåser på många ställen runt om bilen) Däcken var sommar fram på alufälgar och vinter bak på plåtisar allt för att få ihop lagliga däck.... ni kan säkert täka Er skicket på bilen. Lägsta på blocket var 35´för motsvarande mil men då med mycket bättre utseende. Eftersom jag villa ha minst 8 för liket men skillnaden mellan 35 och 8 är för stort satte jag ut den för 19´. Bästa priset kompisen ringde och bjöd 15´ :D Visst inga bekymmer. På plats sänkte han till 12´ :lol: Det var ju fortfarande 50% över mitt lägsta pris så det var ju rätt OK.

Denna 9K var min absolut billigaste bil med endast 4,25kr/mil i total värdeminskning. Man får inte igen pengarna för alla dyra servicar. Det är en bättre totalekonomi att låta bilen sjunka ner i träsket....

Nu för tiden skriver jag
"köpare medtager förutom pengar även giltigt leg"
Detta retar upp en del personer som sänder ebrev och undrar va F-n jag skall se ett leg för! Men det är mera deras bekymmer än mitt.


/Janne

kesler
S-Poster
Posts: 53
Joined: 2008-03-07 12:41:09
Bilmodell: 944 N/A -85b
Contact:

Re: Blocket idioter

#24 Post by kesler »

Trött man blir. Sänkte bilen till 62k(för att just slippa dessa hel*vetes abdulla prutare) nu och är ni inte nöjd med priset, ring nån annan.

Direkt får man mail av abdulla..- jag kan betala 50k för din bil.. :#cheers:
"Det handlar inte om hur fort man kör, utan attityden när man glider"

Malte
S2-Poster
Posts: 219
Joined: 2009-01-23 19:38:59
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Blocket idioter

#25 Post by Malte »

Är alltid svårt med annonser, visst det är tråkigt som attans när folk ringer och tokprutar och rackar ner på sakerna man säljer när man själv vet att det är bra pris och skick på det. Men sen vill man ju själv göra en bra deal när man ska köpa så man försöker pruta lite. Men sen är där faktiskt dom som säljer sakerna långt under utsatt pris då dom kan behöva pengar lr inte förstår riktig vad dom säljer. Och det är ju inte alltid så lätt att veta vem som är seriös med sin annons och vem som inte är det.. så visst ibland kan vi kanske uppfattas som dryga på båda hållen

User avatar
FSN
Raceputte
Posts: 1557
Joined: 2004-03-29 19:00:19
Bilmodell: 924S med 968 drivlina
Årsmodell: 1986
Location: Göteborg, TORSLANDA
Contact:

Re: Blocket idioter

#26 Post by FSN »

2004 sålde jag en MB E-klass -01 åt min arbetsgivare. En tjänstebil där leasingavtalet löpte ut med ett restvärde på 180'-190' ungefär. Jobbet skulle ha Volvo S40 istället och Volvo kunde betala hela 50 000 i inbyte. Bilen såg svårt misskött ut med en hel del skav, stenskott och smårepor och den klassiskt rostiga bakluckan men faktum var att den var välservad och underhållen och hade om jag inte minns fel under 12000 mil på mätarn men gubbgrön metallic, automat och allmänt tråkig appearance så det var inte det mest lättsålda. Jag annonserade ut den för 120 000kr (tror jag att det var) vilket var relativt billigt jämfört med andra annonser

Redan första veckan visade jag den för några spekulanter. En ville att jag skulle stå för ett färgbyte då hans fru fick migrän av färgen en annan ville provdra sin korvvagn bakom bilen under provkörningen, varför vet jag inte då jag senare fick ett bud där korvvagnen erbjöds som inbyte.

Efter 5-6 veckor och ett par 3 olika annonser tröttnade jag och sa att jag gör ett försök med en ny annons, vill ingen ha den så ta ett inbyte på Volvo.

Jag gjorde en riktigt korkad sak, jag la ut en ny annons på Blocket där jag tydligt skrev att jag sålde bilen på budgivning under 2 veckors tid. Högsta bud tom ett givet datum, startbud 50 000kr eller slå till direkt på 120000kr.

Jävlars vad det ringde. Efter ca 25 samtal på en timme så stängde jag av telefonen. Dom flesta ringde naturligtvis och bjöd 45000kr "så har du pengarna i handen idag". Så fort det är onaturligt billigt så tror idioterna att man är i akut behov av pengar och vill göra en ännu bättre deal med snabba pengar.

Efterett par dar så ringde en kille som var seriös och han kom och tittade, han hade med sig sin 18 åriga gangsterson som tolk. Han skulle ha bilen och ville köpa den direkt. Visst, inga problem alls, kostar 120000kr. Budet hade då ramlat upp till 80000-90000. Men naturligtvis så gick det inte att betala 120000kr, han ville betala 1000kr mer än högsta bud. Jag försökte förgäves förklara att han kunde lägga ett bud som alla andra men ville han ha bilen direkt så var det 120000kr som gällde. Han blev helt skogstokig och sprang iväg till sin bil (som var en likandan MB fast annan färg) och hämtade en väska med gissningsvis 300 000kr och visade. Kändes som om jag var inblandad i nån knarkaffär som höll på att gå åt skogen. Det blev ingen affär den dagen.....

Han fortsatte dock att ringa flera gånger varje dag och kollade av var budet låg och talade om att han skulle ha bilen. Näst sista gången han ringde så hade jag ett bud på 117 000kr. Han höjde i vanlig ordning 1000kr och sa att att han tar den för 118 000kr och han tyckte självklart att jag kunde bjuda på dom sista 2000kr. Jag menade att 120 000kr fortfarande gäller. Han svara att det går inte att betala annonspris för då blir man lurad????

