944 Sverige "accessories".

924/928/944/968
Message
Author
User avatar
Robert Littorin
S-Poster
Posts: 57
Joined: 2004-03-30 12:29:27
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm Upplands väsby
Contact:

#16 Post by Robert Littorin »

Loggan ser riktigt bra ut, blir det av så köper jag några tröjor och med all säkerhet så blir det ett solskydd till framrutan.

En tanke jag fick! kan kanske vara intresant att även ta fram en piké tröja med ett mindre tryck på bröstet ?

Mvh Robban
Robban76
944 N/A 83

User avatar
broberg
Addict
Posts: 2069
Joined: 2004-03-17 14:39:27
Bilmodell: Saknar en Porsche
Årsmodell: Vet ej
Contact:

#17 Post by broberg »

Har nu varit nere o snackat med tryckeriet..

Keps med logotypen broderad fram kommer kosta från 110:- st. ... Jag skriver "från" för detta är med den kepsen som tryckeriet tillhandahåller (har inte sett den än, så jag är osäker på om det är något att ha).

T-shirt med stort tryck på ryggen kommer kosta från 100:- tröjan, också där beror det på vilken t-shirt vi väljer. T-shirten som tryckeriet har är ingen direkt superhöjdare (märke : clique.. tror jag det heter)..


Broderingen kan också användas till t.ex en piké med litet broderat tryck på bröstet.

Piké tröjan kostar gissningsvis från 150:- st.


Detta är räknat på så få som 10 tröjor/kepsar.
så priserna kan givetvis bli lägre vid högre mängd.




Och tyvärr ser inte loggan bra ut på svart bakgrund med de nuvarande färgerna.. fast ska prova mig fram till bättre färger om ni vill ha svarta kepsar/tröjor. (dvs blir andra färger på samma logga på de svarta grejorna).



Obs! De priser jag skrivit är ungefära, kan bli mer kan bli mindre.



Då vi inte har någon egen kassa för 944 Sverige så kommer pengar att tas från min plånbok för detta.. så när/om jag gör detta så kommer jag ta upp beställningar som kommer att vara bindande.. För om ni ångrar er kommer jag stå där med ett stort minus-tecken på kontot.

mvH. Pierre Broberg
// Broberg, grundare och föredetta administratör för 944Sverige.com, formgivare av 944Sverige logotyp | Ej längre aktiv.

User avatar
Indischrot
Turbo-Poster
Posts: 491
Joined: 2004-03-30 09:30:38
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Göteborg
Contact:

#18 Post by Indischrot »

Bra med fixad logga, för det är väl svart keps alla vill ha....det vill jag i alla fall 8)

User avatar
Indischrot
Turbo-Poster
Posts: 491
Joined: 2004-03-30 09:30:38
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Göteborg
Contact:

#19 Post by Indischrot »

Lite snabbt gjord men en liten idé som kanske funkar:

Image

User avatar
Fredrik C
Addict
Posts: 1686
Joined: 2004-03-29 10:38:39
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Katrineholm
Contact:

#20 Post by Fredrik C »

Snygg logga! Men skulle inte texten flyttas upp något?
MVH
Fredrik "Alex" Cednert
PCS 7484

www.968.net
www.968s.com

User avatar
broberg
Addict
Posts: 2069
Joined: 2004-03-17 14:39:27
Bilmodell: Saknar en Porsche
Årsmodell: Vet ej
Contact:

#21 Post by broberg »

Indischrot wrote:Lite snabbt gjord men en liten idé som kanske funkar:
precis, testade det förut (var ju tvungen o kolla om loggans färger passade på andra bakgrunder än vit), men det blir att använda en ljusare grå färg helt enkelt.. Den röda färgen ska btw ändras.. ska vara mörkare/rödare (ser inte bra ut i tryck annars)..


