Blocket idioter

Övriga diskussioner om annat än bilar.
Message
Author
User avatar
Henka
Addict
Posts: 1233
Joined: 2005-12-14 14:02:37
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Storvik
Contact:

Re: Blocket idioter

#31 Post by Henka »

När jag skulle sälja 911:an så var en som bestämde sig över telefon och lite extra bilder. Han skulle sätta in handpenning på bilen eftersom han bodde långt från mig. Under tiden jag väntade på att handpenningen skulle synas på mitt konto så var det en kuf som ringde och frågade om han fick komma och kolla på bilen. Efter att ha förklarat läget med handpenningen och den andra köparen så ville han ändå kolla på bilen. Okey sa jag men det blir ingen provkörning. Han frågade om han kunde komma 11.48 dagen efter. Jag stod som ett frågetecken men okey det går väl bra.
11.50 dök han upp tittade sporadiskt på bilen och frågade om han fick fota den lite. Ja.. får du väl men det blir nog inte så roliga bilder här i garaget. Han babblade på om än den ena än den andra bilen han hade varit och tittat på och var igentligen inte ett dugg intresserad av min bil annat än att få lite bilder till sin samling.
Efter kanske en halvtimme av babbel sa han att nu måste han gå om han skulle hinna på nästa buss som han tydligen fick åka gratis med eftersom han körde extra åt bussbolaget.

Handpenningen från den andra kom in som den skulle och helgen efter kom två skåningar upp och köpte bilen. En angenäm resa säkert... att köra kanske 70 mil på kvällen/natten i en precis nyinköpt bil från 1973.
Men ägaren ringde några dagar senare och berättade att allt hade gått bra och han var mycket nöjd med bilen.
944 turbo -87 (Numera pensionären)

_______________________________
911 t -73 röd turbo look (såld)
924 turbo -79 vinröd (såld)
924 turbo -79 brun (såld)
924 turbo -81 (reservdelsbil som blev entusiastbil)(såld)
944 S2 -91 Zyclam-red pearl effect(såld)
912 i 911 RSR kostym (folkracebil-såld)
924 -76 (Utmaningen)(såld)
944 -83 (Arvtagaren)(såld)
944 -84(såld)
928 -78(såld)
944 85b röd (såld)



PCS 5266

User avatar
emm
Addict
Posts: 3901
Joined: 2005-06-27 21:25:51
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1986
Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
Contact:

Re: Blocket idioter

#32 Post by emm »

Sålde ett objektiv på blocket... fick skriva på kvitto och glad i hågen steg personen ur min bil med objektiv och kvitto, hejdå hördes det, och jag fick stiga ur bilen och fråga om pengar...

-jasså, märkte du det?
Det var ingen ironi eller skämtsam ton bakom det hela...

Man blir bara trött...
Mikael S
Porsche 996 C2 X51

Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000

User avatar
Mr Dezent
Carrera-Poster
Posts: 389
Joined: 2005-07-02 21:03:02
Bilmodell: Dodge Viper -96
Årsmodell: Vet ej
Location: Karlskrona
Contact:

Re: Blocket idioter

#33 Post by Mr Dezent »

Måste lyfta denna tråd med en dagsaktuell händelse!
Jag säljer ju ytterligare en bil och idag blev den såld. Tror jag.

Det brukar ju pratas mycket skit om invandrare, men denna gång måste jag lyfta på hatten faktiskt.
Ringde en utländsk kille och ville kolla på bilen. Inte en stavelse om "sista priset" eller liknande i telefon, utan han var vettig fullt ut.

Han har strax över 20 mil enkel resa hit, men det hindrar honom inte.
Han kommer hit, har med sig tre kompisar (också med utländsk bakgrund).
De kikar på bilen och slutar med att han prutar lite. Inom ramen för vad jag fann acceptabelt, så ingen tokprutning. Åter igen: De skötte sina kort rätt.

När vi ska göra upp betalningen, med överenskommet pris, så inser han att han är 5.000 kronor kort i kontanter. Här är det viktigt att understryka att varken han eller hans kompisar gjorde en antydan till att försöka pruta ytterligare 5.000 kronor. Inget sådant alltså!

Vad som händer nu hade jag gärna velat dokumentera. Hans tre kompisar blir totalt vansinniga. På honom då. Vad de gapar och skriker på sitt språk är fortfarande en gåta, men man kan ana.
Killen fick en sådan utskällning så att jag är förvånad att han kunde stå upp hela tiden. Vilket man kan förstå, inte så kul att åka 20 mil enkel resa mer eller mindre i onödan.