Nån dag senare ringer en kille och frågar om bilen är kvar och bjuder 130 000kr på telefon om jag sälja den samma morgon (bilen har legat ute på annons i totalt ca 2 månader men visst inga problem...) Ganska övertygad om att det inte blir nåt så åker jag dit med bilen. Han blir besviken på skicket och vill sänka till 125 000kr vilket han naturligtvis får.

Samtidigt som vi skall skriva på papper så ringer 1000kr mannnen ingen, jag talar om lite lagom kaxigt att jag precis håller på att sälja för 125 000kr. Han höjer inte helt oväntat till 126 000kr. Jag talar om att det inte längre var aktuellt, då höjer han till 130 000kr. När han insåg att det inte skulle bli nån bil så skulle jag dö på många olika sätt. Ganska nöjd att jag använde en kontantkortsmobil och bilen inte var reggad på mig.
[color=blue] /Fredrik Svensson[/color]


[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]

User avatar
Nahpets
Addict
Posts: 1763
Joined: 2008-01-28 01:34:48
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Sollentuna
Contact:

Re: Blocket idioter

#27 Post by Nahpets »

Verkar vara en hel del suspeka lirare där ute.
Har sålt
- en SAAB 99 GL -83 (såld för 4000 kr)
- Mercedes-Benz (libanonmerca) 230 tror jag det var. Också en 80 talare. (såld för 6000 kr)
- en nyare Merca 230 tidigt 90 tal. (såld för 10000 kr)
- VW Golf MKII, skitbil (såld för 3000 kr)

Inga konstigheter.
Samtliga köptes av svennebanan förutom VWn som "vanns" av en persier.
Av de som lagt in sina historier verkar det vara många "Abdullas" och "Mohammeds". Är det verkligen en sådan polarisering och inte selektivt? Själv stötte jag på ägg från båda lägrena, dock var det mer "business talk" med bröderna från fjärran.

Värstingen jag åkte på var när jag skulle sälja SAABen. Nästan samma dag ringer "Carlos".
Nissen vill träffa mig inne i Sthlm city, precis innan rusningstrafiken kommer igång.
Jag kommer fram till utsatt plats i tid, väntar, ringer, inget svar, väntar 30 minuter. Till slut svarar Don Juans tjej motsvarande. Hon säger att han är på väg och köpa en bil, FAST INTE MIN !!
Snubben har tydligen ringt ett antal bilsäljare och tydligen var SAABen längre ned på priolistan.
Dålig stil !!
En dag ringde svennebanan som skulle på bilsemester med familjen ... (kaxigt att köpa en gammal bil utan att känna till den). Detta var maj/juni. Vi snackade lite och han hostade upp pengarna på plats med avdrag på en tusing.

När jag sålde den "nyare" Mercan så var det få som ringde. Till slut ringde "Magnus". Ville kolla på den. Ganska snart visade det sig att han kunde jack-shit om bilar, men argumenterade som om solen inte skulle gå upp nästa morgon...
Jag erbjöd mig att skicka upp bilen i en GDS hall. Och eftersom det följdes av hans provkörning skulle han köra upp på rampen. Det höll på gå åt helvete (killen var BUSSchaufför ... ) när han var nära skicka in stålstrukturen i oljetråget.
Vi skiljdes åt, jag lite irriterad ... han ringde dagen efter och sade att: det är ingen idé att diskutera om tusenlappen ... jag köper den till utsatt pris.

VWn såldes mycket smärtfritt till en pers (tidigare en busskollega till mig, men eftersom nissen var socialt introvert så lade han antagligen aldrig märke till mig under alla åren :D ). Bilen var i skicket innan rostdöden. Han kom och kollade, öppnade dörrarna, lyssnade på motorn, tittade undertill.
Allt följdes med ett; Ok och pengar i handen!
Dagarna innan hade två utlänningar kommit förbi. De hade påpekat felen (rost, oljeläckage (packning behöver bytas), bromsskivor bytas). De ville gå ned i pris. Jag sade nej tack.
Vi skiljdes åt utan agg.

Man kanske skulle skapa en ny blockethobby: skaffa kontantkort och lägga ut bilar snuskigt billigt. När någon ringer och är jävlig så är det bara att leverera ett och annat. Spela in och lägga upp på youtube! :D

User avatar
Pehr Johnsson
Addict
Posts: 9193
Joined: 2006-12-02 15:09:23
Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
Årsmodell: 1993
Location: Ystad
Contact:

Re: Blocket idioter

#28 Post by Pehr Johnsson »

Nahpets wrote:Man kanske skulle skapa en ny blockethobby: skaffa kontantkort och lägga ut bilar snuskigt billigt. När någon ringer och är jävlig så är det bara att leverera ett och annat. Spela in och lägga upp på youtube! :D
NEJ! Klipp ihop och gör en dokumentär och sälj den.... :mrgreen:
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

Re: Blocket idioter

#29 Post by patand »

Pehr Johnsson wrote:och sälj den.... :mrgreen:
På Blocket.. :d=:
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
Mr Dezent
Carrera-Poster
Posts: 389
Joined: 2005-07-02 21:03:02
Bilmodell: Dodge Viper -96
Årsmodell: Vet ej
Location: Karlskrona
Contact:

Re: Blocket idioter

#30 Post by Mr Dezent »

Jag har ju fler bilar till salu just nu.
Bor i Karlskrona, så när detta mail dök upp kunde jag inte låta bli att dra på smilbanden.
Och nej, det handlar inte om någon miljonkärra direkt, utan en tio år gammal Volvo!
:D
Hei!Jag är intresserad av din bil. Kan du ta bilen Viking Line TerminalenStockholm Best regards XXXXXXXX / Finland
Proffessionell räksmugglare
Porsche 996 C4 Cab - Dodge Viper RT/10 / Hummer H3

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users