Fredrik C : möjligen lite längre upp, men "www.944sverige.com" ska inte ligga jäms med nederkanten på siluetten.. ser verkligen konstigt ut då. (har provat ;) )


Men vad tror ni om de preliminära priserna.. Är det ngt ni kan tänka er betala?
// Broberg, grundare och föredetta administratör för 944Sverige.com, formgivare av 944Sverige logotyp | Ej längre aktiv.

ninetofour
S2-Poster
Posts: 253
Joined: 2004-04-10 16:36:03
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Trollhättan
Contact:

#22 Post by ninetofour »

Det är absolut inget överpris. Gör ett mindre påslag så man bygger upp en "intern" kassa...
Tror jag glömde tidigare att verkligen berömma logon som utstrålar både stil och elegans något som verkligen anstår en Porsche.
Förresten finns det möjlighet att någonstans få med Porsches logga eller krävs det tillstånd från dem för nyttjande?
Fredrik Ahlman

Porsche 924
Saab 900

User avatar
broberg
Addict
Posts: 2069
Joined: 2004-03-17 14:39:27
Bilmodell: Saknar en Porsche
Årsmodell: Vet ej
Contact:

#23 Post by broberg »

Tackar ödmjukast för alla positiva kommentarer om logotypen! :oops:


Och ja, vi behöver tillstånd av Porsche för att få använda deras logotyp tyvärr.
// Broberg, grundare och föredetta administratör för 944Sverige.com, formgivare av 944Sverige logotyp | Ej längre aktiv.

ninetofour
S2-Poster
Posts: 253
Joined: 2004-04-10 16:36:03
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Trollhättan
Contact:

#24 Post by ninetofour »

Nästa naturliga tanke som dyker upp i mitt huvud är 944 är inte detta också ett registrerat varumärke för Porsche. Man assicierar naturligtvis direkt till Porsche då man ser den strömlinjeformade karrossen tillsammans med 944. Kanske man borde kolla upp detta så att man inte gör sig skyldig till varumärkesintrång!?!
Har forumet idag några rättigheter från Porsche att nyttja modellbeteckningar i namn etc?
Fredrik Ahlman

Porsche 924
Saab 900

User avatar
Fredrik C
Addict
Posts: 1686
Joined: 2004-03-29 10:38:39
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Katrineholm
Contact:

#25 Post by Fredrik C »

Broberg wrote:
Indischrot wrote:Lite snabbt gjord men en liten idé som kanske funkar:
Fredrik C : möjligen lite längre upp, men "www.944sverige.com" ska inte ligga jäms med nederkanten på siluetten.. ser verkligen konstigt ut då. (har provat ;) )


Men vad tror ni om de preliminära priserna.. Är det ngt ni kan tänka er betala?
Nä... så långt upp ska den inte. Tror oxå att det ser konstigt ut :) .
MVH
Fredrik "Alex" Cednert
PCS 7484

www.968.net
www.968s.com

User avatar
John
Site Admin
Posts: 570
Joined: 2004-03-18 10:03:23
Bilmodell: 964 Jubileum 1994
Årsmodell: 1994
Location: Kalmar
Contact:

#26 Post by John »

Snyggt. Bättre att köpa in riktiga märkeströjor att använda så man vågar visa sig med dom. Finns risk annars att den bara blir liggandes på hyllan eller används i garaget.

Leviströjor låter som en bra idé. Samma sak med piké tycker jag även om man kanske kan ha ett billigare alternativ för dom som önskar.

En svart piké av bra märke med denna logga på kommer jag beställa, lita på det :)
[size=84][b]Mvh John Johansson[/b][/size]
[size=84][b]www.garaget.org/mrjohn[/b][/size]

User avatar
broberg
Addict
Posts: 2069
Joined: 2004-03-17 14:39:27
Bilmodell: Saknar en Porsche
Årsmodell: Vet ej
Contact:

#27 Post by broberg »

ninetofour wrote:Nästa naturliga tanke som dyker upp i mitt huvud är 944 är inte detta också ett registrerat varumärke för Porsche. Man assicierar naturligtvis direkt till Porsche då man ser den strömlinjeformade karrossen tillsammans med 944. Kanske man borde kolla upp detta så att man inte gör sig skyldig till varumärkesintrång!?!
Har forumet idag några rättigheter från Porsche att nyttja modellbeteckningar i namn etc?