Först skäller de ut honom där han står. Sedan sätter sig alla fyra plötsligt i deras egen bil, drämmer igen samtliga dörrar och så sitter de i sin bil och fortsätter skälla högt och ljudligt.
De sitter inne i bilen och skriker åt varandra kors och tvärs och är allmänt vansinniga.

Så slutligen kommer killen ut och ber om ursäkt. Men han vill verkligen ha bilen.
Så han ger mig, utan tjafs och på mina villkor, en skälig handpenning i kontanter och vi skriver ett avtal som innebär att handpenningen tillfaller mig omgående och att han ska betala full likvid för bilen i samband med hämtning, som i sin tur är satt tills imorgon.

Så - om han inte betalar och hämtar bilen imorgon så får jag behålla handpenningen och sälja bilen till vem jag vill igen.

När vi skrivit detta avtal och han gett mig handpenningen i kontanter så sätter de sig i sin bil igen, gapar och skriker åt varandra igen på något obegripligt språk och åker härifrån med en rivstart.

:lol:

Så alla invandrare kör inte med rövare och beter sig allmänt oförskämt.
Tänk på det!
Proffessionell räksmugglare
Porsche 996 C4 Cab - Dodge Viper RT/10 / Hummer H3

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

Re: Blocket idioter

#34 Post by patand »

Mr Dezent wrote:Så alla invandrare kör inte med rövare och beter sig allmänt oförskämt.
Tänk på det!
Kunde inte ha sagt det bättre själv! :#cheers:
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
podium
S-Poster
Posts: 116
Joined: 2010-10-04 20:15:05
Bilmodell: 951-86, 924-79
Contact:

Re: Blocket idioter

#35 Post by podium »

Jag får väl bidra med mina erfarenheter också även om jag inser att jag nog i de flesta fall har haft ganska bra köpare/spekulanter.

Jag skulle sälja en audi s2 för några år sedan. Jag la då ut den för 55k vilket var och är billigt för en sådan.

Första killen som ringde ville byta den mot en bmw e36 320. Jag förklara att det inte intressant. Då sa han att det var automat på den. Jag sa att jag inte tycker om automatlådor. Men han fortsatte förklara massor med grejer som att den var "jätte skysst stylad" osv. Han fattade dock efter ett tag att jag inte ville ha hans bmw. då undra han vad sista priset va. jag sa då 50k. Då sa han att han gav mig 25k. Där avslutade jag samtalet som jag borde avslutat redan vid "hej, jag vill byta mot en bmw 320".

Förra året la jag ut en annons på en Audi A4 1,8t quattro -03. Jag la ut den billigt eftersom den hade riktigt biffiga stenskott i hela fronten på bilen. Tror det va 65k.

Det gick riktigt trögt att sälja den bilen men efter en vecka kom första som jag trodde seriösa spekulanten. Han provkörde bilen och var ganska nöjd. Han prutade ner den till 55k vilket jag tyckte var ok. Vi bestämde oss för att mötas dagen efter på samma plats för att köra ned till banken för att göra överföringen. När jag mötte honom dagen efter så sa han att vi skulle vänta på en kompis. Konstigt tyckte jag men jag tänkte att han kanske ville åka med ner till stan. Så kommer kompisen som är en baltisk muskelbyggare på säkert 110 pannor. Han påstår sig vara bilexpert. Han och jag sätter sig i bilen och kör 1 minut på parkeringen. Han dömmer då genast ut stötdämparna runt om. Jag förklara att det inte var något fel på stötdämparna. Han trodde inte på mig (han var ju bilexpert). Det baltiska muskelmonstret sa att bilen var värd 45k vilket blev deras bud. jag höll fast vid 55 eftersom det var de vi hade kommit överens om. Efter att dom hade sagt 45k 10ggr och jag sagt 55k 10ggr så bad jag att få tillbaka nyckeln till bilen och körde därifrån.

Sent samma kväll ringde en annan kille och ville titta på bilen omedelbart. Jag sa att det var ok. Efter 10 min kom 5 killar i en merca. Vi tog en provtur som varade max 2 minuter då han sa att han ville köpa bilen och såklart undrade vad mitt sista pris var. Jag sa 55k. Han tyckte det var ok så han går och pratar med sina 4 kompisar. Jag hör lite av deras samtal där dom säger att dom har 15k. Killen kommer tillbaka och säger att dom måste åka och hämta kontanter. Nu är klockan runt 22.00. Jag springer upp till datorn och kollar hur vattenstämplar ska se ut.
Dom kommer tillbaka stax efter och jag kollar jäkligt noga på sedlarna som var ok och försäljningen genomförs.
Smidigt!

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users