Logotypen har jag gjort helt från grunden själv, och tillfaller därav till mig som upphovsman.

jo PORSCHE 944 är ett registrerat varumärke.. enbart "944" är det inte. (En anledning till att 944sverige bytte från "porsche 944 sverige" till att endast heta "944 sverige").. Ska väl påpekas att Volvo har en modell som heter 944 ;)


och ska de stämma mig för att jag äger en porsche så visst go ahead ;)
// Broberg, grundare och föredetta administratör för 944Sverige.com, formgivare av 944Sverige logotyp | Ej längre aktiv.

User avatar
Maxx
Addict
Posts: 6045
Joined: 2004-04-13 00:16:47
Bilmodell: 968 Clubsport
Årsmodell: 1994
Location: Eskilstuna
Contact:

#28 Post by Maxx »

Riktigt snygg logga!

Apropå varumärkesintrån och upphovsrätt så borde det inte vara några problem eftersom »Porsche« inte finns med, de kan knappast hävda att de har rättigheterna till »944« och siluetten är din egen skapelse även om den är inspirerad av 944 turbo.

Nu till önskningarna!
En långärmad t-shirt i lite kraftigare tyg skulle jag se som ett önskvärt plagg på listan. Lämpligt att ha på sig vid bilkörning. :)
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«

Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)

User avatar
Mr Z
Carrera-Poster
Posts: 322
Joined: 2004-04-04 21:58:49
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1986
Location: Sthlm
Contact:

#29 Post by Mr Z »

Jag gillar oxå loggan. Skitsnygg! Men som sagt upp med texten lite så blir den perfekt...
Vi trycker och broderar en hel del på jobbet till företag, klubbar och föreningar.
T-shirtar med tryck ser helt ok ut... qlique-tisherna är av helt ok kvalitet, de använder vi en del...
När det gäller pike´tröjor ser brodyr klart bäst ut. En liten (ca 10cm) logga i nacken och på bröstet blir snyggt....
När det gäller T-shirt är det smart att inte sätta loggan på bröstet utan istället sätta den nedanför halsen så den syns även om man har plagg över.... Då kan man med fördel sätta en större logga på ryggen...

Mina önskningar blir alltså:
Pike´ med liten brodyr både i nacken och på bröstet (använder ni 10cm borde det även gå att använda samma mall till kepsarna...)

T-shirt med stort tryck på ryggen och litet nedanför halsen

Alla plagg i svart.... Det är snyggt, ser sällan smutsigt ut och passar till de flesta andra färger.... Nackdelen är att de ser grådassiga ut efter ett tag om det är dålig kvalitet... (Men då får ju ni sälja fler... :wink: )

Utskurna dekaler tycker jag är snyggt... Gärna i silver och rött....

/Peter Z
MVH Peter Z

I garaget: En röd 951 -86. Tyvärr med två skurna cylindrar :(

User avatar
Joakim
Forum founder
Posts: 1248
Joined: 2004-03-18 15:01:12
Telefon: 0707566691
Bilmodell: Ingen Porsche just nu
Årsmodell: Vet ej
Location: Linköping
Contact:

#30 Post by Joakim »

Jag labbat litet, och flyttade upp texten. Ngt i denna stil är snyggt.
En svart piké med BRA passform och litet tryck på ena tutten skulle bli kanonfint!

Utskurna dekaler, i guld, svart, och silver, ungefär som ett Bitburger "bitte ein bit" märke vore supernice.

Image
http://www.turnclear.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nonakedtires.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.blackantenergy.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users